• Ik heb er al een column over geschreven, maar ik wilde hier de link nog eens zetten en er aandacht voor vragen. Een docente van mijn oude middelbaar heeft zelfmoord gepleegd omdat ze werd gepest door haar collega's. Dit vind ik meer dan ernstig en ik snap niet hoe mensen elkaar zoiets aan kunnen doen.
    Dus bij deze een shout out naar alle mensen op Quizlet die gepest worden of zich niet op hun plaats voelen ergens. Jullie zijn het meer dan waard om jullie ergens op jullie plaats te voelen! Als er iets is, kunnen jullie altijd een pb naar mij sturen, of naar een bemiddelaar, of een topic openen. Het komt allemaal goed!
    >link naar het artikel.

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 12:04 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dat is echt erg inderdaad, dit laat me schrikken


    No Music, No Life.

    Door haar collega's nog wel. Toen ik de titel las, verwachtte ik dat ze gepest zou zijn door leerlingen, maar nee. Dit bewijst maar weer dat pesten echt overal voor kan komen. :/


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wow heavy. Hoe erg is het gesteld met de medemens.


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Dit vind ik heel erg, los daarvan vraag ik me wel af wat die leraren verder doen als er een leerling wordt gepest.
    Het is belachelijk dat zelfs volwassenen elkaar op een kinderachtig wijze kunnen pesten tot de dood de enige uitweg wordt voor de gepeste


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Het ergste vind ik nog dat het Schoolbestuur het ontkend. Kom op man, ze zuigt dit niet uit haar duim. Net zoals haar collega's, gewoon... ik heb er geen woorden voor. Word eens volwassen (cat)

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 13:40 ]

    Vreselijk nu moet ik denken aan mijn oude Engels juf die een zenuwinzinking kreeg door het gepest van haar leerlingen. Mijn god dit doe je iemand toch niet aan, je hoort je veilig te voelen op zulke plekken en het zijn volwassenen.

    Het is ook wel erg makkelijk om de schuld meteen geheel op het schoolbestuur te schuiven. Er staat niets in het nieuwsbericht waaruit valt af te leiden dat de vrouw echt gepest werd door haar collega's.


    i put the fun in funeral

    Ze werd gepest door collega's maar zat sinds 2012 thuis? Kwamen die collega's bij haar thuis dan? Ik snap het niet, sorry.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Misfire schreef:
    Het is ook wel erg makkelijk om de schuld meteen geheel op het schoolbestuur te schuiven. Er staat niets in het nieuwsbericht waaruit valt af te leiden dat de vrouw echt gepest werd door haar collega's.


    Maar er wordt wel gezegd dat mevrouw de kansen niet aannam wat wel heel makkelijk te zeggen is voor iemand die niet in zo'n situatie zit, mediation als dat gewoon mediteren is ga ik liever naar een psycholoog om te praten dan alleen maar met mijn gevoelens opgekropt te zitten. Als je in zo'n situatie zit kan het gewoon heel moeilijk zijn voor de desbetreffende persoon om onder de mensen te komen als je op je werkplek waar je je veilig en geliefd moet voelen je je niet gewenst voelt. En dan kan je wel zeggen "Ja maar ze moeten niet alleen naar het schoolbestuur wijzen." maar niemand was er echt bij, volwassenen pesten ook en ik heb dat ook vaak genoeg meegemaakt, en als je nu om je heen kijkt zijn er best veel scholen waar het zich niks mee uitmaakt wat er gebeurd met de leerlingen. Als hun reputatie maar goed is.

    Galathynius schreef:
    Ze werd gepest door collega's maar zat sinds 2012 thuis? Kwamen die collega's bij haar thuis dan? Ik snap het niet, sorry.


    De docente zat al sinds 2012 ziek thuis. Ze voelde zich in de steek gelaten door het schoolbestuur, dat volgens haar de problemen niet goed heeft aangepakt. Toen werden de problemen al niet aangepakt. En we weten ook niet of kennissen van haar of ze haar via social media hebben gecontacteerd, dus daarom is het jammer dat er zo weinig in het artikel staat.

    Wow, dit is echt wel erg!


    16 - 09 - '17

    DearDemy schreef:
    (...)

    De docente zat al sinds 2012 ziek thuis. Ze voelde zich in de steek gelaten door het schoolbestuur, dat volgens haar de problemen niet goed heeft aangepakt. Toen werden de problemen al niet aangepakt. En we weten ook niet of kennissen van haar of ze haar via social media hebben gecontacteerd, dus daarom is het jammer dat er zo weinig in het artikel staat.

    Ja, maar ze werd thuis toch niet gepest? Het is rot dat het allemaal tot daar heeft moeten komen, maar ik snap niet dat ze nu deze stap heeft genomen, drie jaar later. Ik neem aan dat het artikel gewoon ontoereikend is.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik had al kippenvel voordat ik überhaupt het artikel had gelezen. Godsamme, hoe kan het zo ver komen...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Galathynius schreef:
    (...)
    Ja, maar ze werd thuis toch niet gepest? Het is rot dat het allemaal tot daar heeft moeten komen, maar ik snap niet dat ze nu deze stap heeft genomen, drie jaar later. Ik neem aan dat het artikel gewoon ontoereikend is.


    Je weet niet wat er in haar hoofd is omgegaan, ik ben ook heel lang gepest en depressief geweest en nogsteeds voel ik de nasleep met mij mee, sommige mensen komen er makkelijk over heen en voor sommige duurt het jaren. Net zoals met zelfmoord sommigen lukt het niet en blijven doorgaan tot ze het wel hebben, en sommige realiseren zich misschien dan "Oh misschien ben ik toch wel waard." Ben je wel eens depressief geweest? Want de meeste mensen die depressief zijn die zien geen oplossing voor hun is de wereld een grote mislukking en het enige doel voor hun is hunzelf omleggen zodat ze geen last voor iedereen zijn.

    DearDemy schreef:
    (...)

    Je weet niet wat er in haar hoofd is omgegaan, ik ben ook heel lang gepest en depressief geweest en nogsteeds voel ik de nasleep met mij mee, sommige mensen komen er makkelijk over heen en voor sommige duurt het jaren. Net zoals met zelfmoord sommigen lukt het niet en blijven doorgaan tot ze het wel hebben, en sommige realiseren zich misschien dan "Oh misschien ben ik toch wel waard." Ben je wel eens depressief geweest? Want de meeste mensen die depressief zijn die zien geen oplossing voor hun is de wereld een grote mislukking en het enige doel voor hun is hunzelf omleggen zodat ze geen last voor iedereen zijn.

    Nee, ik heb inderdaad geen idee wat er in haar is omgegaan. Zelf ben ik ook nooit depressief geweest, maar ik heb een vriendin die wel zo is gediagnosticeerd. Ze ziet misschien geen directe oplossing voor haar problemen maar ze gaat het in ieder geval wel proberen. Punt is dat bij haar de problemen (vooral i.v.m. haar ouders) nog steeds aan de orde van de dag zijn, en de docente hier eigenlijk al van ze af was. Dat bedoel ik dus ook met dat het artikel ontoereikend is, of de privacy gewoon goed beschermd. Heeft ze hulp gezocht, heeft ze een andere baan gezocht? Nou ja goed, we kunnen dus stellen dat ik inderdaad me totaal niet kan inleven.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."