Ik heb nu ruim 2 jaar m'n rijbewijs en ik vond het in het begin echt afgrijselijk om te rijden. Alle dagen belde ik m'n vriend smekend op of hij alsjeblieft niet op tijd thuis kon zijn van het werk om Thomas van school te kunnen halen, zodat ik niet hoefde te rijden. Maar goed, ik had zelf heel veel angst in het verkeer, dus dat is dan misschien nog net iets anders, aangezien ik las dat het bij jou meer is vanwege dat je je bezig moet houden met het rijden, in plaats van dat je andere dingen kan doen.
Inmiddels is die angst bij mij wel weg en is autorijden gewoon iets wat ik alle dagen doe, gemiddeld 3/4 uur zit ik op de baan met rondrijden. Alleen al 's morgens ben ik een uur bezig om de ene op de opvang te krijgen en de ander op school, dito in de namiddag, en dan moet ik nog naar m'n werk, wat een 20tal minuten in beslag neemt van school naar daar. En dan geheid dat ik tussendoor nog naar de winkel moet voor het één of het ander, wat een 15 minuten rijden is met de auto, en dan heb ik nog 2x in de week m'n verplichting tot naar de voetbal te gaan, waar ik ook een 20tal minuten mee zoet ben om er te geraken vanwege de drukte op de baan, en dan moet ik nog terug naar huis :'D...
Het rijden allemaal is inderdaad niet voor m'n plezier, want je kan inderdaad niks anders doen en het is gewoon saai, maar goed, het is gewoon zoveel praktischer, sneller en idealer en ik kan ook absoluut niet meer zonder auto. Want bovenstaande zie ik me nu niet alle dagen met het openbaar vervoer doen...
Misschien merk je dat zelf nu nog niet, maar van zodra je op jezelf woont en een gezin heb, geloof me, dan ga je blij zijn dat je alles met de auto kan doen.
Ik kan niet zeggen wat je moet doen, al heb ik zelf zoiets van als je de noodzaak niet voelt voor het gebruik van een auto (niet uit schrik of angst om te rijden, maar gewoon omdat je het openbaar vervoer praktischer vind), laat hem dan staan / doe hem weg. Uit ervaring weet ik wel dat naar de toekomst toe het je leven er zoveel gemakkelijker op maakt om een auto te hebben. Maar goed, tegen die tijd kan je altijd weer een auto aanschaffen, gewoon van zodra je zelf die noodzaak voelt (:
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”