• Het klinkt misschien dom voor een kind van 11 bijna 12. Maar soms ben ik bang dat er ook oorlog in Nederland komt. Als je kijkt in hoeveel landen al oorlog is! En ik hoor de laatste tijd vaak straaljagers en helikopters over vliegen. Als of de IS of een ander land. Ons land onderzoeken voor de beste plek om aan tevallen. Daar ben ik soms dus bang. En ik wil jullie nu niet expres bang maken. Maar ik wou het even kwijt...


    Treat People With Kindness

    Hoe stom het ook klinkt ik ben ook bang...Ik ben gewoon snel paranoide xD

    Het horen van straaljagers en helikopters is geen reden om bang te zijn hoor, ik hoor ze ook weleens.
    Als je kijkt naar de landen waar er oorlog is, zie je dat die landen een volledig andere situatie dan Nederland hadden voor de oorlog. Er zal niet zo snel een oorlog komen en als er al een oorlog zou komen, dan denk ik niet dat die op Europees grondgebied zou worden gevoerd. Natuurlijk zou het leger dan nog steeds moeten worden ingezet, maar Nederland is ook een land van de EU en de VN wat betekent dat ze bijstand gaan krijgen. Niemand gaat dus zomaar de oorlog aan Nederland verklaren. Daarbij is een oorlog ook iets heel kostbaars en zorgt het ervoor dat andere landen sancties kunnen uitvoeren tegen dat het land dat de oorlog verklaarde. Deze zullen (waarschijnlijk) vooral economisch zijn, waardoor het land nog meer in de problemen gaat komen. Een oorlog verklaren zal dus niet snel gebeuren.
    Het enige wat de IS (is geen land) kan doen zijn terroristische aanslagen plegen. De IS heeft niet voldoende leden om een werkelijke oorlog tegen een welvarend land te beginnen. Natuurlijk kunnen ze nog steeds veel schade aanrichten met bomaanslagen, maar ik denk dat ze vooral in hun eigen gebieden eerst de volledige controle willen hebben.

    (Dit is natuurlijk wat ik denk en ik ben geen expert, dus ik kan ook fout zijn.)


    The soul needs autumn.

    Ik was op jouw leeftijd ook altijd heel bang voor oorlog. Nu heb ik alleen zoiets van 'als hij komt dan komt hij er. '
    Probeer je niet al te druk erover te maken. Er is niks aan te doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hmmm, op zich snap ik je angst, maar aan de andere kant denk ik ook dat we ons niet heeeeel ernstig zorgen hoeven te maken. We bevinden ons namelijk midden in de eu waardoor onze verdediging bestaat uit alle omringende eu landen en water (en met water zijn wij altijd in het voordeel). Ruzie met ons betekent dus ruzie met de hele eu plus waarschijnlijk nog de vs erbij. Feit is dat niemand daar op zit te wachten. Anders had Putin allang de wereld overgenomen :')
    En over die straaljagers, onze luchtmacht moet altijd klaar zijn voor oorlog. Hierom moeten ze oefenen. Vooral nu er dreiging vanuit IS etc is, is dat verstandig veel te doen. Bovendien kan niemand zomaar ongeregistreed over ons land vliegen dus kunnen het geen vijandige voertuigen zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Als er oorlog komt, dan denk ik niet dat deze in Nederland of België zal worden uitgevochten, maar in de Arabische landen.

    Gayle schreef:
    Ik was op jouw leeftijd ook altijd heel bang voor oorlog. Nu heb ik alleen zoiets van 'als hij komt dan komt hij er. '
    Probeer je niet al te druk erover te maken. Er is niks aan te doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Cordelia schreef:
    Als er oorlog komt, dan denk ik niet dat deze in Nederland of België zal worden uitgevochten, maar in de Arabische landen.


    Of Engeland of Duitsland. Nederland is vrij nutteloos om aan te vallen als land, en dat weet de IS.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Gayle schreef:
    Ik was op jouw leeftijd ook altijd heel bang voor oorlog. Nu heb ik alleen zoiets van 'als hij komt dan komt hij er. '
    Probeer je niet al te druk erover te maken. Er is niks aan te doen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    OPETH schreef:
    (...)

    Of Engeland of Duitsland. Nederland is vrij nutteloos om aan te vallen als land, en dat weet de IS.


    Nederland heeft een boel interessante objecten hoor ;)

    Denk niet dat je bang moet zijn voor een oorlog in het M-O. De toekomstige clash tussen het Westen en het Oosten is realistischer. En dat is nog heel ver weg


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik hoor ook heel vaak helikopters of vliegtuigen, maar straaljagers niet want die zijn zo hard! Onthoud wel dat mensen ook gewoon vliegen met vakanties of helikopters er zijn voor zoekacties kwa politie of trauma helikopters en we zitten bij de NAVO, zoek maar eens op.

    Ik ben ongeveer jou leeftijd maar ben eigenlijk nooit bang geweest dat er oorlog komt. Ik ben misschien te kinds, dromerig of naïef voor zulke gedachtes. Ik ga best veel op mijn intuïtie af, en als die zegt dat het goed is, dan ben ik ook niet zo snel bang.

    Maar ik snap je punt op zich wel, maar geloof me, zoals hierboven al heel vaak gezegd is is de kans dat Nederland wordt aangevallen heel klein. We hebben interessante dingen ja, maar waarschijnlijk zal Azië of Afrika interessanter zijn omdat het niet verenigd is en Afrika een slecht leger heeft.
    Ik denk niet dat het mis gaat, anders was het toch allang mis gegaan?


    obsessive rage

    Starlord schreef:
    Hmmm, op zich snap ik je angst, maar aan de andere kant denk ik ook dat we ons niet heeeeel ernstig zorgen hoeven te maken. We bevinden ons namelijk midden in de eu waardoor onze verdediging bestaat uit alle omringende eu landen en water (en met water zijn wij altijd in het voordeel). Ruzie met ons betekent dus ruzie met de hele eu plus waarschijnlijk nog de vs erbij. Feit is dat niemand daar op zit te wachten. Anders had Putin allang de wereld overgenomen :')
    En over die straaljagers, onze luchtmacht moet altijd klaar zijn voor oorlog. Hierom moeten ze oefenen. Vooral nu er dreiging vanuit IS etc is, is dat verstandig veel te doen. Bovendien kan niemand zomaar ongeregistreed over ons land vliegen dus kunnen het geen vijandige voertuigen zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    OPETH schreef:
    (...)

    Of Engeland of Duitsland. Nederland is vrij nutteloos om aan te vallen als land, en dat weet de IS.

    Of ons Belgisch landje omdat we gezien worden als 'het hart van Europa'. Ach ja. Zoals hierboven al werd gezegd, als hij komt dan komt hij er.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque