• Ik ben momenteel naar het luisterboek van bovengenoemd boek aan het luisteren en

    Perkamentus is net gestorven
    , maar ik vroeg me af wat juist het effect was van de drank die Perkamentus zo verzwakt heeft. Ik bedoel hiermee de drank die Perkamentus drinkt in de grot op zoek naar het gruzielement. Ik denk namelijk niet dat het gewoon is om de 'indringer' af te zwakken, Perkamentus zegt namelijk dingen als 'Doe ze geen pijn'. Is er iemand die me hier meer uitleg over kan geven?


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    Ben ik heel flauw als ik zeg dat dat uitgelegd wordt in het laatste deel, haha?
    Nee, ik zeg het niet serieus, maar het wordt serieus allemaal uitgelegd in het laatste deel. Ik kan het je nu vertellen, maar ik ben bang dat ik dan voor jou ga spoilen en dat vind ik zonde.


    Deep inside, I've never felt alive

    GwenM98 schreef:
    Ik ben momenteel naar het luisterboek van bovengenoemd boek aan het luisteren en
    Perkamentus is net gestorven
    , maar ik vroeg me af wat juist het effect was van de drank die Perkamentus zo verzwakt heeft. Ik bedoel hiermee de drank die Perkamentus drinkt in de grot op zoek naar het gruzielement. Ik denk namelijk niet dat het gewoon is om de 'indringer' af te zwakken, Perkamentus zegt namelijk dingen als 'Doe ze geen pijn'. Is er iemand die me hier meer uitleg over kan geven?


    De drank geeft een soort illusies. Perkamentus bevind zich in zijn gedachten dus op een zwaktepunt in zijn leven (wat dat is, lees of luister je in boek zeven) en ziet dat voor zich. Daardoor wordt je naast lichamelijk zwak ook mentaal zwak, tenminste dat is mijn opvatting van deze scene.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ethan schreef:
    Ben ik heel flauw als ik zeg dat dat uitgelegd wordt in het laatste deel, haha?
    Nee, ik zeg het niet serieus, maar het wordt serieus allemaal uitgelegd in het laatste deel. Ik kan het je nu vertellen, maar ik ben bang dat ik dan voor jou ga spoilen en dat vind ik zonde.


    Ik heb alle boeken al gelezen hoor, maar best lang geleden. Ik weet dat er nog een belangrijk deel komt over zijn zus en broer, en ik vermoedde wel dat de drank ervoor zorgde dat hij hieraan terugdacht, maar ik vond het nergens terug. Daarom vroeg ik het :)


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    Astriferous schreef:
    (...)

    De drank geeft een soort illusies. Perkamentus bevind zich in zijn gedachten dus op een zwaktepunt in zijn leven (wat dat is, lees of luister je in boek zeven) en ziet dat voor zich. Daardoor wordt je naast lichamelijk zwak ook mentaal zwak, tenminste dat is mijn opvatting van deze scene.


    Ja, dat dacht ik al. Ik weet welk zwaktepunt je bedoelt, heb alle boeken lang geleden al wel gelezen. Maar ik wist het niet zeker, en omdat het een luisterboek is kon ik niet zo snel het exacte moment terugvinden om het opnieuw te beluisteren. En ik vond nergens een uitleg, maar ik had nog niet bij samenvattingen van boek zeven gekeken. Had ik misschien toch moeten doen :p


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    GwenM98 schreef:
    (...)

    Ik heb alle boeken al gelezen hoor, maar best lang geleden. Ik weet dat er nog een belangrijk deel komt over zijn zus en broer, en ik vermoedde wel dat de drank ervoor zorgde dat hij hieraan terugdacht, maar ik vond het nergens terug. Daarom vroeg ik het :)

    Ah, dan is het een heel ander verhaal. Tja, ik neem eigenlijk gewoon aan dat, zoals Astriferous al zegt, dat de drank Albus zowel fysiek als mentaal zwak maakt. Hij krijgt waanideeën, lijkt me en
    herbeleeft de dood van zijn zus (waarschijnlijk).


    Deep inside, I've never felt alive

    Ethan schreef:
    (...)
    Ah, dan is het een heel ander verhaal. Tja, ik neem eigenlijk gewoon aan dat, zoals Astriferous al zegt, dat de drank Albus zowel fysiek als mentaal zwak maakt. Hij krijgt waanideeën, lijkt me en
    herbeleeft de dood van zijn zus (waarschijnlijk).


    Bedankt trouwens, heb net toch wat meer uitleg kunnen vinden, maar dan bij een tekst over het zevende boek. Ik had zo ver niet nagedacht :p Daar staat dat hij inderdaad een flashback heeft naar dat moment.


    "You'll stay with me?" "Until the very end."