Ja, drama hangt weer is in de lucht, en ik wordt er zo gek van dat ik even advies nodig heb over of ik nou gek ben of niet.
Ik heb momenteel een vriend, yaay. Wij hadden al eerder een relatie, maar dit is uitgegaan. Nadat het was uitgegaan waren we echter nog steeds erg... close... Ik weet het, ook superstom van mijn kant. Het deed me toen veel pijn dat hij toen terwijl hij met mij bezig was, ook met een ander meisje bezig was, let's call her A. Later dumpte hij mij zelfs helemaal, zelfs als beste vriendin, omdat hij een nieuwe vriendin kreeg. Deze wilde hij echter maar al te graag met mij bedriegen. Ik vond het maar niks. Nadat dit is uitgegaan is het een tijdje rustig gebleven, tot ik bijna een nieuwe relatie kreeg. Toen kwam hij ineens terug van zijn vakantie om mij te vertellen dat hij nog van mij houdt. Alle problemen vergeten, nam ik hem terug, omdat ik wel nog van hem houd.
Nou was het idee dat wij met ze tweeën op vakantie gingen volgende zomervakantie, daar zijn we ook voor gaan sparen. Echter maakte zijn beste vriend misschien een maand geleden een groep aan, om met zes man op vakantie naar Griekenland te gaan. Ik was verbaasd, omdat ik nooit toegestemd had, maar blijkbaar had mijn vriend dat voor mij gedaan, niet denkend aan dat ik het a) niet kan betalen en b)helemaal niet leuk ga vinden, omdat ik dat niet twee weken volhoud, met drank, feesten en strand. Dus ik gaf vorige week aan dat ik niet meeging, en mijn vriend werd geïrriteerd omdat ik nu al besloot dat ik niet meewilde. Ik gaf toen toe dat ik het niet leuk zou vinden en dat ik het niet kan betalen. Ik werd geïrriteerd omdat hij dacht dat, omdat hij twee keer op vakantie kan, ik dat ook kan. Ook zonder overleg of wat dan ook. Dus toen heb ik gezegd dat het er dan gekozen moet worden, onze vakantie of met de vriendengroep. Hierop kreeg ik het antwoord "Maar ik kan beide, dus wat is dan het probleem mens?". Ik vond het persoonlijk niet zo tof dat hij vond dat het goed was zolang hij beide kon doen, ongeacht het feit dat hij voor ons beide besloten had dat twee vakanties prima konden. En als ik dan vervolgens aangeef dat het niet kan hij reageert met een 'ik kan wel, dus het maakt niet uit.' Dit deed dan ook best wel pijn.
Ook kwam ik er nadat ik hem terug genomen had achter dat hij toen hij een andere vriendin had, hij ook weer vreemd is gegaan was met A. En op de camping een meisje verteld had dat hij van haar hield, en laat hij nou net toevallig terug zijn gekomen om mij te vertellen dat hij nog van mijn houdt nadat zij contact had verbroken. Dit is voor mij genoeg reden om hem niet te vertrouwen, zeker aangezien hij stiekem Email contact heeft gehad met A toen zij nog een vriend had. Dus helaas vertrouw ik hem ook niet met zonder mij naar Griekenland gaan. Ik weet bijna zeker dat dat niet goed gaat, merendeels omdat ik dat emotioneel niet ga aankunnen en dat ik de rest van onze relatie mij ga afvragen wat er allemaal wel niet in Griekenland gebeurt kan zijn.
Hij zegt dat dit onzin is, en dat ik geen recht heb om het uit te maken als hij gaat, puur omdat ik hem niet vertrouw en niet met die zorgen ga zitten na alles. Ook is hij van mening dat als ik niet wil dat hij gaat, puur omdat hij mij dingen heeft beloofd ivm met de vakantie, ik hem laat kiezen tussen mij en onze vrienden.
Ik weet het niet meer? Heb ik dan niet het recht om hem niet te vertrouwen naar wat er gebeurd is? Moet ik me dan maar al die tijd zorgen gaan maken over wat er wel en niet gebeurt is? Moet ik had gewoon toestaan dat hij besloten heeft dat ik iets kan en wil, in dit geval een vakantie naar Griekenland?
Ik weet het allemaal even niet meer.... iig bedankt voor het lezen als je het tot hier heb uitgehouden ...
We've lived in the shadows for far too long.