Knopfler schreef:
(...)
Het punt is, dat zoals jij zegt (en Inge ook), dat 1D, 5SOS, enz. fanfics best gewaardeerd worden, maar andere dingen veel minder tot niet. Wat mij het meeste zeer doet is echter het soort opmerkingen dat ik af en toe lees à la "zoek ik een nieuw verhaal, is het weer zo'n stomme fanfic. Heb het direct gesloten" of "fanfic heeft veel te veel aandacht, terwijl OP véél origineler is". Om eerlijk te zijn, ik wil niet weten hoeveel keer ik al het soort 'ik haat hem'-stadium één 'oh wacht hij is misschien toch oké'-stadium twee en "ik hou van hem"-stadium drie heb gelezen. Dit bestaat evenzeer bij fanfic, maar ik vind het gewoon altijd zo jammer als die zo afgekraakt worden omdàt het fanfic is.
Inderdaad, fanfic heeft vaak een slechte naam puur omdat het fanfic is. Dat is erg jammer en ik wed dat mensen op die manier ook al heel wat goede verhalen mis zijn gelopen.
B0B schreef:
En dat terwijl die fanfics van 5SOS 1D etc. - don't get me wrong - het minst origineel zijn ;x
Van HP, LOTR en dergelijke heb ik veel originele dingen gezien. Van 1D en 5SOS niet echt.
Wat ik hier wel grappig aan vind is dat 5SOS en One Direction fanfic vaak juist veel meer op OP lijkt dan Harry Potter of LotR verhalen, haha.
Ik ben ook zeker weleens heel originele ideeën tegengekomen bij fanfic over bekende personen, maar ik snap wat je bedoelt. Er zijn daar wel logische redenen voor, denk ik. Er wordt tegenwoordig gewoon veel, veel meer fanfic over One Direction geschreven dan over Harry Potter, dus is het ook gemakkelijker om het gevoel te krijgen dat het allemaal op elkaar lijkt. Daar komt nog bij dat de meeste nieuwe schrijvers die nu op Q komen beginnen bij One Direction of iets in die richting, dus regelmatig zijn dat dan ook typische eerste verhalen - meisje ontmoet jongen die hopeloos verliefd op haar wordt.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan