• Ik heb een beetje advies nodig, denk ik. De laatste 3/4 maanden praat ik met een jongen van Tinder, gewoon smsen enzo. Het klinkt vast heel erg dom maar ik ben de laatste paar weken echt verliefd op hem geworden. Hij is de mannelijke versie van mij, gewoon alles waar ik naar zoek. We hebben elkaar alleen dus nog niet ontmoet. Het probleem is dat ik midden in een depressie zit (ik krijg wel hulp enzo but still), ik takel elke dag af en mijn zelfbeeld is enorm laag. Ik heb niets van zelfvertrouwen. Ik haat mezelf gewoon echt en daarom ben ik zo bang om hem te zien, want hij gaat me waarschijnlijk te lelijk of te dik vinden en dat wil ik niet. Hij zegt dat hij echt pissed gaat worden als we elkaar deze zomer niet meer gaan zien. Het is voor mij amper een optie maar ik wil hem ook echt niet kwijt. HELP, IEMAND ADVIES????? (ik heb al verschillende keren om deze situatie gehuild dus het is echt wel erg belangrijk voor me)


    I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.

    Wat zegt je instinct? Als je instinctief hier al heel erg tegenop kijkt, nog niet aan beginnen. Desnoods kun je de jongeman vertellen dat je je eigen sores nog hebt en daar eerst mee wil om gaan voor je aan een ontmoeting begint. De kans is er dat hij zich dat persoonlijk aan gaat trekken, maar als je de tijd neemt om dat duidelijk te maken, dan ligt op den duur die opvatting niet meer bij jou. Mijn advies is nooit met tegenzin afspreken. Ik heb dat zelf een aantal keer gedaan en dat is niet leuk. Voor degene met wie ik afspreek en voor mijzelf niet. Natuurlijk kan het zijn dat zoiets heel leuk uitpakt, maar als je besluit te wachten en diegene heeft daar het geduld voor, dan komt die leuke afspraak vanzelf. Zij het niet vandaag, dan morgen. Of over een week.


    No growth of the heart is ever a waste

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Dan zal het aan het einde van de zomer wel afgelopen zijn dus, goed eenzijdig advies!

    Sorry hoor, maar wat probeer je nou te doen? Ik geef háár advies, niet jou. Daarbij, zoals ik al zei: het is voor iedereen anders.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Allereerst; het is echt niet dom of verkeerd om op deze manier op iemand verliefd te worden! Het kan. Mijn beste vriendin is zo ook verliefd geworden, en toen zij en hem elkaar voor het eerst ontmoette, was het net alsof ze 'de ware' ontmoette - hun beide. Dus nogmaals, liefde via internet, in mijn ogen kan het wel.

    En het is super leuk om te horen dat hij je graag wilt ontmoeten!:) Het moet alleen wel van twee kanten komen. En als jij daar op dit moment nog niet klaar voor bent, dan is het belangrijk dat hij weet waarom je daar nog niet klaar voor bent. Dan weet hij waar hij aan toe is, en waarom je daar nog liever even mee wilt wachten. En als jullie goede vrienden zijn en als hij je écht graag wilt ontmoeten, dan zal hij respect opbrengen voor je standpunt en zullen accepteren dat hij even geduld moet hebben. Misschien vind hij het minder leuk -dat kan- maar je moet wel bij je standpunt kunnen blijven zonder dat hij je een vervelend gevoel geeft als je jouw hart volgt. Dan is hij namelijk niet goed bezig. Een echte vriend (ook als het meer dan vrienden is) accepteert je zoals je bent, en accepteert ook je keuzes.

    Iniedergeval heel veel succes!<3


    Inspiration can hit you any time

    Lolicia schreef:
    (...)
    Sorry hoor, maar wat probeer je nou te doen? Ik geef háár advies, niet jou. Daarbij, zoals ik al zei: het is voor iedereen anders.


    Ik vind het een wat veilig "blijf in je comfortzone, dan komt het allemaal vanzelf wel" advies. Gewoon een mening over een advies, doe er mee wat je fijn vindt :)


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Ik vind het een wat veilig "blijf in je comfortzone, dan komt het allemaal vanzelf wel" advies. Gewoon een mening over een advies, doe er mee wat je fijn vindt :)

    Dat zou best kunnen, maar dan hoef je het niet af te kraken en je eigen mening/advies op te dringen. Nogmaals: voor ieder is het anders, dan betekend het niet dat het voor iedereen goed is als ze jouw advies volgen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Dat zou best kunnen, maar dan hoef je het niet af te kraken en je eigen mening/advies op te dringen. Nogmaals: voor ieder is het anders, dan betekend het niet dat het voor iedereen goed is als ze jouw advies volgen.


    Ik kraak het nergens af, want het is prima advies. Het is alleen eenzijdig, en de kant van de man wordt in dit geval totaal niet bekeken. En dat is eigenlijk best scheef, want je doet het samen en ieder persoon heeft zijn eigen rugzakje. Dus het gaat niet alleen om het gevoel van TS, maar ook van de iets ongeduldige jongen.

    of is dit een steun topic? Want dan is het mijn fout


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Ik kraak het nergens af, want het is prima advies. Het is alleen eenzijdig, en de kant van de man wordt in dit geval totaal niet bekeken. En dat is eigenlijk best scheef, want je doet het samen en ieder persoon heeft zijn eigen rugzakje. Dus het gaat niet alleen om het gevoel van TS, maar ook van de iets ongeduldige jongen.

    of is dit een steun topic? Want dan is het mijn fout


    Het is toch ook een vraag vanuit de TS, en haar gevoelens? Een relatie bestaat uit twee personen, ja, maar je doet nu alsof die jongen verwaarloosd wordt.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Het is toch ook een vraag vanuit de TS, en haar gevoelens? Een relatie bestaat uit twee personen, ja, maar je doet nu alsof die jongen verwaarloosd wordt.


    Nee, guldenmiddenweg. Maar het lijkt alleen zo omdat ik de potentiële andere kant van het verhaal toe licht.

    Maar goed we dwalen af, als je er over wilt discussiëren dan stuur je maar een pb.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Ik kraak het nergens af, want het is prima advies. Het is alleen eenzijdig, en de kant van de man wordt in dit geval totaal niet bekeken. En dat is eigenlijk best scheef, want je doet het samen en ieder persoon heeft zijn eigen rugzakje. Dus het gaat niet alleen om het gevoel van TS, maar ook van de iets ongeduldige jongen.

    of is dit een steun topic? Want dan is het mijn fout

    Bij mij komt het wel over als afkraken. Ik ga hier geen al te lang antwoord op geven, want deze 'discussie' slaat nergens op.
    Als de jongen ergens mee zit dan praat hij erover met het topicmaakster, maar dit is nu niet het topic van de jongen zelf. Dit is van het topicmaakster - zij wilt advies. Ik zeg niet dat ze dit advies moet opvolgen - Hell, als ze jouw advies beter vind, dan volgt ze die op, maar het pushen werkt averechts. Als zij zich er goed bij voelt, dan doet ze het echt wel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Conclusie: Whatever floats your Goat


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    Conclusie: Whatever floats your Goat


    Sorry ik moet even off topic. Ik ga direct weer terug. DIT ZEG IK OOK ALTIJD. Omg, me likey.

    On topic: Ik denk dat je het best zelf kan aanvoelen wat jij graag wil. Ik vind wel dat hij wat pusht. Maar alsnog, jij kent hem beter dan wij, denk gewoon goed na over wat je wil en overleg dit ook met hem.


    The truth is out there.

    Hier is mijn ongezouten mening en advies, en je mag er mee doen wat je wilt ^_^

    Als je er zelf niet aan toe bent, gewoon niet doen! Einde discussie en er verder niet over in zitten, wat hij ook zegt of doet.
    Zover ik lees en meekrijg ben je op een zeer kwetsbaar punt, en dat maakt je een heel gemakkelijk doelwit. Want zoals je tegen Inge beschrijf, vind ik het inderdaad eerder op manipulatie lijken dan dat hij echt met je inzit...
    Je moet enkel afspreken wanneer je daar zelf aan toe ben en er zelf voor de volle 100% achter staat.

    Dat je twijfelt om af te spreken, heeft niks te maken met die jongen te verwaarlozen. Is hij een beetje man is, houdt hij wel degelijk rekening met het feit dat je in twijfel staat en geeft je de ruimte om zelf te beslissen wanneer je eraan toe ben. Anders moet hij het gewoon afbollen en iemand anders zoeken die wel zonder twijfel wilt afspreken. Want als hij zo graag wilt afspreken en blijft aandringen en manipuleren, is het hem toch echt om iets heel anders te doen dan vriendschap en een eventuele relatie - als daar al überhaupt sprake van zou zijn.

    Aangezien je heel erg onzeker ben over je looks, skype inderdaad eens overdag met vol licht, dat er gewoon niks aan de verbeelding over gelaten kan worden en dat het beeld dus niet te donker is. Dat hij je gewoon ziet, zoals je werkelijk bent. Dan weet je ook meteen waaraan je toe ben, en hoef je ook niet direct die stap van 'afspreken' te zetten. Van daaruit kan je weer verder zien, of die twijfel echt enkel voortkomt uit je onzekerheid, of omdat er onbewust een alarmbelletje rinkelt.
    Want op de eerste plaats ben ikzelf altijd heel voorzichtig met online daten, zeker met een bepaalde leeftijd. Zelf heb ik ooit ene keer afgesproken toen ik 16/17 was, en die gast heb ik linea recta terug op de trein gezet omdat hem veel te handtastelijk werd. Ik was dan niet op zo'n kwetsbaar punt - want een depressie hebben is geen kattepis en als je je in die situatie bevind (ook al krijg je hulp), zou ik sowieso op de eerste plaats wachten tot je je sterker voelt vanwege teveel redenen om op te noemen. Want door je depressie voel je je sowieso al sneller connected met iemand, ben je al sneller van vertrouwen naar iemand die de juiste woorden gebruikt en voel je al sneller een crush voor een persoon doe doet alsof hij je begrijpt. Ik ken hem niet en jullie gesprekken niet, maar als ik depressie en onzekerheid samen met internet crush tezamen lees, ben ik algauw tot wantrouwen geneigd, aangezien deze gasten veelal hierop inspelen.

    Wat Duivelsgebroed zegt, zit ook zeker iets in. Mijn huidige vriend, waar ik dus inmiddels 8 jaar mee samen ben, heb ik leren kennen door onze ouders, die elkaar via het internet hebben leren kennen. Het enige verschil is dat onze ouders al volwassenen zijn en mijn ouders mijn vriend wel eerst leerden kennen voordat m'n pa me uberhaupt in de uitverkoop deed bij hem, letterlijk.

    Ik heb dus ook niks tegen afspreken met iemand die je online leert kennen, maar het kan beiden kanten uitgaan, en in dit opzicht spreken we nog altijd over een minderjarige, of ja, toch een jonger persoon. Niet om te kleineren of discrimineren of je niet volwassen te noemen, maar hopelijk begrijp je wat ik hiermee bedoel...
    En sowieso, als je zelf twijfelt en er niet voor de volle 100% achtersta - om welke reden ook - moet je het gewoon niet doen. Zeker niet betreft dit soort situaties.

    En besluit je alsnog af te spreken, doe dit altijd op een openbare plaats of neem een vriendin(nen) mee zodat je niet alleen gaat.
    Maar goed, dit is dan ook gewoon mijn mening (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Scully schreef:
    (...)

    Sorry ik moet even off topic. Ik ga direct weer terug. DIT ZEG IK OOK ALTIJD. Omg, me likey.
    .


    De foto ervan doet hem em!


    Sarah = ongewoon sexy