• "You know, every hero needs his villain"
    "Yeah, but why do I had to get stuck with you?"
    "Oh please, you love me."



    Rollentopic 1
    Praattopic 1
    Speeltopic 1

         
    Westfield High, Everington, Groot-Brittannië; Een high-school als geen ander. Kliekjes, roddels, romances, drama en... Supers. Jongeren met superkrachten. De één is een Hero, de ander een Villain, maar iedereen probeert een zo normaal mogelijk leven te leiden. Ouderlijke vetes worden zo weinig mogelijk bovengehaald en de school bewaakt de veiligheid streng. Vechtpartijen tussen beide kampen worden zwaar bestraft, maar buiten school is er heel wat minder controle.
    Wanneer de Villains op het idee komen om samen te werken en zo korte metten te maken met alle Heroes, wordt het plots heel wat spannender. Wie weet van het Geheime verbond? Wie staat aan welke kant? Kan het wel een geheim blijven? En is alles wel zo zwart-wit als het lijkt?


    Extra Uitleg:
    • Superkrachten zijn een erfelijke mutatie en recessief. Dit betekent dat:
          Als je één ouder hebt die een Super is, je een kans maakt om ook een Super te zijn. Dit is echter niet noodzakelijk.
          Als beide ouders een Super zijn, ben je sowieso ook een Super.
          Als beide ouders normaal zijn, is er nog steeds een kans dat je ook een Super bent, als één van je voorouders dat ook was.
    • Superkrachten uiten zich pas tijdens de puberteit (11 jaar tot en met 18 jaar). Andere Supers merken wel al aan kinderen at ze gaan worden, aangezien hun krachten dan niet altijd werken.
    • De identiteit of Superkrachten van jou en/of je ouders hoeft niet bekend te zijn. Je kan dus een Hero zijn, zonder dat de anderen dit weten. Hetzelfde met een Villain. Gekende kinderen van een Hero, of een Hero zelf, zijn wel wat populairder, terwijl Villains eerder wat meer gemeden worden. DIT IS NIET VERPLICHT, HET IS ENKEL LOGISCH GEZIEN.
    • Supers hebben geen verbeterd immuunsysteem en kunnen dus al dezelfde ziektes hebben als gewone mensen.
    • Dit lijken veel regeltjes, maar eigenlijk heb je echt veel vrijheid. Het is gewoon om alles eerlijk te houden.

    Woordenboek:

    • Super: Iemand met superkrachten.
    • Hero: Een superheld.
    • Villain: Een superschurk.
    • AK: Algemene krachten (zie lager)
    • UK: Unieke krachten (zie lager)


    Rollen:
    Regels bij de rollen:

    • Niemand is onoverwinnelijk en iedereen is ongeveer aan elkaar gewaagd.
    • Niemand is alleen goed of alleen slecht: Villains hebben goede eigenschappen en Heroes hebben slechte eigenschappen.
    • Liefdesrelaties zijn oftewel vastgelegd voor het eigenlijke begin van de MSV of worden tijden de MSV aangegaan. Er wordt dus niet op voorhand afgesproken dat iemand een koppeltje gaat vormen ergens tijdens de MSV. Ik zie het liever spontaan gebeuren, zodat er minder 1 op 1 is.
    • Krachten zijn niet onuitputbaar. Na een tijd worden Supers ook moe, vergeet dat niet! Ze gebruiken hun Unieke kracht dan ook niet zo maar.
    • Geef een reden waarom jouw char in dat kamp zit.

