Hiro Maxwell Henderson
"If home is where the heart is, then we're all just fucked."
Hiro was er nog steeds niet helemaal bij met zijn gedachten. Zijn hoofd werd geteisterd door een kloppende pijn, maar hij probeerde het zo goed mogelijk te negeren.
“Sorry, Hiro. Heb ik je wakker gemaakt?” Zijn blik schoot opzij, waar hij Farah haar bed op zag maken. Of tenminste er een poging tot deed. Een lichte glimlach vormde zich op zijn lippen. Inderdaad, ze had hem wakker gemaakt, maar hij kon niet zeggen dat hij het erg vond. In tegenstelling tot dat, hij moest er niet aan denken om nog maar een seconde langer naar die beelden te moeten kijken.
“’T is niet erg, het werd toch tijd om wakker te worden,” klonk zijn stem nog slaperig, waarna hij zich terug op het bed liet vallen. Slapen hoefde hij niet meer, maar zin om op te staan had hij ook weer niet. Hij had zijn armen onder zijn hoofd geplaatst en zijn benen opgetrokken zodat hij niet meer zo plat lag. Zijn blik was gericht op het kale plafond en zijn gedachten dwaalde af. Wanneer zou deze eeuwig lijkende strijd eindelijk voorbij zijn? Zowel de mensen als de vampiers leken vastberaden om niet op te geven en het vechten tot het einde, maar hoe slim was dat nou eigenlijk? Wat maakte het eigenlijk uit hoe ze het aanpakten, een van beide partijen zou uitgeroeid worden. Na wat de vampiers hadden gedaan konden ze nooit meer in vrede samenleven. En Hiro was er van overtuigd dat het de vampiers waren die deze wereld gedag zouden moeten zeggen.
“Hiro, je moet nu wel je bed uit!” Dezelfde stem die hem eerder vandaag had aangesproken kwam vanuit de badkamer. Een zachte zucht verliet zijn lippen toen hij zich besefte dat hij hier inderdaad niet de hele dag kon blijven liggen, ook al zou hij het willen.
“Yes ma’am,” zei hij grinnikende. Langzaam kwam hij overeind en zette zijn voeten op de grond om vervolgens op te staan. In de kledingkast vond Hiro zijn uniform die hij zonder veel moeite aantrok. Hoewel het pak niet iets was wat hij zelf uit zou kiezen, was het ook weer niet verschrikkelijk.
Op het moment dat hij de knopen dichtmaakte, kwam er nog een vraag uit de badkamer. “Heb jij toevallig enig idee waar mijn laarzen zijn?” Hij keek eventjes vlug om me heen en haalde toen mijn schouders op.
"Nope," antwoordde hij, behulpzaam als hij was. Toen hij echter de knopen allemaal dicht had, nam hij de tijd om echt even rond te kijken. Binnen een aantal seconden had hij de laarzen echter al gespot. In een vloeiende beweging pakte hij ze van de grond en liep richting de deur van de badkamer. Hij had geen idee waar ze daar binnen mee bezig was, dus liet hij de laarzen maar voor de deur staan.
"Ik heb je laarzen voor de deur gezet hoor. Ik sla het ontbijt vandaag even over. Als je me zoekt ben ik buiten." zei hij hard genoeg zodat Farah het kan horen, maar te zacht om echt te schreeuwen. Hij had geen zin om langer te wachten, een douch zou hij later wel nemen.
Eigenlijk werd het streng afgeraden om alleen de poorten te verlaten, toch wist hij dat hij even naar buiten moest. Hij had totaal geen zin om andere mensen onder ogen te komen en vrolijk te doen.
Binnen mum van tijd bevond hij zich in een diep bos. De zon kwam net op, wat voor lange schaduwen onder de bomen zorgde. In de verte was een grote oude stad te zien. Ook al wist Hiro dat het het beste was om het te ontwijken, zijn nieuwsgierigheid won het deze keer.
Overal om hem heen lagen kapotte auto's, vernielde gebouwen stonden overal om hem heen en gaten waren in de wegen te zien. Wat hier allemaal was gebeurd, kon Hiro zich wel bedenken, ook al wou hij het niet eens weten.
[ bericht aangepast op 17 aug 2015 - 19:17 ]
"I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell