Dag iedereen!
Gisteren was ik even doelloos aan het surfen, toen ik opeens op een rij afbeeldingen van mensen stuitte gewoon mensen, de collage heette dan ook iets in de trant van "people are beautiful, not because of their looks or their character, but because they are people". Er stonden een aantal heel aangrijpende foto's bij, maar bij twee van deze foto's kreeg ik opeens inspiratie voor een verhaal: Een foto van een achttienjarige IDF (Israeli Defense Forces) soldate en een foto van een tien- à twaalfjarig Palestijns meisje die gewapend liep tussen gewapende volwassenen.
Nou had ik dus ineens een idee voor een verhaal daarover, maar ik wil het van de eerste keer goed doen, dus ben ik op het moment bezig met een hele lijst aan vragen op te stellen waar ik eerst antwoord op zou moeten hebben voor ik aan dat verhaal kan beginnen. Het zijn vragen in deze trant (ik vraag niet om antwoorden, maar gewoon ter illustratie van met wat soort vragen ik zit - ik ben ook nog absoluut niet klaar, trouwens):
Nu zat ik wel met het probleem dat ik niet zomaar even kan antwoorden op al die vragen, want anders waren het geen vragen geweest, maar ik ook geen flauw idee heb hoe ik aan deze informatie moet komen. Ik weet niet hoe ik dit moet zoeken op het internet, of het er überhaupt wel op staat en hoe ik er anders aan kan raken, want dit is een verhaal dat ik écht wil schrijven. Mijn vraag dus aan jullie: Hebben jullie enig idee hoe ik aan deze informatie kan raken?
Alvast bedankt!
[ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 15:54 ]
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried