• Hoi!

    Ik denk ergens dat ik zwanger ben, hoewel ik in dat geval al minstens vijf maanden onderweg zou moeten zijn.

    Maar echt een buik heb ik niet.

    Ik en mijn vriend zijn in mei uit elkaar gegaan. Daarna ben ik niet meer seksueel actief geweest. Wel kreeg ik vreemde symptomen. Ik merk gewoon dat er iets verandert in mijn lichaam. Maar ik ben nog altijd wel ongesteld, weliswaar veel minder en korter dan ik van mezelf gewend was. Ik ben in gewicht in die periode zeker 10 kg aangekomen en hoewel ik van eten houd en al wat gezetter was, at ik juist vrij gezond. Maar mijn buik word dikker. Mensen in mijn omgeving zeggen steeds vaker "ga eens rechtop zitten je lijkt wel zwanger". Maar ik zit/sta dan vaak gewoon recht...

    Ik heb in juli een test gedaan deze bleek negatief (1 prominente streep) dus ik vergat mijn zorgen. De vreemde symptomen bleven of werden erger. Een paar weken terug heb ik nog een test gedaan omdat het me opviel dat mijn buik zoveel dikker is geworden en ik twee dagen overtijd was. Ook leek was negatief. (1 streep en een vage verkleuring) Ik ben in diezelfde week nog wel weer ogesteld geweest maar dit duurde maar zo'n drie dagen. Wel betwijfel ik of ik ze juist heb uitgevoerd.

    En nu is het inmiddels 3 uur 's nachts. Ik kan niet slaoen omdat er druk op mijn buik ligt. Ik draaide ook op mijn buik, waar vaker op slaap, en het voelde hard aan. Alsof er wat in de weg zit.

    Misschien maak ik mezelf gek. Maar ik ben echt even ten einde raad. Ik wil best naar mijn huisarts gaan, maar het lijkt zo stom....

    Kan iemand me helpen?

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 10:19 ]


    The Definition of Insanity

    Needles schreef:
    Ik zal maar even zeggen dat je best ongesteld kan worden terwijl je zwanger bent, aangezien veel mensen denken van niet. Testen worden ook negatief na een bepaalde tijd als je zwanger bent, omdat een bepaald hormoon niet meer in je bloed zit als je al een tijdje zwanger bent. Als ik jou was, zou ik echt wel naar de huisarts gaan want die is momenteel de enige die kan testen of je echt zwanger bent of niet. Als je zo'n last van je buik hebt, heb je sowieso een echo nodig om te zien of er niks anders mis is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Starlord schreef:
    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Aan die tests etc. is te zien dat je waarschijnlijk niet zwanger bent, maar er kan prima iets anders aan de hand zijn waardoor je je zo voelt.


    -

    Starlord schreef:
    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Aan die tests etc. is te zien dat je waarschijnlijk niet zwanger bent, maar er kan prima iets anders aan de hand zijn waardoor je je zo voelt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eavan schreef:
    Ongesteld zijn, negatieve test.. Niet om het een of ander, maar deze dingen hoeven niet perse aan te geven dat je niet zwanger bent. Een op de zoveel vrouwen heeft namelijk gewoon last van lichte maandelijkse bloedingen tijdens hun zwangerschap. Ook een negatieve test hoeft niet altijd iets te beteken, tenminste niet als je 'te laat' test - na een paar weken daalt namelijk het hcg hormoon in je lichaam en wijzen testen niks meer uit. Maar als je te vroeg test slaat de test vaak ook niet uit, of nog heel licht, omdat het hormoon dan nog moet stijgen.
    Ik durf niet te zeggen dat je zwanger bent, maar ik raad je wel aan langs de huisarts te gaan - er kan namelijk ook iets anders zijn.


    Eavan schreef:
    (...)

    Een lichte verkleuring kan verschillende dingen zijn ( foute test, indrooglijn, of positief ).
    Die testen gaan je in iedergeval niet meer de zekerheid geven die je nodig hebt - vooral niet omdat je denkt al vijf maanden te zijn.
    Alleen een huisarts/gynaecoloog kan je de 100% zekerheid geven die je zoekt.


    Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je nou gewoon even naar de huisarts gaat kan hij/zij een bloedtest bij je doen om te kijken of je nou wel of niet zwanger bent, want ook al ben je niet zwanger ik denk wel dat er iets aan de hand is dan. -Niet om je bang te maken ofzo, maar ik zou sowieso naar de huisarts gaan als ik jou was.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Nou sommige vrouwen zijn zwanger zonder dat ze het weten, krijgen geen buikje worden ongesteld, misschien schijnzwangerschap ofzo of misschien is je lichaam in de war?

    Ga naar de huisarts, dan weet je het meteen. Als je anticonceptie neemt, kan je zwanger zijn terwijl je iedere maand ongesteld bent.
    Een andere reden om naar de dokter te gaan is omdat in het geval je niet zwanger bent, er misschien wel iets ernstigs met je mis is in de omgeving van je buik/darmen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Origen schreef:
    Ga naar de huisarts, dan weet je het meteen. Als je anticonceptie neemt, kan je zwanger zijn terwijl je iedere maand ongesteld bent.
    Een andere reden om naar de dokter te gaan is omdat in het geval je niet zwanger bent, er misschien wel iets ernstigs met je mis is in de omgeving van je buik/darmen.


    26 - 02 - '16

    Ik snap niet zo goed waarom je hier een topic over opent. Wij kunnen hier geen antwoord op geven. Ga gewoon even langs de huisarts en je weet alles wat je weten moet.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Ik snap niet zo goed waarom je hier een topic over opent. Wij kunnen hier geen antwoord op geven. Ga gewoon even langs de huisarts en je weet alles wat je weten moet.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Eerlijk gezegd, ik heb wel eens gehoord dat vrouwen een klein beetje bloed kunnen verliezen gedurende de zwangerschap, maar dat komt maar heel zelden voor en het kan net zo goed ook iets anders zijn. Ik raad je toch eens aan om naar de huisarts te gaan hiermee.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn moeder was al 6 maanden zwanger en werd nog altijd ongesteld toen ze er achter kwam, en niet door een test, die gaf namelijk negatief aan.
    Ik kan je niet vertellen hoe belangrijk het is om naar de doktor te gaan. Je zou namelijk best zwanger kunnen zijn, maar het kan ook iets heel anders zijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    En ben je al naar de huisarts geweest?


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Wiarda schreef:
    Ik zou gewoon even een afspraak maken met de huisarts. Enerzijds om inderdaad uit te sluiten dat je zwanger bent, anderzijds om even na te gaan of dit geen symptomen van iets anders kunnen zijn. Zoveel aankomen zonder reden en een harde buik hebben lijkt me namelijk niet helemaal normaal.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Al naar de huisarts geweest?
    Als je nog gaat hoor ik graag wat er is, mag ook in een pb (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Apocalyptic schreef:
    Ik snap niet zo goed waarom je hier een topic over opent. Wij kunnen hier geen antwoord op geven. Ga gewoon even langs de huisarts en je weet alles wat je weten moet.


    Nou misschien hebben mensen ervaring, of tips? Ik dacht dat je op Quizlet vragen kwijt kon.