• Mijn ene story van HP is bijna afgelopen, maar ik vind het zo ontzettend leuk om in de HP-wereld te schrijven (wie niet?) dat ik nog een story wil maken. Ik heb alleen nog geen idee waarover. Ik vind het wel leuk om over de Slytherinpersonages te schrijven, maar ik heb al de Marauders tijdperk gehad en het Harry Potter tijdperk en next-gen vind ik niet zo leuk.
    Dus, nu kom ik natuurlijk weer bij jullie vragen. :Y) In welk tijdperk lezen jullie het liefst? Hebben jullie misschien ideeën? En ja, ik weet dat ik het zelf moet verzinnen, maar ik ben nu hier om inspiratie op te doen om het zelf te verzinnen. ^^ Dus, wat denken jullie?
    Overigens, ik weet nog niet of ik met een co-auteur ga schrijven of niet, maar als je interesse hebt, daar heb ik ook al een topic over geopend.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Marauders :Y)
    Dat vind ik het leukste ''tijdperk''


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wat Froukje zegt, de Marauders zijn gewoon ASDFGHJKL dus ja. Maar je kan ook een nog niet gebruikt tijdperk doen met allemaal nieuwe personages, of personages die niet zo vaak aan bod komen, maar wel bekend zijn van bijvoorbeeld de wizardcards. Of iets over de founders in hun tijd of iets over Dumbledores tijd, of die van één van de professors. Of de tijd van Tom Riddle en dan een heel ander personage eruit kiezen, één van zijn eerste death eaters bijvoorbeeld.


    Happy Birthday my Potter!

    Eerlijk gezegd heb ik al zolang als ik harry kijk(ik ben iets van twee weken geleden begonnen, het werd op tv uitgezonden(alle films) en ik heb ze dus nu allemaal gezien, ga de boeken nog lezen) al een (goed?) idee


    i wanna die with you once or twice.

    Lucens schreef:
    Eerlijk gezegd heb ik al zolang als ik harry kijk(ik ben iets van twee weken geleden begonnen, het werd op tv uitgezonden(alle films) en ik heb ze dus nu allemaal gezien, ga de boeken nog lezen) al een (goed?) idee


    Well, vertel! Tenzij dat je het zelf wilt schrijven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Idee 1

    (ik weet niet wie ik in de hoofdrol met laten spelen dus ik zeg nu effen ron, kun je veranderen, sorry voor de spelfouten)
    We gaan iets terug in de tijd, het vijfde jaar op Hogwarts breekt aan. De derde ochtend word Ron wakker, maar hij kan niemand vinden, alle zalen, kamers zijn leeg. Hij loopt na een tijdje Snap tegen het lijf, die ook in paniek is vanwege de verdwijning van alle leraren en leerlingen. Ron vertrouwt het voor geen meter en rent weg. Hij 'steelt' de onzichtbaarheidsmantel van Harry en dwaalt door de gangen. Steeds meer leerlingen komen zwaar gewond weer boven water, ook worden er met bloed geschreven berichten/boodschappen achter gelaten op de muren, worden er gebroken toverstokken gevonden en spullen van leerlingen. Zo word de bril van Harry gevonden, de gebroken toverstok van Draco en zelfs Dumbeldors dode feniks. Want gebeurt er allemaal? Op een dag gaat Ron naar het Krakende kort en vind daar iedereen terug, nou ja, hij word zelf gevangen genomen. Elke dag worden hier leerlingen en leraren gemarteld, gedwongen te vertellen over de plek waar Harry zich schuil houdt, want tot Rons verbazing is Harry daar niet. Iedereen is hopeloos zelfs de leraren, totdat op een dag de leerlingen die gevonden zijn en Snape die samen met Ron in het begin alleen door het kasteel rond dwaalde een ontsnappings plan verzinnen.

