• Hoi!

    Ik denk ergens dat ik zwanger ben, hoewel ik in dat geval al minstens vijf maanden onderweg zou moeten zijn.

    Maar echt een buik heb ik niet.

    Ik en mijn vriend zijn in mei uit elkaar gegaan. Daarna ben ik niet meer seksueel actief geweest. Wel kreeg ik vreemde symptomen. Ik merk gewoon dat er iets verandert in mijn lichaam. Maar ik ben nog altijd wel ongesteld, weliswaar veel minder en korter dan ik van mezelf gewend was. Ik ben in gewicht in die periode zeker 10 kg aangekomen en hoewel ik van eten houd en al wat gezetter was, at ik juist vrij gezond. Maar mijn buik word dikker. Mensen in mijn omgeving zeggen steeds vaker "ga eens rechtop zitten je lijkt wel zwanger". Maar ik zit/sta dan vaak gewoon recht...

    Ik heb in juli een test gedaan deze bleek negatief (1 prominente streep) dus ik vergat mijn zorgen. De vreemde symptomen bleven of werden erger. Een paar weken terug heb ik nog een test gedaan omdat het me opviel dat mijn buik zoveel dikker is geworden en ik twee dagen overtijd was. Ook leek was negatief. (1 streep en een vage verkleuring) Ik ben in diezelfde week nog wel weer ogesteld geweest maar dit duurde maar zo'n drie dagen. Wel betwijfel ik of ik ze juist heb uitgevoerd.

    En nu is het inmiddels 3 uur 's nachts. Ik kan niet slaoen omdat er druk op mijn buik ligt. Ik draaide ook op mijn buik, waar vaker op slaap, en het voelde hard aan. Alsof er wat in de weg zit.

    Misschien maak ik mezelf gek. Maar ik ben echt even ten einde raad. Ik wil best naar mijn huisarts gaan, maar het lijkt zo stom....

    Kan iemand me helpen?

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 10:19 ]


    The Definition of Insanity

    Ik kan hier bijna met zekerheid uit opmaken dat je niet zwanger bent. Twee negatieve testen, al sinds mei niet meer seksueel actief en je menstrueert gewoon, al is het onregelmatig.
    De symptomen die je omschrijft kunnen van alles betekenen. Ben je onlangs gewisseld van anticonceptie of andere medicatie? Heb je last van stress? Heb je misschien nog liefdesverdriet om je ex?
    Dit kan er allemaal mee te maken hebben, maar het kan ook gewoon een bepaalde fase in je leven zijn. Ik denk dat veel meisjes/vrouwen van onze leeftijd met hun gewicht jojoën, sommigen drastischer dan anderen. De pijn in je buik kan hier ook best mee te maken hebben. Hoewel het wel klinkt alsof het misschien vanuit je baarmoeder komt, gezien het opgezette gevoel en je onregelmatige cyclus.
    Persoonlijk denk ik niet dat je je echt druk hoeft te maken, maar ik begrijp je angst. Als ik jou was zou ik toch maar een bezoekje aan de huisarts brengen, die kan je gerust stellen en concrete antwoorden geven.

    Sterkte/succes!


    Alis volat propriis.

    Als je elke maamd gewoon ongesteld bent geweest dan weet ik bijna zeker dat je niet zwanger bent, ook omdat die testen negatief waren. En als je het echt zeker wil weten zou ik naar de huisarts gaan. Alleen die kan het dan echt voor je uitsluiten en je gerust stellen.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 7:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Aan die tests etc. is te zien dat je waarschijnlijk niet zwanger bent, maar er kan prima iets anders aan de hand zijn waardoor je je zo voelt.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Aan die tests etc. is te zien dat je waarschijnlijk niet zwanger bent, maar er kan prima iets anders aan de hand zijn waardoor je je zo voelt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het zal wel iets anders zijn, als je na vijf maanden nog telkens ongesteld werd, dan kun je onmogelijk zwanger zijn. Vrouwen die zwanger zijn en bloedverliezen doen een miskraam. Dat weet ik nog toen mijn moeder zwanger was van mijn kleine zus, en te druk was geweest met alles schoon te maken, dat ze een heel klein beetje verloren had, en dat ze onmiddellijk een dokter moest zien om te kijken of alles in orde was met haar baby. Zelfs als er een kindje was, na vijf keer ongesteld, zou dat er al lang niet meer zijn. Daarnaast, je bent 2x negatief getest geweest. En daarenboven: na vijf maanden heb je niet alleen een dikke buik, maar zou iedereen wel al merken dat je een echte zwangerschapsbuik hebt. Je bent niet zwanger, er zal iets anders met je lichaam zijn die niet in orde is. Ga eens langs bij de dokter. (:

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 8:23 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ongesteld zijn, negatieve test.. Niet om het een of ander, maar deze dingen hoeven niet perse aan te geven dat je niet zwanger bent. Een op de zoveel vrouwen heeft namelijk gewoon last van lichte maandelijkse bloedingen tijdens hun zwangerschap. Ook een negatieve test hoeft niet altijd iets te beteken, tenminste niet als je 'te laat' test - na een paar weken daalt namelijk het hcg hormoon in je lichaam en wijzen testen niks meer uit. Maar als je te vroeg test slaat de test vaak ook niet uit, of nog heel licht, omdat het hormoon dan nog moet stijgen.
    Ik durf niet te zeggen dat je zwanger bent, maar ik raad je wel aan langs de huisarts te gaan - er kan namelijk ook iets anders zijn.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik heb echt wel wat research gedaan naar of hey mogelijk is. Het is inderdaad zo dat je echt niet perse niet ogesteld hoeft te zijn. Anders zou ik nooit zo gestresst zijn. Mijn eerste test was inderdaad echt negatief. Mijn tweede test dénk ik dat het negatief is omdat er 1 streep stond. Maar daarnaast was er wel een lichte verkleuring op waar de tweede lijn moet staan.
    Dat is dan toch negatief? Dat heb ik mijn ex vriend wel gezegd.

