Lieve 5 jaar jongere Sarita,
Ik weet wat je denkt. Je bent lelijk en dik en je gaat nooit een vriendje krijgen. Als je vriendinnen hebben aandacht van jongens en de enige aandacht die jij krijgt is vriendschappelijke aandacht. Maar lieve Sarita, het komt goed. De puberteit gaat iets goed doen en dat is namelijk dat je eindelijk van je baby vetjes afkomt.
Ook ga je een lief vriendje krijgen waar je sowieso drie jaar een relatie mee ga hebben, langer weet ik niet ik kan namelijk niet in de toekomst kijken.
Begrijp ook dat alles een reden heeft. Ik zou je zoveel dingen willen vragen om anders te doen maar eigenlijk ook weer niet. Want ja, je gaat binnenkort door een klote tijd heen en ja, je wilt uiteindelijk je leven beëindigen. Maar uiteindelijk ga je dit niet doen want anders zou ik dit niet meer kunnen schrijven.
Bedenk een ding: fouten maken is niet erg en je wordt er alleen maar een beter en sterker persoon door. Je gaat vrienden verliezen maar je krijgt er betere vrienden voor terug.
Keuze's moeten gemaakt worden maar welke keuze je ook maakt, het is altijd de goede. Want zolang jij je best er voor doet komt het goed.
Doe wat je moet doen maar onthoudt. Het leven wordt niet makkelijker of beter, maar wel leuker met veel leukere mensen om je heen.