Hallo, ik kom ook een aanvraag doen :')
× Titel? wel/niet op de cover? Pferza, en hij moet op de cover.
× Overige tekst? (ondertitel, username etc.) Het zou leuk zijn als mijn naam (Romi De Temmerman) op de cover kon, maar dat hoeft niet per se als het niet mooi uitkomt.
× Korte samenvatting of uitleg van het verhaal
Dit is mijn korte samenvatting die eigenlijk heeeeeel lang is, dus bereid je voor:
Een nucleaire oorlog vaagt alles wat onze aarde leefbaar maakt weg - of, dat zou er toch gebeurd zijn als de Vserkiërs (Vserky's in de volksmond) niet waren opgekomen. Zij zijn erin geslaagd een stukje van de wereld weer leefbaar te maken voor de mens.
Helaas ontstaat er al snel nieuwe wrijving tussen de Vserkiërs, geëvolueerde mensen die zichzelf als superieur beschouwen, en de mensen zelf. De mensen vinden dat de Vserky's het onmogelijke van hen verlangen en dat een deel van hun vrijheid hen wordt ontnomen door hun maatregelen, terwijl de Vserkïers zelf van mening zijn dat de mensen hypocriete wezens zijn, die hoe dan ook een nieuwe oorlog zullen ontketenen en de wereld opnieuw naar de rand van een afgrond zullen drijven.
En dan ontploft de figuurlijke bom: een menselijke man verkracht en vermoordt een Vserkeens kind. De Vserkïers nemen een drastische beslissing: de mensen moet verdwijnen, voordat ze nog meer schade kunnen aanrichten.
Natuurlijk laat de mensheid dit niet zomaar gebeuren. Een groep menselijke rebellen trekt zich terug in een ondergrondse basis midden in een gigantisch bos, onvindbaar voor de Vserky's, terwijl ze haast terroristische plannen smeden in de hoop hun eigen wil door te drijven en de Vserky's te onderdrukken.
Op hetzelfde moment gaat de Vserkeense regering, onder leiding van de president Yume, op zoek naar een manier om de mensheid voor eens en voor altijd uit te roeien. Hun oog valt op Pferza, de kracht om een persoon te vermoorden met één enkele gedachte. Maar of die gave echt bestaat, of niet meer is dan gewoon een gerucht, weten ze niet. En dan komt Nio in beeld, een jonge Vserky wiens vrienden en familie als bij toverslag om het leven komen.
Nio, opgejaagd door de regering, belandt door een stom toeval in het kamp van de menselijke rebellen. Hij verwacht dat de menselijke leider, Lonely, hem zal martelen en vervolgens vermoorden, maar tot zijn grote verbazing wordt hij in het hoofdkwartier van de mensen redelijk goed behandeld. Hoe langer hij in het kamp gevangen zit, hoe meer hij begint in te zien dat de mensheid niet een en al onheil is. Hij begint zelfs de schoonheid van de mens in te zien, maar op hetzelfde moment worden ook al zijn vermoedens bevestigd; de mensheid is gruwelijk en barbaars, tot diep in de kern van hun hart.
× Afbeeldingen voor op de cover: Hmm, ik weet eigenlijk niet zo heel erg goed wat ik op de cover wil, dus je bent er vrij in. Het is wel zo dat de geëvolueerde mensen in mijn verhaal allemaal paarse ogen hebben en mijn hoofdpersonage een jongen van ongeveer 18 is met ros haar (en dus ook paarse ogen), dus als je hem er op wil zetten, zou het wel leuk zijn als je een jongen gebruikte die een beetje aan die eisen voldoet. Voor de rest ben je helemaal vrij in hoe je het aanpakt.
× Zijn er belangrijke elementen of voorwerpen in het verhaal? Eigenlijk alleen de paarse ogen, maar dat had ik al gezegd bij het vorige puntje. Oh ja, en het speelt zich voor de helft af in een soort utopia, maar ik weet niet of je daar iets aan hebt.
× Horizontaal / verticaal? Verticaal.
× Sfeer? Futuristisch, utopisch.
× Overige wensen? Ik denk het niet.
If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.