• Hallo allemaal!

    Ik wil een kerst verhaal gaan schrijven, maar daar heb ik jullie hulp bij nodig. Ik heb drie rollen nodig die jullie invullen, die komen in mijn verhaal als personages terug, en een titel. Het idee is als volgt;

    Ieder jaar komt de kerstman. Mensen denken dat hij een lieve man is, maar dat is hij niet. Ieder jaar blijven vele ouders achter met verdriet, want kinderen verdwijnen uit de stad. Mensen denken eerst dat het komt omdat het vaak de stoute kinderen zijn, of kinderen die ooit iets hebben gedaan dat eigenlijk niet mag. Totdat [rol van quizlet user] wordt meegenomen samen met nog meer [rollen van quizlet users] die eigenlijk - naar iedereens weten - nog nooit iets slechts hebben gedaan. Er wordt een detective, die zelf deels nog kind is [zeventien jaar oud of iets jonger] ingeschakeld die uit moet zoeken wat er met die kinderen gebeurd, waar ze heengaan etc. Het blijkt dat de kinderen in een grote ondergrondse gevangenis worden gedumpt waar ze allerlei werk voor de kerstman moeten doen; het is dus allemaal lang niet zo mooi als het lijkt. De detective moet de kinderen uit de gevangenis halen en ze terugbrengen naar hun ouders, maar het is niet zo simpel als het lijkt.


    NOTE: het is niet bedoeld om een bijster realistisch verhaal te worden. De meeste detectives zijn namelijk geen 16 of 17 jaar oud en de kerstman bestaat - naar mijn weten - niet echt :'D

    Nu is dit de tekst voor de voorkant. Vinden jullie hem zo pakkend, of zouden jullie er iets aan veranderen? Aanvullingen zijn altijd welkom!

    Het is kerst. De mooiste tijd van het jaar, althans, dat zeggen de mensen. Een versierde boom, gebak en andere zoetigheid, de kerstman die 's nachts je huis in sluipt en cadeautjes achterlaat. Iedereen lijkt er een positief beeld van te hebben. De kerstman lijkt een vriendelijke man met lieve hulpjes die alles voor hem regelen. De mensen vergeten echter één ding: niets is wat het lijkt.



    Lijstje om in te vullen als je een van de 3 rollen wil:

    Naam:
    Leeftijd: (variërend van 6 tot 14 jaar, een paar wat oudere kinderen mogen ook, maar ze mogen niet ouder zijn dan 16)
    Geslacht: (ook graag variërend, niet allemaal meisjes, maar ook niet allemaal jongens)
    Uiterlijk: (beschrijving én foto)
    Innerlijk: (goede+eigenschappen)
    Extra: (dingen over de familie waarin ze wonen, school, hobby's, interesses, etc.)

    [ bericht aangepast op 11 dec 2015 - 19:06 ]


    26 - 02 - '16