• Ik heb een idee voor een SA en ik heb een woord nodig om de juiste plaatjes te vinden, maar ik vind het woord niet. Als je net iemand verloren hebt (dood) ie je doodgraag zag, maar echt doodgraag (zoals een moeder haar kind graag ziet, bijvoorbeeld. Dat is het nu niet, maar daar komt het op neer) en je gewoon mentaal en fysiek kapot bent. Het is iets met -verdriet of -pijn, maar ik kan er niet opkomen. Het is wel een belangrijk woord voor m'n SA, dus weet iemand het? Ik vind het best frustrerend dat ik het niet weet. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Even een mt (:
    Ik ben hier ook benieuwd naar.

    Serqet schreef:
    Even een mt (:
    Ik ben hier ook benieuwd naar.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Rouwen? Ik heb verders geen idee :')

    ScourgeTheCat schreef:
    Rouwen? Ik heb verders geen idee :')


    Hm, nee, dat bedoel ik niet. Ik heb het echt op het zelfstandig naamwoord, het gevoel en niet het proces. Iets à la hartsverdriet, maar dat is geen woord. Het klinkt voor mij als zoiets, maar het klopt dus niet. Toch bedankt!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hartenpijn/hartenzeer?

    Ik dacht eerst aan hartverscheurend, maar dat is een bijvoeglijk naamwoord natuurlijk. Misschien zielsverdriet? Nu ben ik toch ook wel benieuwd.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 15:02 ]


    The soul needs autumn.

    ^ Ik zeg wel eens naar mensen "I miss you heartbreakingly much" dus hartverscheurend dacht ik ook aan.

    cherish schreef:
    Ik dacht eerst aan hartverscheurend, maar dat is een werkwoord natuurlijk. Misschien zielsverdriet? Nu ben ik toch ook wel benieuwd.


    Bedoel je niet ''Bijvoegelijk naamwoord''? Anders zeg je ''Ik hartverscheurend, hij hartverscheurendt etc''

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 14:50 ]

    Misschien iets van dit?
    hartverscheurend (bn):aangrijpend, afgrijselijk, dramatisch, hartbrekend, jammerlijk, navrant, schokkend, smartelijk, verschrikkelijk

    Depressie? Verlatingsangst?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 14:54 ]


    Ich liebe dich 27.12.23

    ScourgeTheCat schreef:
    (...)

    Bedoel je niet ''Bijvoegelijk naamwoord''? Anders zeg je ''Ik hartverscheurend, hij hartverscheurendt etc''


    Oh ja, ik bedoelde een bijvoegelijk naamwoord natuurlijk, geen idee waarom ik werkwoord schreef!


    The soul needs autumn.

    Ah, super bedankt, iedereen! Hartverscheurend is het soort woord waar ik naar op zoek was - al is het geen substantief. Hartenzeer is volgens mij dan het juiste z.n. erbij. Bedankt iedereen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ScourgeTheCat schreef:
    Rouwen? Ik heb verders geen idee :')

    Ik dacht ook rouwen haha. Maar goed dat je het gevonden hebt C:


    Don't walk. Run, you sheep, run.