Hoi! Wauw, een schoolvraag in de zomervakantie... sorry ik ben een nerd...
Oké, wat ik me dus afvraag: Ik ga nu mijn examenjaar in, maar ik ben pas 16. Ik zal ook pas NET 17 zijn als ik klaar ben met de middelbare, en ik woon dus in een omgeving waar ik best wel gedwongen word uit huis te gaan als ik een goede opleiding wil... maar ik WIL NIET (ervanuitgaande dat mn moeder is een keer stopt foute mannen te daten) uit huis. Alles is veel te ver weg, maar ik ben er niet klaar voor om op mijn eigen twee benen staan, en ben overigens werkeloos dus dat kan ik ook niet betalen.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Ook vraag ik me af wanneer je aangemeld moet zijn voor het MBO en hoe ik in hemelsnaam moet weten wat ik dan wil gaan doen, want met mijn cijfers en track record heb ik al te horen gekregen dat ik niet hoef te verwachten bij Havo aangenomen te worden.
+ Stel dat ik een tussenjaar zou willen om langer na te denken, kan dat als ik 17 ben? Hoe moet ik dat dan aanvragen? Als ik dat doe wil ik graag een baan, hoe kom ik daaraan? Want ik probeer al eeuwen en blijkbaar doe ik iets fout.
[ bericht aangepast op 29 juli 2015 - 10:58 ]
I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.