Als ik dit op zoek op Google, voor het betoog wat ik schrijven moet, kom ik zo ontzettend veel voorargumenten tegen en dan zit ik echt met een wtf hoofd. Sorry, maar als ik iets denk dan denk ik dat er te weinig rekening mee wordt gehouden? Er wordt echt zoveel bezuinigd op speciaal onderwijs en die kinderen worden naar een school gestuurd waar ze soms niet eens op een plek vallen. Kijk, natuurlijk, er zijn uitzonderingen. Sommige leerlingen die willen niet speciaal behandeld worden, maar soms heb je gewoon extra hulp nodig en scholen moeten dat kunnen aanbieden.
Toen ik van speciaal onderwijs naar normaal basisonderwijs ging was ik wel in shock. Het was zó anders om mee te beginnen, maar op het reguliere onderwijs merkte ik pas hoeveel aandacht ik kreeg op speciaal onderwijs. Hoe klein de klassen waren en hoeveel individuele aandacht je kreeg. En nu, op diezelfde school waar ik elke dag met de bus gehaald en gebracht werd, is er zoveel bezuinigd dat zelfs kinderen niet eens meer opgehaald worden en geacht op de één of andere manier zelf naar school te komen.
Te veel rekening gehouden met wat??? (kan ook totaal aan mij liggen)
"One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh