• Hooi


    Ik heb het momenteel he-le-maal gehad met mezelf en alles om mij heen. Dus bij deze schrijf ik dan ook even al mijn frustraties van me af. Het was de bedoeling dat ik ''de problemen zou negeren, want dan verdwijnen ze vanzelf'', maar die tactiek schijnt bij mij niet te werken...

    Het is meer dat afgelopen week gewoon een echte kutweek was.
    Zoals veel van jullie wel weten, heb ik last van tics. Wie niet weet wat dat zijn, neem maar een kijkje op Google. Ik had er met mijn vader een gesprek over- over wat ik fijner vond; De tics inhouden, of mezelf eraan toegeven. Ik had geen enkel idee en we besloten er een experiment van te maken. Afgelopen week heb ik me eraan toegegeven; Deze week (vanaf gisteren -donderdag-) probeer ik het zoveel mogelijk in te houden.

    Het viel me echt niet mee om me eraan toe te geven. Mijn tics zijn de laatste tijd best hevig geworden, en ik schaam me er als de dood voor! Mensen kijken me raar aan, en het belemmerd mij zelf gewoon ook met dingen doen zoals autorijden.
    Op woensdag ging ik voor de tweede keer boogschieten. Ik vond het spannend, maar het ging volgens mijn instructeur best wel heel erg goed. En ook na de les het contact maken met de anderen ging opzich best prima. Ik heb mezelf dus zoals afgesproken laten gaan, en de mensen schenen het niet erg te vinden dat ik last had van tics. Ik heb ze niet verteld dat ik het heb, maar ze deden gewoon normaal tegen me. Echt heel fijn. (:

    Op de vrijdag speel ik altijd in Emmen. Zo ook die afgelopen vrijdag. Ik ben er inmiddels al wel achter dat op straat spelen niet mijn ding is, wegens de negatieve reacties. In mijn schooltijd ben ik vaak gepest met dat ik gewoon lelijk ben en ''anders'', en dat gebeurt ook op straat. Begrijp me niet verkeerd, ik krijg ook een hele hoop positieve reacties, maar de negatieve komen nu eenmaal het hardst bij me aan en ik heb daar nu eenmaal moeite mee. Er werd extra naar me gestaard wegens mijn tics en het voelde gewoon enorm ongemakkelijk. Ik ben dan ook snel naar huis gegaan.

    Zaterdag was mama jarig. Woohoo!
    Beetje jammer alleen dat oma kwam. Ik heb nog nooit zoveel accordeon gestudeerd op een dag als afgelopen weekend; Alles om maar niet bij oma te zijn! Onze band is namelijk niet al te best. En het moment dat oma en ik alleen waren begon oma dan ook direct te preken over dat ik weer naar school moet en over een vriendin waar ik geen contact meer mee heb, omdat ik niet van plan ben achter haar aan te lopen als het overduidelijk is dat zij geen contact meer met mij wil. Maar oma vond dat ik gewoon moest blijven proberen en haar maar moest dwingen om met me te praten. Pff, hou toch op.

    Zondag vierden we mama's verjaardag, want dan zou het weer droog blijven. We hadden BBQ behalve oma kwamen er nog een paar andere gasten. Ik had de hele week al enorm last van mijn tics, maar die zondag was het wel écht erg. Tijdens het buitenzitten -wat op een gegeven moment van papa per se moest- staarden meerdere mensen me aan. En dan niet gewoon even kijken; nee, echt aanstáren. Zodra ik keek bleven ze terugkijken. En het was echt vreselijk ongemakkelijk! D: Vooral omdat een paar van die gasten altijd dr mening behoorlijk lomp kan brengen. Ik trok me dan ook meermaals terug in de woonkamer, maar dat vond papa niet goed.
    Zoals meerderen van jullie wel weten heb ik ook moeite met eten in het openbaar. Nou dat lukte dus totaal niet met de bbq. Ik heb geen avondeten gehad en ben maar met een lege maag naar bed gegaan. Mjah, goed voor de lijn, nietwaar?

    Maandag was de laatste dag dat oma bleef. Ik had er in het hele weekend al wel wat meegekregen van de gesprekken tussen haar en mijn ouders, maar maandag hoorde ik het hele gesprek; Wat nou als papa en mama morgen plotseling dood gaan.
    Wauw, leuk gesprek joh. En het wordt de laatste tijd echt enorm vaak in huis besproken. Ik wil het niet weten en vlucht altijd weg wanneer die gesprekken komen, maar dat mocht deze keer niet. Al sinds papa's hartinfarct twee jaar geleden is hij ervan overtuigd dat hij niet lang te leven heeft. Dus alles moet op tijd geregeld zijn en blablabla.
    Er is ook aan bod gekomen dat mijn zus wordt onterft. Want zij wil niets meer met ons te maken hebben en papa en mama willen voorkomen dat ze veel meer erfernis krijgt dan ik wanneer zij komen te overlijden. Mijn zus en haar nieuwe familie zijn namelijk echt dusdanig dominant dat ik ervoor wegvlucht, want ik kan ze niet aan. Dus wordt ze onterft.
    Anyways, ik wilde dit allemaal gewoon niet horen. Mijn zus is geen deel meer van de familie; Hou dan op om over haar te praten.
    Papa gaat ooit een keer dood evenals mama en evenals ik; JA, WE WETEN HET NU WEL, maak er geen dagelijks onderwerp van! D:

    Oma was weg en het normale leventje zou weer beginnen? Of hoe ik dat ook noemen moet...
    Ik ging aan de accordeon studie en was trots op wat ik met een bepaald nummer had bereikt en wilde dat aan mijn vader laten horen. Tsja, wat is daar verkeerd aan? Niets, dacht ik zo. Maar nee hoor, papa boorde direct alles de grond in. Dit deed ik verkeerd, dat was er fout, blablabla. Nou, lekker voor mijn zelfvertrouwen. En dan vraagt ie zich af waarom ik niet studeer als hij in de woonkamer is...
    Het is gewoon nooit goed in papa's ogen. En als ik dan een andere mening geef, is het fout. En ik heb hem daar al talloze keren op aangesproken, maar hij vindt niet dat hij iets fout doet. Ik hou van mn vader, maar ik kan de laatste tijd gewoon níét met hem door één deur. D:

    Afgelopen woensdag ging ik weer naar boogschieten. Ditmaal voor het eerst alleen. Papa en mama hadden de hele week nog doorgezeurt over de erfenis blablabla en hadden geen zin om mee te gaan. Vond ik helemaal niet erg, want dan was ik tenminste even het huis uit zonder last te hebben van mijn ouders. Het boogschieten is dan wel niet zo ver weg, maar mijn fiets is niet rijklaar wegens kapotte lampen en de straatverlichting in de buurt is vrijwel niets, en aangezien ik pas laat in de avond terug kom leek het me verstandiger om met de auto te gaan. Verkeerd gedacht. Normaal gesproken kan ik mijn tics best goed onderdrukken in de auto. De lichte tics heb ik dan wel, maar de echt zwaardere tics die de mogelijkheid geven dat ik de macht over het stuur verlies kan ik onderdrukken. Op zowel de heen- als terug weg was dit niet het geval. Ik kreeg last van een tic-aanval (om het maar even een naampje te geven) en precies op het moment dat er een tegenligger aankwam. Gelukkig kan ik best goed sturen, maar het had behoorlijk fout kunnen aflopen. Dit is de eerste keer dat zoiets bij me gebeurde en ik ben er dan ook best wel erg van geschrokken. Ik dacht dat ik het opzich wel goed onder controle zou kunnen hebben. Maar dus niet.
          Gelukkig begint het voor-onderzoek van mijn tics vanaf dinsdag. Hopelijk volgt de echte therapie om het te leren accepteren en hoe ik ermee om moet gaan over een niet al te lange tijd.

    Vandaag moest ik weer in Emmen spelen, en doordat ik mijzelf nog niet goed genoeg vertrouwde wegens teveel last van tics, heb ik gevraagd of mama me wilde rijden. Dat wilde ze wel.
    Papa en mama hadden het erover of ik oordoppen in wil doen in het vervolg, zodat ik geen gehoorbeschadiging ga oplopen in de toekomst. In principe vond ik dat prima, maar toen ik ze uitprobeerde zaten ze verre van lekker. Ik heb ze uit gedaan en besloten dat ik er eerst thuis aan wil gaan wennen ipv het nu direct al in het openbaar te gaan dragen.
    Maar bij thuiskomst was papa daar aardig pissed over. En nu zit ik hier op mijn kamer dit topic te schrijven met tranen in mijn ogen. Voor mijn gevoel kan ik gewoon niets goed doen in mijn vaders ogen. De gozer die ik leuk vind- kijkt me niet eens meer aan wegens onbekende redenen en bij het boogschieten is het wel leuk, maar ik heb nog niet echt een échte aansluiting met iedereen. Dit weekend is daar dan ook een BBQ en ik vraag me af of ik het ga volhouden. Ik ken ze niet goed genoeg om er de hele dag mee te gaan praten. Maar ivm de activiteiten kan ik niet na een uurtje al weg.

    Pff. In principe kan ik nog wel veeeeeeeel meer vertellen over wat er wel niet aan de hand is. Maar ik heb mijn tics gewoon nog niet geaccepteerd, de band met mijn vader is niet echt goed, ik voel me niet goed genoeg voor de mensen en vraag me af of er ooit iemand is die mij wél goed genoeg zal vinden en ik ben ontzettend uitgeput van die stomme kuttics.

    Het lucht in ieder geval wel een klein beetje op om het even van me af te schrijven, I guess.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oke, ten eerste wil ik even zeggen dat (hoewel ik je niet in het echt ken) je een superlieve meid bent en dat je niet op anderen moet letten. Negatieve reacties werken ook zwaarder dan positieve, maar het is dan ook een kunst om op die positieve reacties te letten.
    Ten tweede, eten over slaan is zeker niet goed voor de lijn. Dan worden juist de verkeerde dingen verbrand ipv de juiste vetten.
    Ten derde, jij bent goed genoeg voor mij lieve Yolanda. Je zeurt totaal niet en je kan altijd je verhaal bij me kwijt!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Oke, ten eerste wil ik even zeggen dat (hoewel ik je niet in het echt ken) je een superlieve meid bent en dat je niet op anderen moet letten. Negatieve reacties werken ook zwaarder dan positieve, maar het is dan ook een kunst om op die positieve reacties te letten.
    Ten tweede, eten over slaan is zeker niet goed voor de lijn. Dan worden juist de verkeerde dingen verbrand ipv de juiste vetten.
    Ten derde, jij bent goed genoeg voor mij lieve Yolanda. Je zeurt totaal niet en je kan altijd je verhaal bij me kwijt!


    Ja, ik weet het. Ik behoor meer te letten op de positieve reacties dan de negatieve. Maar het is me nog niet gelukt een manier te vinden om me af te kunnen sluiten van de negatieve reacties. :/

    Dat eten overslaan is niet iets wat dagelijks gebeurt. Mijn reactie erover was dan ook eerder sarcastisch. Want ik weet ook wel dat eten overslaan niet goed is. Maar die avond ging het gewoon niet om een hap door mijn keel te krijgen.

    En dankjwel. Je bent te lief voor me. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Aaahw, Yolanda! Dat is echt ontzettend vervelend om te horen! Ik wou dat ik je advies kon geven om alles beter te maken, maar ik zou het niet echt weten. Je bent een ontzettend lieve meid en ik vind niets mis met jou. Het heeft me ook lang geduurd voordat ik op het punt was om opmerkingen langs me heen te laten gaan met zo weinig mogelijk "weerstand" of om me niets aan te trekken wat anderen van mij vinden. Maar ik heb dan ook veel minder meegemaakt dan jou en ik zit ook in een positievere omgeving.
    Ik zou je een super lang bericht willen schrijven, om te zeggen dat alles goed komt, maar ik kan geen goede woorden vinden, dus ik ga je een gif geven. En ik wens je ontzettend veel sterkte. Ik hoop dat de therapie helpt.

