• Ik heb een beste vriendin die drie kinderen heeft en een vriend. we kennen elkaar al bijna vanaf onze geboortes. en we zijn beste vriendinnen. Nu is t wel eens vaker voorgekomen dat we afpsreken en dat het dan op de zelfde dag word afgezegd. Dan heb ik er nog wel begrip voor want ze heeft t best zwaar. (denk ik dan) we hebben veel meegemaakt.
    Nu zou ze morgen komen logeren... en om vier uur zei ze nog dat ze de eerste trein zou pakken die kwam want ze was nog niet thuis. En sinds dien niks van haar gehoord. Ze heeft mijn 7 berichten wel gelezen; daarna is ze wel online geweest en heeft ze ze expres niet gelezen.
    Ik heb me heel die avond best verdrietig gevoeld dat ik zo in de steek ben gelaten door mijn beste vriendin. (ookal had ik het ergens kunnen verwachten dat ze weer eens zou afzeggen) Nu heeft ze me vanmorgen pas een app gestuurd dat ze gisteren papieren heeft getekend om in belgië te gaan wonen.
    En maandag gaat ze al. Ik ben best boos op haar en weet niet wat ik hiermee aan moet. Ik heb het gevoel alsof ik niet meer alles aan mijn beste maatje kan vertellen en heb echt advies nodig. Ik ben er ook deels klaar mee want het is altijd wel wat en ik heb der al een half jaar niet gezien en nu kan dat makkelijk weer twee jaar zijn.
    Ze wist niet hoe ze het mij moes vertellen, maar dan had ze op z'n minst toch wel een berichtje kunnen sturen en dat ze het de volgende dag uitlegt? Ik ben echt teleurgesteld in mijn beste vriendin en ik voel dat er nu toch veel gescheurd is in onze vriendschap. Er zijn ook een aantal redene en die wil ze mij niet of nog niet vertellen en dan denk ik van; volgens mij zie jij mij niet eens als goeie vriendin want ze kan me blijkbaar niet alles vertellen want ik zou het toch niet begrijpen?
    Ik weet niet wat ik hiermee aan moet en of ik nou boos moet zijn of onze vriendschap op moet zeggen. Ik heb haar excusus nu zo vaak aan moeten horen en elke keer vergeef ik haar weer en nu ben ik op een punt gekomen dat ik tijd voor mezelf nodig heb en nu niet weet wat ik moet doen : ( En ik moet nu ook snel gaan verwerken dat ze opeens verweg woont...

    [ bericht aangepast op 21 aug 2015 - 12:49 ]


    I just come to read

    Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.

    Suku schreef:
    Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.

    Ik ben het eens met Suku. Ik zou geen moeite meer voor haar doen, als ze dat voor jou ook niet doet.. En inderdaad heel lullig dat ze je nu pas laat weten dat ze gaat verhuizen. Jij verdiend beter (:


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Je bent haar beter kwijt dan rijk, heb ik ook gehad, en als je iemand nodig heb om te praten ik ben er.

    Kun je het niet tegen haar zeggen over hoe jij je voelt en dat je het jammer vind dat je haar zo weinig ziet? Zelf vind ik dat ze er niet echt goed mee omgaat en dan had ze die afspraken niet moeten maken, maar misschien heeft ze zoveel dingen aan haar hoofd dat ze het vergeet. Ik weet het ook niet echt, I am just guessing. Gewoon erover praten tegen haar en kijken wat ze zegt c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wauw, wat een nare situatie. Ik kan me ook moeilijk indenken waarom een persoon zo zou reageren. Als ik jou was, zou ik het er wel minstens nog een keer echt met haar over hebben. Stuur haar desnoods een brief met je gevoelens. Dan weten jullie allebei tenminste waar het op staat, dat maakt het denk ik makkelijker voor jou om om te gaan met de huidige gang van zaken.
    Succes (:

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 1:18 ]


    Tijd voor koffie.

    Ja echt heel sneu maar ik ben het wel eens met Suku want je als ik zo lees dan verdien je beter. Maar je moet zelf beslissen want anders kies je straks het verkeerde.
    succes (flower)


    i wanna die with you once or twice.

    Lolicia schreef:
    Kun je het niet tegen haar zeggen over hoe jij je voelt en dat je het jammer vind dat je haar zo weinig ziet? Zelf vind ik dat ze er niet echt goed mee omgaat en dan had ze die afspraken niet moeten maken, maar misschien heeft ze zoveel dingen aan haar hoofd dat ze het vergeet. Ik weet het ook niet echt, I am just guessing. Gewoon erover praten tegen haar en kijken wat ze zegt c:


    vergeten kan niet aangezien ik der een aantal keer een bericht stuurde en die gewoon gelezen zijn..


    I just come to read

    bedankt voor alle tips en reacties xx


    I just come to read

    TakeMeToChurch schreef:
    (...)

    vergeten kan niet aangezien ik der een aantal keer een bericht stuurde en die gewoon gelezen zijn..

