• -

    [ bericht aangepast op 28 mei 2016 - 6:56 ]

    Als je bang bent, ben je bang. Het is simpel als dat en het is absoluut niet erg om daar aan toe te geven. Ik gil ook als ik een spin zie, ook al weet ik dat ik daar commentaar op krijg. Mensen zullen vaak zo reageren als ze het zelf niet hebben of iets soortgelijks, betekent niet dat jij tegen beter weten in voor hun iets moet doen wat je liever niet wil. Je mag hier echt je eigen beslissingen in maken. Maar probeer het zo te zien, zij snappen het gewoon niet helemaal. Geen reden om je boos om te maken, en voor hun geen reden om boos te zijn. Probeer het ze eens rustig uit te leggen misschien?


    The truth is out there.

    Epiphanies schreef:
    Als je bang bent, ben je bang. Het is simpel als dat en het is absoluut niet erg om daar aan toe te geven. Ik gil ook als ik een spin zie, ook al weet ik dat ik daar commentaar op krijg. Mensen zullen vaak zo reageren als ze het zelf niet hebben of iets soortgelijks, betekent niet dat jij tegen beter weten in voor hun iets moet doen wat je liever niet wil. Je mag hier echt je eigen beslissingen in maken. Maar probeer het zo te zien, zij snappen het gewoon niet helemaal. Geen reden om je boos om te maken, en voor hun geen reden om boos te zijn. Probeer het ze eens rustig uit te leggen misschien?


    Dankjewel (K)
    Ik heb geprobeerd het uit te leggen maar ik werd zo'n beetje weggehoond

    Dat jij niet durft en daarom niet in een attractie gaat is geheel je eigen keus en daar hebben anderen niks mee te maken. Dat ze boos zijn op jou slaat ook nergens op. Weglopen was heel goed van je.

    Je hebt wijs besloten voor je zelf te gaan! Dat zij je hoogtevrees niet heelmaal snappen, staat daar los van.
    Als je wel was gegaan had je je daardoor niet fijn gevoeld^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Gaterne schreef:
    (...)

    Dankjewel (K)
    Ik heb geprobeerd het uit te leggen maar ik werd zo'n beetje weggehoond


    Dat is ook lastig, en lukt ook lang niet altijd. Maar wat de rest ook zegt, je hebt de goede keuze voor jezelf gemaakt.


    The truth is out there.

    Serqet schreef:
    Dat jij niet durft en daarom niet in een attractie gaat is geheel je eigen keus en daar hebben anderen niks mee te maken. Dat ze boos zijn op jou slaat ook nergens op. Weglopen was heel goed van je.


    Caution first, always.

    Nee, je was helemaal niet fout. Echt niet. Ik vind dat je vrienden in fout zijn, als jij zegt dat je daar niet op wilt, is dat jouw beslissing, en daarvoor horen zij respect op te brengen. Ze hadden rekening moeten houden met jouw angst en hadden er niet zo rot over mogen doen. Je hoeft het jezelf dan ook niet kwalijk te nemen dat je weggelopen bent. Je boosheid tegenover hen was heel erg terecht, vooral als ze het dan nog eens weghonen ook. Ik denk dat de meeste mensen een kwade reactie erop zouden teruggeven. Maak je dus geen zorgen. (;
    Zij zijn mis.

    [ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 22:22 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Serqet schreef:
    Dat jij niet durft en daarom niet in een attractie gaat is geheel je eigen keus en daar hebben anderen niks mee te maken. Dat ze boos zijn op jou slaat ook nergens op. Weglopen was heel goed van je.


    26 - 02 - '16

    Ik heb zoals meestal een hele andere mening dan de rest. Maar ik vind dat jullie allebei fout zaten.
    Oké, zij hadden je niet voor aansteller hoeven aan zien maar je had er ook gewoon wat van kunnen zeggen in plaats van zomaar weglopen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Vrienden horen je te steunen en zelfs al was het niet hoog (naar hun mening), dan hadden ze het niet zo moeten zeggen. Zelf heb ik ook last van hoogtevrees, waardoor ik o.a. ook niet in achtbanen durf. Het is lastig om mee om te gaan, want het is je angst die je lamlegt.
    In een soortgelijke situatie kan je op drie manieren reageren, en jij hebt ervoor gekozen om weg te lopen. Zo is er een discussie ofwel ruzie vermeden en ik vind het goed van je dat je er niet vol op in ging. Je vrienden hadden meer respect op moeten brengen, want je gaat ze immers toch ook niet vragen hun angst tegemoet te treden?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Bedankt voor de reacties (K)

    Dit soort gesprekken voer ik regelmatig, alleen slaat dat terug op iets anders dan hoogtevrees. Wat vaak werkt is mensen de situatie uitleggen en er verder geen aandacht aan besteden. Ze maken het zelf niet mee, dus ze begrijpen het niet. Als ze het dan als aanstellerij gaan zien, is absoluut niet jou probleem! Die meisjes vinden zelf vast ook wel iets eng en stoppen er dan mee. Je moet zeker geen dingen gaan doen die je eng vindt alleen omdat er een paar meisjes zijn die het niet begrijpen. Je bent daar voor je lol, dan moet je er zeker niet ingaan als je het te hoog vindt.

    Als je het niks vindt, dan moet je het niet doen. Niks tegen je zin in doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.