    [ bericht aangepast op 14 aug 2015 - 15:13 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Aaahw, Yolanda! Dat is echt ontzettend vervelend om te horen! Ik wou dat ik je advies kon geven om alles beter te maken, maar ik zou het niet echt weten. Je bent een ontzettend lieve meid en ik vind niets mis met jou. Het heeft me ook lang geduurd voordat ik op het punt was om opmerkingen langs me heen te laten gaan met zo weinig mogelijk "weerstand" of om me niets aan te trekken wat anderen van mij vinden. Maar ik heb dan ook veel minder meegemaakt dan jou en ik zit ook in een positievere omgeving.
    Ik zou je een super lang bericht willen schrijven, om te zeggen dat alles goed komt, maar ik kan geen goede woorden vinden, dus ik ga je een gif geven. En ik wens je ontzettend veel sterkte. Ik hoop dat de therapie helpt.



    Ik geloof dat er inmiddels niemand meer is die me een antwoord kan geven op mijn problemen, hahaha. :')
    Maar ik snap het gewoon niet. In real life klaag ik niet echt over mijn problemen. Althans, ik ben me er niet van bewust dat ik het doe. Maar toch lukt het niet om vriendschappen te krijgen in de buurt en ze te behouden. Laat staan natuurlijk dat ik ooooit in een relatie terecht kom, lol. :'D Maar dat vind ik jammer. Want ik snap gewoon niet wat ik fout doe. Als iemand me dat eens uit kon leggen, kon ik er iets aan veranderen. Maar dat gaat nu een beetje moeilijk. :/

    Het heeft denk ik inderdaad te maken met ''weerstand opbouwen'', iets wat ik gewoon nog niet heb. Heeft tijd nodig, denk ik zo.

    Naahw, pandaaaaaa's! Ook jij dankjewel. <3 Ik hoop ook dat de therapie werkt, we zullen het wel zien. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het heel vervelend dat je zo'n rotweek hebt gehad, Yolanda. Dat is nooit leuk, ik weet er namelijk alles van.

    Ik heb misschien wel een tip voor je in verband met sociale activiteiten. Ik heb namelijk wel vaker jou zien praten over dat soort dingen en het komt op me over alsof je heel snel dit soort dingen opgeeft, omdat het lijkt alsof te veel verwacht. Alsof vrienden maken vanzelf gaat. Ik geef je daarom één tip: geef alsjeblieft niet te snel op. Vrienden maken is namelijk stiekem best moeilijk, al helemaal als je niet dagelijks naar school gaat. Dat laatste bedoel ik niet als een verwijt, omdat jij niet naar school gaat, maar je komt op school gewoon simpelweg vaker in contact met mensen, met dezelfde mensen, waardoor vriendschappen makkelijker ontstaan.

    Ik hoop persoonlijk dat je je nog steeds kunt vermaken op die barbecue, want ik denk persoonlijk dat het heel goed voor je is om zoiets sociaals te doen en te blijven doen door middel van het boogschieten. Ik zou het echt zonde vinden als je dit laat schieten. Slechte inkopper, sorry.

    Daarnaast zou ik een goed gesprek nemen met je vader, want ik denk dat dit zo niet werkt als hij de hele tijd zo vervelend tegen jou doet. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je nog een beetje positieve vibes overhoudt, want ik houd niet zo van verdrietige Yolanda. :(
    Sterkte, meisje!


    Deep inside, I've never felt alive

    Oh jeetje, wat vervelend, meid. Wat rottig zeg. Het lijkt me ook heel lastig om dit alles te accepteren en dat de mensen om je heen dan ook nog tegenwerken. Dat ken ik wel. Ik heb ook heel veel moeite met het accepteren van wat ik heb. En dat gaat ook altijd met horten en stoten. Het belangrijkste is wel dat je het niet gaat afdwingen, okay? Mocht je ooit willen praten over dat soort dingen accepteren, staan mijn gb en pb altijd open. Het is lastig en nu voor jou ook heel belangrijk dat je even in een positieve omgeving terecht komt. Heel veel sterkte. Ik hoop dat die therapie gaat helpen.(flower)


    The truth is out there.