    Het plot:

    mag je lekker verzinnen (;


    Idee 2
    (sorry voor de spelfouten)

    Wat als dit alles niet gebeurt was, Harry had de vloek niet overleeft, Voldemoort was niet vermoord?Dan was het nu aan iemand anders, aan iemand die ook instaat was net als Harry, voldemoort te verslaan. Iemand die kracht bezit, iemand met power. Wat als die gene heel ver komt met z'n vrienden maar op het laatste moment mee doet met de aanval op Hogwarts?

    [ bericht aangepast op 30 dec 2015 - 19:38 ]


    i wanna die with you once or twice.

    O, nee hoeft niet, ik ben niet zo goed in schrijven, maar ik hoop dat je er iets mee kunt?


    i wanna die with you once or twice.

    Het tijdperk maakt mij op zich niet zo heel veel uit, al schrijf ik zelf tegenwoordig vooral veel over de Marauders. Je hebt daar wel al een hoop personages die vast staan en waar we een vage beschrijving van hebben, maar je kunt nog steeds een hoop zelf invullen, en dat bevalt me wel. :Y)

    Aan de andere kant is dat deels ook wel zo bij next-gen verhalen (hoewel je daar minder mogelijkheden hebt om hints te droppen naar canon tragische gebeurtenissen die nog voor je vrolijke Hogwartsstudenten in het verschiet staan) en bij verhalen over niet zo prominente personages uit Harry's tijd (zoals Percy en Oliver, haaa). En dit is een zeer nutteloos bericht voor jou geworden, vrees ik, haha. Ik heb niet echt concrete ideeën die ik je kan geven; ik heb er zelf wel een paar, maar die wil ik of zelf uitwerken, of zijn nog veel te vaag om onder woorden gebracht te worden op een manier die iets anders is dan "AU MET ENGELEN WANT WAAROM NIET".


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Misschien in het tijdperk van The Founders? Dat die allemaal ook kinderen hebben en op de school zitten of een Durmstrang verhaal, hoe het op Hogwarts was tijdens de Tweede Wereld Oorlog? -Generatie voor Marauders dus denk ik?-


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Je kunt ook altijd nog een verhaal schrijven over een heel erg jaloers iemand, die zelfs bereid is morden te plegen als wraak..


    i wanna die with you once or twice.

    Square schreef:
    Het tijdperk maakt mij op zich niet zo heel veel uit, al schrijf ik zelf tegenwoordig vooral veel over de Marauders. Je hebt daar wel al een hoop personages die vast staan en waar we een vage beschrijving van hebben, maar je kunt nog steeds een hoop zelf invullen, en dat bevalt me wel. :Y)

    Aan de andere kant is dat deels ook wel zo bij next-gen verhalen (hoewel je daar minder mogelijkheden hebt om hints te droppen naar canon tragische gebeurtenissen die nog voor je vrolijke Hogwartsstudenten in het verschiet staan) en bij verhalen over niet zo prominente personages uit Harry's tijd (zoals Percy en Oliver, haaa). En dit is een zeer nutteloos bericht voor jou geworden, vrees ik, haha. Ik heb niet echt concrete ideeën die ik je kan geven; ik heb er zelf wel een paar, maar die wil ik of zelf uitwerken, of zijn nog veel te vaag om onder woorden gebracht te worden op een manier die iets anders is dan "AU MET ENGELEN WANT WAAROM NIET".


    Dit gaf mij daadwerkelijk een idee, soort van, waarop ik nu nog aan het broeden ben. :O


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dit gaf mij daadwerkelijk een idee, soort van, waarop ik nu nog aan het broeden ben. :O


    Hahaha, nou, dat is mooi. :Y)
    Het is mogelijk dat ik mijn idee ooit ook nog uitwerk, maar dit was zo vaag dat die verhalen waarschijnlijk op elkaar zullen lijken als olie en water.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Hahaha, nou, dat is mooi. :Y)
    Het is mogelijk dat ik mijn idee ooit ook nog uitwerk, maar dit was zo vaag dat die verhalen waarschijnlijk op elkaar zullen lijken als olie en water.


    Precies. Ik ben allerzinds benieuwd naar jouw verhaal dan.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Of iets met Marcel en Luna. Zij zijn zo leeeeuk <3


    26 - 02 - '16