    Ik ben dierenartsassistente geweest en heb ook soortgelijke testen moeten doen waar een lochte verkleuring ook positief bleek. Maar dit zijn andere soort testen.

    How would I know for sure?


    The Definition of Insanity

    Again, maak een afspraak bij de dokter. Die kan je helpen met uitzoeken wat er is. Wij zijn geen dokters.


    Happy Birthday my Potter!

    Eavan schreef:
    Ongesteld zijn, negatieve test.. Niet om het een of ander, maar deze dingen hoeven niet perse aan te geven dat je niet zwanger bent. Een op de zoveel vrouwen heeft namelijk gewoon last van lichte maandelijkse bloedingen tijdens hun zwangerschap. Ook een negatieve test hoeft niet altijd iets te beteken, tenminste niet als je 'te laat' test - na een paar weken daalt namelijk het hcg hormoon in je lichaam en wijzen testen niks meer uit. Maar als je te vroeg test slaat de test vaak ook niet uit, of nog heel licht, omdat het hormoon dan nog moet stijgen.
    Ik durf niet te zeggen dat je zwanger bent, maar ik raad je wel aan langs de huisarts te gaan - er kan namelijk ook iets anders zijn.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Eavan schreef:
    Ongesteld zijn, negatieve test.. Niet om het een of ander, maar deze dingen hoeven niet perse aan te geven dat je niet zwanger bent. Een op de zoveel vrouwen heeft namelijk gewoon last van lichte maandelijkse bloedingen tijdens hun zwangerschap. Ook een negatieve test hoeft niet altijd iets te beteken, tenminste niet als je 'te laat' test - na een paar weken daalt namelijk het hcg hormoon in je lichaam en wijzen testen niks meer uit. Maar als je te vroeg test slaat de test vaak ook niet uit, of nog heel licht, omdat het hormoon dan nog moet stijgen.
    Ik durf niet te zeggen dat je zwanger bent, maar ik raad je wel aan langs de huisarts te gaan - er kan namelijk ook iets anders zijn.


    +Ik zou echt aanraden om even langs de dokter te gaan, zelfs is het dit niet heb je wel dusdanig veel klachten dat je beter even iemand er naar kan laten kijken. Succes!


    The truth is out there.

    Merchantson schreef:
    Ik heb echt wel wat research gedaan naar of hey mogelijk is. Het is inderdaad zo dat je echt niet perse niet ogesteld hoeft te zijn. Anders zou ik nooit zo gestresst zijn. Mijn eerste test was inderdaad echt negatief. Mijn tweede test dénk ik dat het negatief is omdat er 1 streep stond. Maar daarnaast was er wel een lichte verkleuring op waar de tweede lijn moet staan.
    Dat is dan toch negatief? Dat heb ik mijn ex vriend wel gezegd.

    Ik ben dierenartsassistente geweest en heb ook soortgelijke testen moeten doen waar een lochte verkleuring ook positief bleek. Maar dit zijn andere soort testen.

    How would I know for sure?


    Een lichte verkleuring kan verschillende dingen zijn ( foute test, indrooglijn, of positief ).
    Die testen gaan je in iedergeval niet meer de zekerheid geven die je nodig hebt - vooral niet omdat je denkt al vijf maanden te zijn.
    Alleen een huisarts/gynaecoloog kan je de 100% zekerheid geven die je zoekt.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 10:56 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik moet nu echt denken aan didn't know i was pregnant van tlc to be honest, ik zou gewoon even langs de huisarts gaan als je zo twijfelt.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik zou gewoon even een afspraak maken met de huisarts. Enerzijds om inderdaad uit te sluiten dat je zwanger bent, anderzijds om even na te gaan of dit geen symptomen van iets anders kunnen zijn. Zoveel aankomen zonder reden en een harde buik hebben lijkt me namelijk niet helemaal normaal.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zal maar even zeggen dat je best ongesteld kan worden terwijl je zwanger bent, aangezien veel mensen denken van niet. Testen worden ook negatief na een bepaalde tijd als je zwanger bent, omdat een bepaald hormoon niet meer in je bloed zit als je al een tijdje zwanger bent. Als ik jou was, zou ik echt wel naar de huisarts gaan want die is momenteel de enige die kan testen of je echt zwanger bent of niet. Als je zo'n last van je buik hebt, heb je sowieso een echo nodig om te zien of er niks anders mis is.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2015 - 11:29 ]


    Your make-up is terrible

    Starlord schreef:
    Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan. Aan die tests etc. is te zien dat je waarschijnlijk niet zwanger bent, maar er kan prima iets anders aan de hand zijn waardoor je je zo voelt.


    16 - 09 - '17