• Hoi allemaal,

    Twee maanden geleden heeft mijn broer een auto ongeluk gehad waar hij goed is uit gekomen maar zijn vriend is overleden. Ik kende zijn vriend niet geweldig goed maar op dit moment doet mijn broer het beter dan ik. Na twee maanden slecht slapen, lees als hele nachten wakker, heb ik nu een week heerlijk geslapen. Helaas vannacht niet. Echter zag ik maandag avond die vriend hoe hij opgebaard lag en heb een half uur lang een grote huil paniek aanval gehad. Nu heb ik dit eergister en gister ook gehad. Ik voelde ze aankomen door onrust in mijn lichaam maar ik had geen nare gedachtes of beelden. Ik word verdrietig en dan raak ik overstuur en van alles. Nu heb ik van mijn broer een mediteer bestand van zijn psycholoog door gekregen die helaas niet werkt. Verder heb ik nu nog wat bestanden maar ik vroeg me af. Hebben jullie tips hoe ik ze kan tegen gaan of korter kan duren. Ik heb het idee dat ik de feestdagen verpest. Ik ga sowieso naar de psycholoog binnenkort


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat naar... ik heb hier echt totaal geen ervaring mee en heb dus geen tips, maar heel veel sterkte en succes!

    Dat is inderdaad heel erg naar. Doe wat afleidende dingen. Luister naar een lekker muziekje of spreek met je vrienden af. Dat helpt mij altijd.

    de app: headspace! Is ook een soort mindfullnes/mediteer app, maar het werkt voor mij echt heel erg fijn.

    En super goede stap dat je naar de psycholoog gaat! Sterkte (H)

    calice schreef:
    de app: headspace! Is ook een soort mindfullnes/mediteer app, maar het werkt voor mij echt heel erg fijn.
    hey Calice. Dat is een goede tip. Dan heb ik de muziwk sowieso bij me. Vandaag bij oma heb ik er weer een gehad die ik op voelde komen en dan inderdaad kan ik niet even wat doen voir mijzelf.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Elvenking schreef:
    Wat naar... ik heb hier echt totaal geen ervaring mee en heb dus geen tips, maar heel veel sterkte en succes!


    16 - 09 - '17

    weet je waarom dit je zo raakt terwijl je die vriend niet goed kende?

    Ten eerste wil ik zeggen, dat het een verstandige zet is om naar een psycholoog te gaan. Waarschijnlijk heb jij de gave gehad om de emotie van jou broer over te nemen en het bij jezelf neer te leggen. (Klinkt raar, maar dit is natuurlijk voor sommige)

    Helaas moet je leren om dit los te laten :)

    Succes de komende tijd <3

    zaager schreef:
    weet je waarom dit je zo raakt terwijl je die vriend niet goed kende?
    nee dat niet. En het is niet dat mijn broer nachtmerries heeft enz die heeft nog steeds het niet echt helemaal door


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Onlangs zag ik een lijst met tips tegen paniekaanvallen. Zodra ik 'm weer heb, zal ik de tips hier overschrijven.
    Heel veel sterkte ermee. Je verpest de feestdagen echt niet, denk ik. Het is gewoon een heftige gebeurtenis voor je broer en zo ook voor jou. Succes!


    Tijd voor koffie.

    Hoi,
    Ik heb zelf veel ervaring met paniekaanvallen, alleen niet door een traumatische (?) ervaring, maar door een depressie.
    Ik weet niet of dit hetzelfde is, maar ik hoop dat ik je kan helpen. Mijn tips zijn:
    1. muziek luisteren (vrolijke nummers, niet wegzakken in verdrietige liedjes)
    2. een paar keer diep adem halen
    3. aan fijne dingen denken
    4. op tumblr scrollen
    Kortom: afleiding van wat je bang/verdrietig maakt. De vier punten hierboven laten het nooit helemaal weggaan, het is vooral wachten tot het over gaat.
    Ik wens je heel veel sterkte. Je kunt me altijd een PB'tje sturen.
    Liefs,
    LaDispute


    "I thought I heard a plane crashing, but now I think it was your passion snapping" - La Dispute

    Ja denk dat afleiding zoeken echt de beste tip is! Als ik het gevoel krijg dat ik een paniekaanval ga krijgen ga ik altijd even op mijn telefoon op Facebook of tumblr scrollen.