    Heroes: VOL
    Qing • Sky Nelson Warfield • Painkiller • Zelfheling | 1.1
    Stephanie • Sebastian William Mellis • Balloo • Heersen over dieren | 1.4
    Mirte • Gereserveerd • Patriots • Zintuigverbetering |

    Ilona • Davina May Calis • Beauregard • Illusies | 1.4
    Judith • Kendall Jaylinn Turner • JudithSuzann • Water besturen | 1.4
    Marie • Gereserveerd • Sociopaths • |


    Normal people:
    Saar • Gereserveerd • Raccoon |
    Megan • Gereserveerd • Anatomy |
    Naam • Extra • Username |

    Qing • Melrose Underwood • Painkiller | 1.1
    Denize • Gereserveerd • Boschetto |
    Lucca • Lillith "Lilly" Kingston • Monachopsis | 1.4


    Villains: VOL
    Lucca • Juvenalis "Juve" Kingston • Monachopsis • Manipulatie| 1.1
    Xanthe • Theodore 'Theo' Sylvester Jackson Warfield • BIitzkrieg • Elektriciteit| 1.1
    Denize • Gereserveerd • Boschetto • Gedaanteverwisseling |

    Amber • Niamh Evalia Novak • Pecadores • Telekinese | 1.3
    Sanne • Kalani Mallory Savarin • Ziegler • Vuur beheersen | 1.3
    Saar • Gereserveerd • Raccoon • Copycat | |


    Krachten:
    Unieke krachten (UK):
    Deze krachten zijn uniek, en kan dus maar één keer gebruikt worden. Als je een kracht wil gebruiken die niet in het lijstje staat, vraag je het eerst aan mij of het wel kan. Dit is om het eerlijk te houden in de strijd. Doorstreepte krachten zijn al genomen.

    Het besturen van water:
          Sterktes: Je kan de drie vormen (gas, water en ijs) besturen.
          Zwaktes: Je kan geen lichaamsvochten besturen, je hebt zelf veel water nodig om niet uit te drogen.

    Het besturen van vuur:
          Sterktes: Je kan ook hitte besturen, dus vlammen zijn niet noodzakelijk. Je bent zelf meer vuurbestendig dan normale mensen
          Zwaktes: Levend verbranden is in principe nog steeds mogelijk, Je kan geen lichaamswarmte controleren

    • Het besturen van lucht:
          Sterktes: Hiermee wordt vooral wind bedoeld.
          Zwaktes: Je kan geen hoeden dragen Als je binnen zit, is het moeilijker je krachten te gebruiken.

    Het besturen van aarde
          Sterktes: Alles waarin aarde zit, kan bestuurd worden. Sommige metalen vallen hieronder.
          Zwaktes: Titanium is niet bestuurbaar.

    Het besturen van elektriciteit:
          Sterktes: Stormen creëren, ontploffingen veroorzaken door de spanning in de lucht op te bouwen.
          Zwaktes: Je kan geen zenuwstelsels van levende wezens beïnvloeden. Je hebt een zwak voor water (angst/afkeer)

    Telekinese:
          Sterktes: Aardbevingen, tsunami's, levitatie van anderen...
          Zwaktes: Als een Telekineet tegen een Element vecht, wint het Element normaal wel als dat ook zijn element is. Veel concentratie nodig.

    Gedachten lezen manipuleren:
          Sterktes: Mensen je wil opleggen. Dit kunnen er enkelen tegelijk zijn, maar een leger is niet mogelijk om volledig te controleren. Je kan, met de nodige concentratie, enkele oppervlakkige gedachten van Supers oppikken. Voor geheimen moet je bij iedereen diep graven en bij Supers is het praktisch onmogelijk, of toch alleszins heel pijnlijk en uitputtend.
          Zwaktes: Je moet je altijd concentreren om de oppervlakkige gedachten van anderen (normale mensen) juist te blokkeren, anders word je erdoor overspoeld. Een constante koppijn is een gevolg. Als je een gedachte leest, krijg je de emotie volledig binnen. Zelfmoordgedachtes zijn dan ook geen pretje voor je char.