    Ethan schreef:
    Ik vind het heel vervelend dat je zo'n rotweek hebt gehad, Yolanda. Dat is nooit leuk, ik weet er namelijk alles van.

    Ik heb misschien wel een tip voor je in verband met sociale activiteiten. Ik heb namelijk wel vaker jou zien praten over dat soort dingen en het komt op me over alsof je heel snel dit soort dingen opgeeft, omdat het lijkt alsof te veel verwacht. Alsof vrienden maken vanzelf gaat. Ik geef je daarom één tip: geef alsjeblieft niet te snel op. Vrienden maken is namelijk stiekem best moeilijk, al helemaal als je niet dagelijks naar school gaat. Dat laatste bedoel ik niet als een verwijt, omdat jij niet naar school gaat, maar je komt op school gewoon simpelweg vaker in contact met mensen, met dezelfde mensen, waardoor vriendschappen makkelijker ontstaan.

    Ik hoop persoonlijk dat je je nog steeds kunt vermaken op die barbecue, want ik denk persoonlijk dat het heel goed voor je is om zoiets sociaals te doen en te blijven doen door middel van het boogschieten. Ik zou het echt zonde vinden als je dit laat schieten. Slechte inkopper, sorry.

    Daarnaast zou ik een goed gesprek nemen met je vader, want ik denk dat dit zo niet werkt als hij de hele tijd zo vervelend tegen jou doet. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je nog een beetje positieve vibes overhoudt, want ik houd niet zo van verdrietige Yolanda. :(
    Sterkte, meisje!


    Wat bedoel je daar precies mee, met het '' teveel verwachten''? In mijn ogen is het namelijk zo dat wat ik verwacht van een vriendschap; Is vertrouwen. En naar mijn idee is dat niet teveel.
    Het is me té vaak overkomen dat ik hulp nodig had en dat de mensen die zich ''mijn beste vrienden'' noemden de deur voor mijn neus dichtsloegen waardoor ik nergens had om heen te gaan. Het is meer dat ik zelf gewoon het idee heb niet goed genoeg te zijn voor mensen. Misschien dat ik daarom ook wel opgeef.
    En hier bij de boogschuttersclub denk ik wél een keer een kans te maken op een eventuele echte vriendschap. Het is niet alsof ik tig vrienden wil, maar eentje zou fijn zijn in de buurt. En ik vind het heel moeilijk om het contact te maken met ze. ''Hallo'' zeggen gaat me makkelijk af. Maar hoe moet ik het gesprek verder dragen? Dat is toch moeilijker dan gedacht.

    Ik denk dat ik me wel zal vermaken op de BBQ, en die inkopper was echt zwaar slecht. Geniaal! :'D Maar op den duur gok ik erop dat ik me een beetje alleen ga voelen, doordat ik gewoon niet goed weet hoe ik me moet gedragen. Ik kan er wel bij staan, maar ook dat is niet leuk als je niet mee doet aan een gesprek. En over hun gesprekken van school kan ik niet mee praten. :') Dus dan moet ik een gespreksonderwerp verzinnen, en dat vind ik toch wel lastig. Al helemaal omdat ik hun niet echt ken.

    Mijn vader en ik hebben echt al meermaals met elkaar besproken wat mijn probleem met hem is. En iedere keer komt het er weer op dat hij vindt dat ik me maar moet aanpassen. Dus ik ben het een beetje aan het opgeven met de man. Althans, ik geef het op om hem om te praten om niet steeds zo dominant te doen. Want dat schijnt gewoon zijn karaktertrek te zijn. :/

    <3



    Clarice schreef:
    Oh jeetje, wat vervelend, meid. Wat rottig zeg. Het lijkt me ook heel lastig om dit alles te accepteren en dat de mensen om je heen dan ook nog tegenwerken. Dat ken ik wel. Ik heb ook heel veel moeite met het accepteren van wat ik heb. En dat gaat ook altijd met horten en stoten. Het belangrijkste is wel dat je het niet gaat afdwingen, okay? Mocht je ooit willen praten over dat soort dingen accepteren, staan mijn gb en pb altijd open. Het is lastig en nu voor jou ook heel belangrijk dat je even in een positieve omgeving terecht komt. Heel veel sterkte. Ik hoop dat die therapie gaat helpen.(flower)


