• Omdat ik het ook niet door had, aan al mijn Belgische mede Q'ers: er is staking van vanavond (best een trein of een paar eerder nemen), morgen en overmorgen. Dus, dat sucks. Maar bij deze zijn jullie geïnformeerd, want ik hoorde het ook weer via een vriend die ik toevallig had gefacebooked.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, ik heb het ook gehoord. Ik ga gewoon zien dat ik op tijd in Leuven op mijn kot zit vanavond, maar mijn zus is een pendelaar... Volgens mij zijn nmbs-medewerkers meer niet aan het werk dan wel. Waarom snapt niemand in België het concept van staken?


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    Ja, ik heb het ook gehoord. Ik ga gewoon zien dat ik op tijd in Leuven op mijn kot zit vanavond, maar mijn zus is een pendelaar... Volgens mij zijn nmbs-medewerkers meer niet aan het werk dan wel. Waarom snapt niemand in België het concept van staken?


    Een vriend van mij zei dat het rijden van de treinen een pauze is tussen het staken door. En dat begin ik langzaamaan te geloven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ugh, ik moet deze week sowieso op school raken want ik wil geen werkzittingen missen. Agh, als ik geen trein heb, zal ik nog wel een bus vinden. Dat ik dan langer op weg ben, is niet zo erg.


    Ex astris, sciencia

    Mijn papa brengt me vanavond naar Gent, want mijn opa gaat ook eens mee kijken, haha. Dus ik blijf ervan gespaard. :Y) Maar ze doen inderdaad niet veel anders meer dan staken.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ze staken in Wallonië, maar je zou het tot in Vlaamse provincies kunnen voelen. Ik ga vanavond al maar naar Leuven, ook al heb ik pas dinsdag les sigh


    The soul needs autumn.

    Hier staat een plattegrond met waar en hoe ernstig het verstoord zal zijn. Maar ik moet via Liege-Guillemens, wat staat onder ernstig verstoord, dus ik neem sowieso al een trein eerder zodat ik om half acht al in Leuven ben. Nog voordat er kans zou zijn op storingen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben al blij dat ik morgen geen les heb. Dinsdag wil mijn mama me gelukkig even op en af brengen. Ik ben die kl*testakingen echt kotsbeu -_-
    Het ergste van al is, dat als je dan een vergoeding aanvraagt, dat ze die niet geven. Ik heb ooit een trein gehad met een half uur vertraging, maar dan zou ik te laat in de les geweest zijn (eigenlijk les gewoon gemist) en toen ik een vergoeding aanvroeg, kreeg ik die niet want 'ik had binnen het uur op mijn bestemming kunnen geraken'.
    En dan te bedenken dat er mensen zijn die elke dag zo de treinen nemen (met opzet) die vertraging hebben om al die vergoedingen te kunnen claimen...

    De NMBS en ik zijn niet echt vriendjes :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Wacht wacht wacht. Zover ik begrijp begint het vanavond pas na tien uur toch? Want ik moet vanavond vanuit NL naar Brussel terug en als dat niet gaat lukken in de komende paar dagen ben ik echt fucked.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Het is vanaf 22u vanavond en de staking duurt tot dinsdag de laatste trein, maar ik heb wel de indruk dat het niet overal even erg en op alle dagen gaat zijn.


    What would Emma do?

    Ugh thank the Gods. Ik woon nog niet eens twee maanden in Brussel maar ik heb tot nu toe al vijf stakingen meegemaakt. Dit zorgt er echt voor dat ik België meer en meer begin te haten.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Diplodocus schreef:
    Het is vanaf 22u vanavond en de staking duurt tot dinsdag de laatste trein, maar ik heb wel de indruk dat het niet overal even erg en op alle dagen gaat zijn.


    In principe is het van 22u, maar ze waarschuwen dat er verstoringen kunnen zijn vanaf 20u.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ow, dat zal ik maar in gedachte houden :'D Dan vertrek ik goed op tijd!


    What would Emma do?

    Verdomme, het is te hopen dat die dwaze trein op tijd rijdt hoor dinsdag, ik heb vorige week dinsdag ook mijn les al moeten missen. Ik heb hier ook nergens iets van gelezen. "Relatief beperkte gevolgen voor het treinverkeer'', op hoop van zegen, ik zal maar wat - veel - vroeger vertrekken dan de vorige keer, en dan ook nog hopen dat hij niet weer ineens, blijkt te zijn afgeschaft. Ik heb geen zin in tweede zit door de NMBS.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2015 - 21:41 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik ben gelukkig veilig en wel toegekomen op kot, zonder problemen. :Y)
    Neem ik was al zorgen aan het maken, aangezien ik moet overstappen. Voor hetzelfde geld sta je daar dan zonder trein, op zo'n tientalle kilometers van je huis en kot. :/


    Let the Night embrace you

    Oh wat een verassing alweer.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried