• -Meerdere keren heb ik voorbij zien komen dat je een speciale studeerplek nodig hebt om je hersenen te primen om te leren. Het werkt in feite zo; jij studeert iedere dag aan je bureau en doet daar niets anders. Je hersenen weten dan 'ah, ik zit aan het bureau, tijd om te leren (: (: '. Nu, op kot heb ik één bureau die dient voor ALLES. Dus, ik eet hieraan, ik kijk hieraan series, als ik ooit eens teken, wat nooit gebeurt, gebeurt dat hieraan, dus, alles gebeurt hieraan. Mijn hersenen zijn dus verre van geprimed om hier te leren. Hoe, wat en in hoeverre kan ik aan mijn bureau veranderen voor leersessies zodat het genoeg is om leersessies te houden zodat mijn hersenen geprimed zijn? Het moet namelijk niet nodig zijn ik voor iedere leerscheet naar de bib moet gaan.

    -Ook heb ik gezien dat het helpt om flashcards te maken en dat ga ik doen. Mijn vraag was eigenlijk; hoeveel kun je op zo'n flashcard zetten? Het gaat er namelijk om dat ik niet voor iedere structuurformule een nieuwe flashcard moet maken en ik er uiteindelijk een stuk of honderd heb, maar kun je dan ook bijvoorbeeld groepen erop zetten of wat is het maximum aan "items"? En hoe groot maken jullie zo'n flashcards? Dan weet ik ongeveer wat ik dadelijk moet gaan snijden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Zelf kijk ik series/films/... op mijn bed. Mijn bureau gebruik ik voornamelijk om te leren en slechts af en toe voor wat anders, dus dat helpt.
    Op een flashcard kan je evenveel zetten als je wilt denk ik. Hoe je het zelfs het gemakkelijkste kunt onthouden (:
    - Ik had wel eens ergens gelezen dat je het beste in groepjes van 3 onthoud, dus misschien kan je flashcards per 3/ 6 structuurformules doen? -

    [ bericht aangepast op 3 nov 2015 - 19:48 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Op kot maakte ik van mijn bed een zetel en deed daar mijn dingen van Q op en series kijken enzo. Zo kon ik mijn bureau voor het studeren en dergelijke behouden.

    Voor mijn flashcards maakte ik gebruik van de powerpoint-regel: 7x7: max 7 regels met 7 woorden.
    Ik gebruikte flashcard vooral voor woorden te leren. Of voor 1 examen had ik allerlei vragen en op de achtergrond had ik het antwoord staan. Dat was ook leuk om te leren. Ik gebruikte daarvoor wel Quizlet.com. Daar heb je ook een app van en ik weet nog dat ik op dode momenten snel die app pakte en begon te leren. Was ook makelijk als ik op weekend was voor wedstrijden en toch wou studeren. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    En wat doe ik dan met eten? Want dat doe ik dan ook aan het bureau?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik doe ook alles aan mijn bureau, behalve leren, dan ga ik naar de bieb. :Y) Dat zou jij eventueel ook kunnen doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oh, speciale studeerplek

    ik doe alles aan m'n bureau behalve huiswerk want dat doe ik op m'n bed oeps

    Qua flashcards, ik weet niet wat dat zijn maar ik gok een soort minisamenvatting? Dan kan je iets in een zin proberen neer te zetten en een begrip erbij oid


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Patholoog schreef:
    En wat doe ik dan met eten? Want dat doe ik dan ook aan het bureau?

    Hebben jullie geen keuken?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Hebben jullie geen keuken?


    Jawel, maar daar zit ik niet zo graag. Ik kijk liever series tijdens het eten en daar heb ik geen internet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik weet niet precies wanneer het voelt als een andere plek, maar misschien helpt het als je een tafelkleed over je bureau gooit tijdens het eten?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.