Ik vind dit heel erg beeldend en sfeervol geschreven, je ziet het zo voor je, en ik vind dit echt heel aangenaam en goed. Als lezer ga je zo op in het fragment, dus ik vind het heel geslaagd. Taalkundig zou ik wel opletten - het was niet verkeerd of echt storend - storend; maar ik denk dat het eventueel wel een valkuil zou kunnen worden: pas op voor erg lange zinnen. Ik zou voor nog iets meer afwisseling zorgen tussen korte zinnen en lange zinnen. Splits misschien nog iets vaker op. En hou ook altijd de regel van 'versnelling' en 'vertraging' in het achterhoofd. Vertraag/zet de verteltijd stop (veel/lange beschrijvingen), op het moment dat het spannend is of wordt. Je hanteert een heel beschrijvende stijl, dus altijd even uitkijken dat je er niet over gaat,en te veel beschrijft in stukken die minder spanning in zich dragen, daar mag je de tijd verdichten en het beschrijven iets inperken. Deze laatste opmerking is niet echt kritiek, want het stukje is maar heel kort, dus ik weet niet hoe je verder schrijft. Maar wel een tip die ik je nog graag wil meegeven. (:
Ik vind echt dat je bijzonder mooi schrijft. Alleen nog wat meer aandacht besteden aan je zinsconstructies. Verder heb ik er niet meteen veel op aan te merken. (:
[ bericht aangepast op 3 sep 2015 - 8:59 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.