Benjamin 'Benja' Isaac Walker
Benja stond voor de machtige en imposante deur van het kasteel annex klooster en hij wist nou niet meer of het een goed idee was geweest om hier naartoe te komen, maar de man was erg overtuigend geweest: ga naar IJsland en ik ontmoet je daar, ik kan je helpen met je kracht. Natuurlijk had Benja daar over nagedacht, hij wilde zijn vuurkrachten onder de knie hebben en niet dat hij bij het minste of geringste met vuur zat te strooien. Maar waarom helemaal in IJsland? Hij had geen idee, het had toch ook gewoon thuis in Macon kunnen gebeuren? Maar nee, nu stond hij hier, in een land waar hij nog nooit was geweest. De jongen zuchtte en krabde eens achter z'n oor. Hij kon nog omkeren, terug naar het vliegveld, maar iets zei hem dat hij de deur moest open doen en gewoon naar binnen moest gaan. Uit gewoonte klopte hij eerst, dat was wel zo netjes, maar de deur ging uit zichzelf al open en wantrouwig keek hij naar de grote deur, om daarna dan toch een stap naar binnen te zetten. Benja was niet bang aangelegd, maar hij voelde nu toch wel een vreemde kriebel in z'n maag. 'Hallo'? Z'n stem echoden een beetje door de hal, die slecht verlicht was. Er was niks te horen en de jongen knipte met z'n middelvinger en z'n duim voor een beetje licht. Er ontstond een vlammetje, dat was zo simpel dat er vrij weinig fout kon gaan als je eraan dacht dat het voor hem altijd bijzonder frustrerend was als er iets niet wilde op zijn manier, en hij kon nu wat beter om zich heen kijken en liep verder. Hij schrok toen hij een paar meter voor zich een persoon zag staan, het was een vrouw als hij zich niet vergiste. Het was zeker niet de man waarmee hij gesproken had of hij had inmiddels een geslachtsverandering ondergaan, maar dat was zeer te betwijfelen. Het lichtje wat hij had gemaakt was door de schrik uit gegaan en hij hoopte maar dat ze het niet had gezien, ze zou hem vast vreemd vinden. Z'n hand gleed naar z'n kontzak waar een doosje lucifers in zat, voor de zekerheid, voor de vreemde blikken, en voor de de vragen. Hij kon altijd zeggen dat hij een lucifer in z'n handen had gehouden. Hij slikte en probeerde te bedenken wat hij tegen haar moest zeggen, hij was nooit zo goed geweest met meisjes. Hij schraapte z'n keel en haalde een hand door z'n warrige haar. 'Ik..ik ben Benjamin..' zei hij uiteindelijk, 'maar je mag ook wel Benja zeggen' Hij beet op z'n lip, goh, wat een openingszin, straks had hij haar bang gemaakt en dat was allerminst zijn bedoeling. Hij had geen idee wat ze hier deed, was ze hier met dezelfde opdracht als de zijne of was ze toch iemand anders? 'Heeft Charles je gestuurd'? Vroeg hij toen met schorre stem, waar z'n accent van Georgia ook nog eens aandikte, vanwege de spanning zeer waarschijnlijk, gewoon om te kijken hoe ze zou reageren. Hij had geen idee of het z'n echte naam was geweest en wat dat betreft was hij misschien ook wel een tikkeltje naïef.
'Darling, just hold on'