    Maar dan kan ze het alsnog vergeten zijn, omdat er elke keer dingen tussendoor komen? Het beste is om haar daarnaar te vragen. Dan heb je ook meteen zekerheid.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Probeer er inderdaad met haar over te praten, over het feit dat ze afgezegd is en zal verhuizen. Denk ook eens of er langst beide kanten evenveel geïnvesteerd wordt in de relatie. Is het altijd jij die de eerste stap naar afspreken zet? Lijkt ze niet geïnteresseert?
    Weet ook wel dat afspreken waarschijnlijk niet meer zal gebeuren. Ik heb geen idee hoe lang het reizen is, maar als het al niet lukt om af te spreken als je in hetzelfde land woont...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik begrijp je pijn. Van op de ene op de andere dag stuurde ze niets meer naar me terug, niet op facebook, niet op sms. Zogezegd had ze het te druk. Als ik belde, nam ze niet meer op. Ik vroeg, heb ik iets verkeerd gedaan. Maar nee, nee, zeker niet. Maar ze bleef me verder negeren. Ik wist dat er proberen waren met haar vriend, maar mijn beste vriendin heeft mij ook, na 8 jaar als een blad zomaar laten vallen en in de steek gelaten, zonder woord van uitleg. Dan begon ik er wat mee in te zitten, en reageerde ik eens op facebook met iets van sterkte, geef de moed niet op; je moet erdoor, zoiets - omdat het uit was met haar vriend. Kookt ze uit het niets een conflict op, en wordt ze agressief. Wat voor mij ook over de schreef was, en ik rustig heb laten weten. Ik heb zelfs nog mijn verontschuldigingen aangeboden, omdat ze er zo gepikeerd van was - maar sinds dien, verder genegeerd. Ik heb dan eens de telefoon gepakt; en toen zei ze dat ze een beetje boos op me was; omdat dat ze dat cru vond dat ik dat deed. Wat het echt niet was; ik heb zelf nog nagecheckt door het aan meerdere andere mensen te vragen, en die begrepen er al even weinig van. Maar zij is gewoon altijd kwaad op iedereen. Ik heb nog sorry gezegd, maar zij negeert me verder. Mijn moeder kwam haar eens tegen in de winkel; en ze zij dat ze het wel weer eens goed ging maken, en erg opvliegend is, en dat wel weet van haarzelf. Dat ze alleen een beetje erg koppig is, zei mijn vriendin over zichzelf. En dat ze wist dat ik het zo niet had bedoeld. Verder niets meer van haar vernomen.
    En ik geloof niet in dat conflict. Ik heb meer de indruk dat dat conflict onderdeel was van iets dieper, en meer. Dat ze een soort van uitweg moest creëren. Voor de één of andere god mag weten welke reden. Van de ene dag op de andere heeft ze me laten vallen als een blad, zo'n jaar geleden.

    Ikzelf heb me voorgenomen om geen contact meer met haar te maken, want het bezorgd me pijn en frustratie. Ik heb haar niets anders gegeven dan vriendschap, steun, aandacht en empathie. Ik stond altijd voor haar klaar. Maar inderdaad; het doet erg veel pijn, en zelf ontplof ik haast van woede, elke keer als ik denk hoe onterecht ik behandelt door haar werd, en hoe ze me in de steek gelaten heeft. En dat heb ik haar laten weten. Maar ook dat heeft ze genegeerd. En dan werd ze nog eens agressief voor niets ook. Het is alsof ik niets voorstel. Ik snap dus wat je doorstaat. Ik kan die excuses ook niet meer aanhoren. Maar wat er in haar omgaat? Ik zal het nooit weten.
    Wat mij soms helpt is: als ik maar dat waard ben voor haar, dan is zij mij ook niet waard. Maar het blijft echt veel pijn doen. Ik denk dat je zo'n mensen op afstand moet houden, en moet loslaten. Het is aan hen om terug te komen. Wij moeten niet als hun schoothond achter hun aanlopen. Dat is zelfrespect behouden. Er zijn meestal diepere dingen aan de hand, psychologisch in hen. Is het jaloezie? Is er iets wat zij hebben gedaan, en waarvoor ze zich schamen. Bijvoorbeeld ken ik iemand die mij niet meer onder ogen kan komen, nadat hij me pijn heeft gedaan. Er zijn mensen die zichzelf niet kunnen vergeven.
    Is er iets gebeurd of gezegd geweest waarvoor zij zich schamen? Weet jij iets van hen, wat ze niet wilden dat je wist? Schaamte/onzekerheid ligt heel vaak aan de grondslag van zo'n scheef gedrag. Mensen die contact uit de weg gaan. Schaamte voor iets/onzekerheid. En als resultaat van die onaangename gevoelens, de afstand tegenover de ander bewaren. Neem het dus ook niet kwalijk als ze niet alles met je deelt. Dat is om dezelfde reden; schaamte/onzekerheid - over zichzelf - of, over zichzelf in vergelijking met jou.
    In mijn ogen van mijn vriendin was ik altijd; het perfecte, verstandige meisje. Die altijd vriendelijk en beleefd was, hoge resultaten haalde, terwijl zij nooit iets bakte op school en spijbelde. In mijn ogen is dat onzin. Ik heb ook erg veel onzekerheden. Maar sommige mensen projecteren hun eigen gevoelens op jou.
    Dus hoe andere mensen doen, zegt meer over hen dan over jou. Het is niet verwikkeld met jou. Ze hebben hun eigen mentaliteit, twijfels, zorgen, problemen, gevoelens, die direct hun omgang met iets/iemand sturen. Wat die gevoelens ook mogen zijn. Los van of jij er nu wel of niet bent - het is gewoon hoe ze zijn, zijn opgebouwd. Dit gaat niet om jou, of iets wat jij gedaan of niet gedaan zou kunnen hebben. Dit gaat om hen, hoe zij in elkaar zitten. Dat maakt het niet minder pijnlijk, maar het helpt je wel de last en pijn niet op je eigen schouders te nemen. Het doet pijn. Maar het is niet jouw schuld, of het zegt niets over jouw waarde als vriendin, of als persoon! (:

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 22:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.