• Hoi (:

    Voor een verhaal zoek ik een mooi vakantieplek/land in Europa (of net er buiten zoals Egypte/Turkije e.d.) en hoop dat jullie wat plekken kunnen aanraden. Gezien ik haast nooit op vakantie ga zie ik ook niks van de wereld en weet niet wat mooie/leuke steden zijn om heen te gaan. Dus graag lees ik jullie vakantie ervaringen.

    Ik ben eens met een uitwisseling naar Kraków geweest in Polen, en volgens onze begeleidster deed de stad haar heel erg denken aan Praag. Polen is dan weer spotgoedkoop als je de słoti vergelijkt met de euro ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Eigengrau schreef:
    Praag (Tjechië). Prachtige gebouwen, een aparte "oude" sfeer, gunstig weer en ze nemen het er blijkbaar niet al te nauw met de wet, naar wat ik er allemaal al heb gezien. :'D Minpunt is wel dat je er in kronen moet betalen en dat het er omgerekend in euro over het algemeen nogal duur is.


    Tjechie duur? Van wat ik er altijd van mee.krijg is Tjechië juist absoluut niet duur :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Havilliard schreef:
    (...)

    Tjechie duur? Van wat ik er altijd van mee.krijg is Tjechië juist absoluut niet duur :')

    Ik weet niets van reizen/verblijfplaats/algemene kosten af, maar ik kan me nog herinneren dat ik dingen als deodorant, een postkaartje, cola light, een ketting bij de H&M die de volgende dag uit elkaar viel, een hamburger bij de McDonald's en nog wat van die dingen ontzettend duur vond. Dat is nu wel al ruim twee jaar geleden, dus er kan zoveel veranderd zijn in de tussentijd. :'D


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vond Polen heel erg leuk, ik zat in Poznan. Heel schattig en zo veel mooie natuur in de omgeving. Natuurlijk kan je daar ook lekker zuipen en feesten. Ik zou de tram wel afraden, daar ben ik soortvan aangerand.
    Ik ben ook dol op Berlijn, veel cultuur en lekker shoppen. Ook hebben ze allerlei gezellige café'tjes en restaurants waar je heerlijk wat kan eten en drinken. Het grote treinstation is echt een aanrader, en zo veel mogelijk gewoon lekker wandelen en sight-seeen.
    Zelf zou ik nog graag naar Parijs willen, dat is een schat voor history nerds en kunstfreaks. Denk aan het Louvre, en de catacomben van Parijs.

    Polen is niet heel duur, Berlijn kan je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Dit geld ook een beetje voor Parijs.


    The truth is out there.

    Luxemburg maybe?








    Happy Birthday my Potter!

    Eigengrau schreef:
    (...)
    Ik weet niets van reizen/verblijfplaats/algemene kosten af, maar ik kan me nog herinneren dat ik dingen als deodorant, een postkaartje, cola light, een ketting bij de H&M die de volgende dag uit elkaar viel, een hamburger bij de McDonald's en nog wat van die dingen ontzettend duur vond. Dat is nu wel al ruim twee jaar geleden, dus er kan zoveel veranderd zijn in de tussentijd. :'D


    Toen ik aan het interrailen was hadden we een stop bij een Tsjechisch station, en daar was alles zowat de helft goedkoper dan wanneer je het in Nederland op het station zou kopen. Meeste dingen waren zelfs goedkoper dan in de Nederlandse supermarkt.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    De Canarische eilanden zijn erg mooi en heerlijk zonnig


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Griekenland, zakynthos (ofzo). Daar zijn mijn ouders geweest en ze hebben het er naar hun zin gehad.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou voor Italië gaan, maar dan voor het minder cliche Siena, mijn favoriete vakantiestad. Het is mooi (kronkelende steegjes, fonteintjes, pleintjes), was historisch belangrijk ( de Dom etc.) en uniek want de hele stad is opgedeeld in wijken met dierennamen en die spelen een belangrijke rol in een zomerevenement dat tweemaal per jaar plaatsvind op het schelpvormige plein, de Palio (paardenrace).


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Greeeeece. Awesum :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ooh, een Scandinavisch land! Dat zijn echt heel mooie landen!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Caracalla schreef:
    Ik zou voor Italië gaan, maar dan voor het minder cliche Siena, mijn favoriete vakantiestad. Het is mooi (kronkelende steegjes, fonteintjes, pleintjes), was historisch belangrijk ( de Dom etc.) en uniek want de hele stad is opgedeeld in wijken met dierennamen en die spelen een belangrijke rol in een zomerevenement dat tweemaal per jaar plaatsvind op het schelpvormige plein, de Palio (paardenrace).


    Siena is inderdaad heeeel mooi, dus als je Italië toch een kans wilt geven, is dat wel een optie (al is dat in de realiteit ook een ontzettend toeristische stad, zelfs als hij niet vaak in verhalen voor komt).

    Scandinavië is leuk als je veel natuur in je verhaal wilt verwerken, maar naar mijn ervaring waren de steden in Denemarken in ieder geval nogal oninteressant en was alles er reteduur. Verder zou ik eigenlijk ook niet echt een land kunnen aanraden, want stiekem houd ik niet van op vakantie gaan. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als je in Italië zit in Umbrië, zit je helemaal goed! Mooi en warm weer, hartstikke goedkoop (€1 cappuccino, €66 uit eten met vier personen met voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, drinken en alcohol), je kunt er lekker winkelen in een van de vele leuke historische plaatsjes. Kortom: perfect!(: tenzij het strand een must is.:d

    En zoals hier boven gezegd: Siena is heel leuk en ook nog eens maar een uur rijden vanaf onze camping in Umbrië.(:

    [ bericht aangepast op 10 aug 2015 - 12:55 ]


    You were born original, don't die as a copy.