    Jup. Het accepteren is iets dat bij mij nog niet gelukt is. Misschien helpt de therapie me ermee. Misschien ligt het gewoon aan mijn leeftijd. Ik weet het niet. Maar op het huidige moment kan ik het gewoon niet accepteren, nee.
    En ik zou wel in een positieve omgeving willen zijn, het lukt me alleen niet om er een te creëren. Iedere keer weer komt er narigheid op mijn pad. Het put me uit. :/
    Heb jij dat wat jij hebt inmiddels al wel geaccepteerd, of ben je er ook nog mee bezig? Mocht je er nog mee bezig zijn hoop ik ook voor jou dat het jou lukt om het te kunnen accepteren. <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Jup. Het accepteren is iets dat bij mij nog niet gelukt is. Misschien helpt de therapie me ermee. Misschien ligt het gewoon aan mijn leeftijd. Ik weet het niet. Maar op het huidige moment kan ik het gewoon niet accepteren, nee.
    En ik zou wel in een positieve omgeving willen zijn, het lukt me alleen niet om er een te creëren. Iedere keer weer komt er narigheid op mijn pad. Het put me uit. :/
    Heb jij dat wat jij hebt inmiddels al wel geaccepteerd, of ben je er ook nog mee bezig? Mocht je er nog mee bezig zijn hoop ik ook voor jou dat het jou lukt om het te kunnen accepteren. <3


    Ik ben chronisch ziek. En really, volledig accepteren lukt eigenlijk nog niet bij mij. Ik kan nog steeds ragen en janken als iets wéér niet lukt. Je hebt mijn leeftijd en ik merk het zelf ook, het is ontzettend lastig. Ik vind het persoonlijk heel fijn om met een 'lotgenootje' te praten. Iemand die snapt dat dingen soms gewoon niet kunnen. Als je behoefte hebt aan iemand om daarover te praten. Na zo'n twee jaar heb ik er tijdelijke vrede mee, dus ik zou misschien wat tips kunnen geven. Maar het belangrijkst is dus je hart luchten en zoveel mogelijk door met anderen te praten je eigen vrede te vinden. Ik heb vaak als ik het een ander uitleg er zelf meer inzicht in krijg. En het is toegeven, dat is zo kut. Maar het is het wel. Volledig loslaten, je handen ervan af trekken en het zijn beloop laten gaan. Maar dit is tevens ook heel gevaarlijk. En de kunst is een balans te vinden.


    The truth is out there.

    Mijn reacties op Q zijn meestal niet zo nuttig, dus daarom heb ik je op FB al aangesproken. Desondanks drop ik hier toch deze voor je


    I'm here for you x


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Misschien kan je een keer in plaats van in het bijzijn van andere mensen eten, je eten meenemen naar het toilet of iets dergelijks. Daar zit je tenminste alleen.
    Toen ik net begon met boogschieten kende ik ook niet veel mensen, maar langzamerhand als je diezelfde mensen elke week ziet, raak je echt aan de praat en onderstaat er mogelijk een vriendschap uit. En het bespreken dat je bepaalde tics hebt, komt vanzelf wel. Misschien ben je wel niet de enige.
    Ik vind dat je niet hoeft te veranderen. Ik ben blij dat ik je ken zoals ik je bent.
    En ik hoop voor je dat therapie je helpt met je tics.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Inderdaad, vrienden komen wel. (:
    Je hoeft het niet te forceren, al begrijp ik dat je eenzaam moet zijn! Toen ik ging studeren had ik er ook niet meteen, en zat ik daar ook wat mee in, maar uiteindelijk, als je blijft onder de mensen komen, ook al zie je niet meteen hoe je vrienden zou moeten krijgen, komt uiteindelijk toch alles op zijn pootjes terecht. Je bent in elkaar zijn gezelschap, je raakt aan de praat, en voor je het weet ben je bevriend. (:
    Geef het wat tijd!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.