• Hallo allemaal!

    Ik verveelde me enorm en ik keek door mijn bladwijzers in mijn internetbrowser. Toen stuitte ik op een zandkoekjesrecept en dat was best wel simpel. Ik besloot de ingrediënten te verzamelen, godzijdank dat we alles gewoon in huis hadden, en het gewoon te gaan doen. Het deeg staat nu in de koelkast, daar moet het nog een dikke 20 minuten staan en daarna ga ik het uitrollen om er vormpjes uit te halen, zodat ik straks koekjes heb. Het gaan echter geen doodgewone zandkoekjes worden. Ik ga er binnenin een soort holletje indrukken en er confituur in stoppen. Dat stond in het recept als eventuele toevoeging. Nu was echter het enige confituur wat we in huis hadden, zwarte bessen smaak. Dus ik ben zeer benieuwd, hahaha.

    Voor u, het recept:

    U neemt 1 ei, 150 gram boter (koud), 100 gram witte basterdsuiker en 200 gram bloem. U gebruikt alleen de dooier van het ei, dat doet u in een kom samen met de andere ingrediënten. U neemt een mixer, mixt het alles tot het korrelig is en daarna kneed u het verder met de hand. Vervolgens vormt u van dit mengsel een bal en laat dit in de koelkast staan voor een halfuur. Na dit halfuur verwarmt u de oven voor op 175 graden en rolt u het deeg uit op uw aanrecht. Daarna vormt u koekjes van dit deeg, met een uitsteekvormpje om het vervolgens in de voorverwarmde oven te zetten voor 15-20 minuten op een met bakpapier bekleedde bakplaat. Daarna laat u de koekjes afkoelen op een rooster om er vervolgens heerlijk van te kunnen smikkelen!

    Ik zal jullie op de hoogte houden met foto's. Voel je vrij om je bak-creaties te delen. Share the love!


    26 - 02 - '16

    Ik krijg al honger!D':


    Queer zijn is gewoon alles

    Wij hebben enkel bruine basterdsuiker hmm... you know what, yolo haha.

    Kee. Ze staan in de koelekast.

    [ bericht aangepast op 28 dec 2015 - 12:21 ]


    Bruiner dan het originele recept, omdat ik bruine basterdsuiker heb gebruikt. Maar smaakt net zo goed. c:
    + hele aardbeien stukken gebruikt

    [ bericht aangepast op 28 dec 2015 - 14:13 ]

    Zien er lekker uit :D!
    Sharing is caring hahahaha!

    Elvenking schreef:


    Bruiner dan het originele recept, omdat ik bruine basterdsuiker heb gebruikt. Maar smaakt net zo goed. c:
    + hele aardbeien stukken gebruikt


    Die zijn mooi!


    26 - 02 - '16

    Omg, nu heb ik daar zin in. D:


    i wanna die with you once or twice.