• Ik heb er al een column over geschreven, maar ik wilde hier de link nog eens zetten en er aandacht voor vragen. Een docente van mijn oude middelbaar heeft zelfmoord gepleegd omdat ze werd gepest door haar collega's. Dit vind ik meer dan ernstig en ik snap niet hoe mensen elkaar zoiets aan kunnen doen.
    Dus bij deze een shout out naar alle mensen op Quizlet die gepest worden of zich niet op hun plaats voelen ergens. Jullie zijn het meer dan waard om jullie ergens op jullie plaats te voelen! Als er iets is, kunnen jullie altijd een pb naar mij sturen, of naar een bemiddelaar, of een topic openen. Het komt allemaal goed!
    >link naar het artikel.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 12:04 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Moroles schreef:
    Ik had al kippenvel voordat ik überhaupt het artikel had gelezen. Godsamme, hoe kan het zo ver komen...


    wat was dit ookalweer

    Galathynius schreef:
    (...)
    Nee, ik heb inderdaad geen idee wat er in haar is omgegaan. Zelf ben ik ook nooit depressief geweest, maar ik heb een vriendin die wel zo is gediagnosticeerd. Ze ziet misschien geen directe oplossing voor haar problemen maar ze gaat het in ieder geval wel proberen. Punt is dat bij haar de problemen (vooral i.v.m. haar ouders) nog steeds aan de orde van de dag zijn, en de docente hier eigenlijk al van ze af was. Dat bedoel ik dus ook met dat het artikel ontoereikend is, of de privacy gewoon goed beschermd. Heeft ze hulp gezocht, heeft ze een andere baan gezocht? Nou ja goed, we kunnen dus stellen dat ik inderdaad me totaal niet kan inleven.


    Dat weten we niet nee, en misschien hebben ze wel gezegd ja we hebben hulp geboden maar dat eigenlijk niet gedaan.

    Voiles schreef:
    Dit vind ik heel erg, los daarvan vraag ik me wel af wat die leraren verder doen als er een leerling wordt gepest.
    Het is belachelijk dat zelfs volwassenen elkaar op een kinderachtig wijze kunnen pesten tot de dood de enige uitweg wordt voor de gepeste


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    TARDlS schreef:
    Door haar collega's nog wel. Toen ik de titel las, verwachtte ik dat ze gepest zou zijn door leerlingen, maar nee. Dit bewijst maar weer dat pesten echt overal voor kan komen. :/

    Ah dit is echt vreselijk. Niet alleen voor deze docente, maar voor iedereen die zo dusdanig gepest wordt dat hij/zij geen andere uitweg meer ziet :c


    26 - 02 - '16

    Ik heb haar ook als docente gehad, in mijn tweede leerjaar voor biologie. Ik was erg geschrokken toen ik het las.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik vind het verschrikkelijk om zoiets te lezen. Dat iemand zo erg door een paar volwassenen die toch een enige voorbeeldfunctie hebben iemand zo erg pesten dat dit haar de enige uitweg leek. Waar gaat het heen met de mensheid :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dat is gewoon verschrikkelijk. Je verwacht toch meer van mensen die een hele dag omgaan met jongeren en waarvan verwacht wordt dat zij dit soort problemen onder jongeren aanpakken. Die mensen mogen waarschijnlijk gewoon aan de slag blijven en ik zou persoonlijk geen les willen krijgen van iemand die zo laag bij de grond is, want dat is exact wat pesten is.


    What would Emma do?