• Hey,
    Ik zie al een poosje heel veel topics voorbij komen van mensen die schrijftips en feedbacks vragen. Nou is het misschien handig als we daar één topic voor maken, waar iedereen zijn of haar schrijfsels kan laten beoordelen en waar alle goede tips, links en websites in de beginpost op een rijtje komen te staan?

    [ bericht aangepast op 8 jan 2017 - 11:30 ]


    What's meant to be will find it's way

    Het is maar mijn persoonlijke mening hoor, ik weet niet wat de rest denkt, maar ik hou van op zo'n topics te reageren. Alleen denk ik als het één topic is het te veel gaat worden om door te lezen en ik er niet meer op zal reageren. Ik heb het graag geval per geval. Hoe dan ook, ik sta wel achter een topic om schrijftips te verzamelen, dat lijkt me voor veel mensen erg nuttig. Misschien met links ook en zo, een beetje zoals handige links voor tijdens het schrijven maar dan puur technisch. Onderdeel personages, onderdeel actie schrijven. Gewoon alles wat mensen binnengooien sorteren.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Het is maar mijn persoonlijke mening hoor, ik weet niet wat de rest denkt, maar ik hou van op zo'n topics te reageren. Alleen denk ik als het één topic is het te veel gaat worden om door te lezen en ik er niet meer op zal reageren. Ik heb het graag geval per geval. Hoe dan ook, ik sta wel achter een topic om schrijftips te verzamelen, dat lijkt me voor veel mensen erg nuttig. Misschien met links ook en zo, een beetje zoals handige links voor tijdens het schrijven maar dan puur technisch. Onderdeel personages, onderdeel actie schrijven. Gewoon alles wat mensen binnengooien sorteren.


    Yass dat laatste was ook zeker mijn idee, al leek het me ook wel leuk als anderen feedbacks kunnen vragen. Ik ben benieuwd wat de rest vindt ^^


    What's meant to be will find it's way

    Histoire schreef:
    Het is maar mijn persoonlijke mening hoor, ik weet niet wat de rest denkt, maar ik hou van op zo'n topics te reageren. Alleen denk ik als het één topic is het te veel gaat worden om door te lezen en ik er niet meer op zal reageren. Ik heb het graag geval per geval. Hoe dan ook, ik sta wel achter een topic om schrijftips te verzamelen, dat lijkt me voor veel mensen erg nuttig. Misschien met links ook en zo, een beetje zoals handige links voor tijdens het schrijven maar dan puur technisch. Onderdeel personages, onderdeel actie schrijven. Gewoon alles wat mensen binnengooien sorteren.

    Dat zou echt super handig zijn!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Laryanue schreef:
    (...)

    Yass dat laatste was ook zeker mijn idee, al leek het me ook wel leuk als anderen feedbacks kunnen vragen. Ik ben benieuwd wat de rest vindt ^^


    En vind je dat met die feedback dan handig omdat mensen hun eigen tips en ervaring dan in het topic kunnen zetten? (Dus wil je dat in eerste instantie dan voor de feedbackgevers oprichten/als tippunt) of echt voor de mensen die feedback zoeken zelf? Want als het puur om de tips en ervaringen van de Q'ers gaat kunnen mensen eventueel ook een Q - lijstje maken met hun eigen tips en dan ook als een link in het topic plaatsen. Mensen die dan feedback zoeken kunnen dan gewoon tussen alle links scrollen naar het onderwerp dat ze zoeken. Eventueel kunnen ze ook een vraag stellen of iemand geen handige site of een handig lijstje heeft over een bepaald onderwerp. Dan hoef je niet al die teksten door te lezen en staat het gesorteerd in ene overzicht en heb je snel het ding wat je zoekt. Mensen die echt commentaar willen op een tekst kunnen dan een apart topic openen? Of is dat niet echt jouw idee meer? (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik vind het een goed idee om een feedback/tips topic aan te maken!
    We kennen misschien de stukjes tekst net zoals bij de confessions nummeren of iets dergelijks en dan kan iedereen duidelijk zetten waarop hij/zij nu net reageerd. Zo hoef je niet telkens half het topic af te zoeken en kunnen mensen ook kiezen op welke vragen/stukjes tekst ze reageren.


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    Ik vind het een goed idee om een feedback/tips topic aan te maken!
    We kennen misschien de stukjes tekst net zoals bij de confessions nummeren of iets dergelijks en dan kan iedereen duidelijk zetten waarop hij/zij nu net reageerd. Zo hoef je niet telkens half het topic af te zoeken en kunnen mensen ook kiezen op welke vragen/stukjes tekst ze reageren.


    Wat eventueel ook nog kan, is dat éénmaal een bepaalde kwestie doodgebloed is, iemand al de tips dat mensen gegeven hebben verzamelen en samenzetten, bijvoorbeeld in een lijstje. Maar daar moet je dan wel iemand voor vinden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wervelwind schreef:
    Ik vind het een goed idee om een feedback/tips topic aan te maken!
    We kennen misschien de stukjes tekst net zoals bij de confessions nummeren of iets dergelijks en dan kan iedereen duidelijk zetten waarop hij/zij nu net reageerd. Zo hoef je niet telkens half het topic af te zoeken en kunnen mensen ook kiezen op welke vragen/stukjes tekst ze reageren.


    Dat is een goed plan!


    What's meant to be will find it's way

    Histoire schreef:
    (...)

    Wat eventueel ook nog kan, is dat éénmaal een bepaalde kwestie doodgebloed is, iemand al de tips dat mensen gegeven hebben verzamelen en samenzetten, bijvoorbeeld in een lijstje. Maar daar moet je dan wel iemand voor vinden.



    Bedoel je in de beginpost van het topic? Dat zou ik eventueel wel willen doen, als de anderen dit topic dan ook een goed idee vinden tenminste^^


    What's meant to be will find it's way

    Laryanue schreef:
    (...)

    Bedoel je in de beginpost van het topic? Dat zou ik eventueel wel willen doen, als de anderen dit topic dan ook een goed idee vinden tenminste^^


    Ja, inderdaad. Bijvoorbeeld, een voorbeeld dat ik me herinner, iemand vraagt tips over hoe ze het beeld dat zij van het uiterlijk van haar personages heeft beter over kan dragen op haar lezers.
    Daar komen vervolgens tips op binnen van verschillende mensen. Bij omvangrijke topics belanden kwesties uiteindelijk in de vergetelheid. Dan kan jij bijvoorbeeld een lijstje maken over het onderwerp: 'Hoe het uiterlijk van een personage overbrengen.' Daarin zet je dan alle tips die verschillende mensen hebben gegeven, als je dat dan als link in de beginpost zet, bij het onderwerp personages, heeft iedereen die het topic volgt iets overzichtelijk wat ze erbij kunnen nemen tijdens het schrijven zonder ze moeten gaan sprokkelen + je hebt iets permanent.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wat leuk!! Ik dit aan het opzetten met iemand anders, dus ik heb al wat links bij elkaar gesprokkeld!

    Ik stuur je even een pb!

    Zeg maar als je topic er is want ik heb ook veel links in mijn persoonlijke bibliotheek staan. Ik zal de beste eruit halen! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.