    Tijdreizen
          Sterktes: Je kan de verschillende paden van de toekomst zien, aan de hand van de keuzes van mensen. Bij groot gevaar voor jouw leven, krijg je visioenen. Deze zijn echter net altijd even duidelijk. Je kan ook het verleden van een persoon zien.
          Zwaktes: Je kan enkel toekijken en dus niets veranderen. Dit werkt niet bij andere Supers.

    • Gedaanteverwisseling
          Sterktes: Je kan in letterlijk alles veranderen.
          Zwaktes: Dit neemt tijd en concentratie in beslag. Hoe meer je oefent, hoe sneller het gaat. Kleding verandert niet mee.

    • Manipulatie van het weer:
          Sterktes: Stormen, orkanen, sneeuw...
          Zwaktes: Dit hangt samen met je emoties en is dus niet altijd even makkelijk te controleren. Bij bliksem wint de Elektriciteitsbestuurder.

    • Jezelf genezen
          Sterktes: Je geneest zichtbaar. Je kan beter tegen pijn.
          Zwaktes: Dodelijke wonden zijn niet geneesbaar. Het vergt energie. Botten kunnen verkeerd groeien als er niet genoeg concentratie is.

    • Anderen genezen:
          Sterktes: Dodelijke wonden zijn geneesbaar. Het gaat heel snel.
          Zwaktes: Het vergt energie. Op jezelf of andere Supers werkt het niet.

    • Heersen over dieren:
          Sterktes: Je kan dieren je wil opleggen.
          Zwaktes: Je moet bijna elk dier apart in je hoofd hebben, waardoor een leger heel moeilijk is. Katten zijn immuun.

    Ilussies opleggen:
          Sterktes: Je kan iemand laten geloven dat hij in een compleet andere plaats is en diegene zou ook vergeten dat het niet waar is. Degene met mentale manipulatie kan niets uitrichten bij jou.
          Zwaktes: Je kan het niet doen met teveel mensen tegelijk, tenzij het een hele oppervlakkige is, dan kan een kleine groep. Het kost volle concentratie en je kan dus niet echt vechten op hetzelfde moment. Deze kracht werkt niet bij degene met mentale manipulatie.

    Puppet Master:
          Sterktes: Je kan mensen laten doen wat je wilt, als levende marionetten. Dit kan bij een kleine groep.
          Zwaktes: Mensen hebben mentaal door dat ze iets doen wat ze niet willen. Je kracht blijft dus niet onopgemerkt, tenzij het kleine bewegingen zijn. De kracht werkt op Supers, maar niet lang en maar één Super tegelijk. Je kan niets mentaal zien of opleggen, enkel lichamelijk.

    • Copycat:
          Sterktes: Je kan snel tussen verschillende krachten afwisselen en na veel oefening zelfs tegelijk hebben. Je krijgt de kracht snel onder de knie, al is het niet meteen. Als je een kracht overneemt, ben je ook tijdelijk immuun voor de oorspronkelijke invloed. (bvb. Je gedachtes zijn even veilig)
          Zwaktes: Je kopieert ook het gedrag van de persoon mee, en kan er niet altijd mee overweg. Sommige krachten zijn te overwelmend, waardoor pijn en zelfs flauwvallen kan voorkomen. Het slorpt veel energie op en is maar van tijdelijke duur. Je neemt ook de zwaktes van een kracht mee. Je kan geen energie van krachtbronnen van andere gave's opslorpen. Deze moeten de oorspronkelijke Supers al gehaald hebben, of gecreëerd.

    • Verbeterde zintuigen:
          Sterktes: Je kan tijdelijk een zintuig naar keuze van een ander uitschakelen. Dit is ook even makkelijk toepasbaar op Supers, hierdoor herken je ze wel niet. Je eigen (werkende) zintuigen zijn ook veel beter, en niet te vergelijken met de Algemeen betere zintuigen.
          Zwaktes: Je kan maar één zintuig per keer uitschakelen, en het vergt ook oefening en concentratie om dit langer te doen.

    Algemene krachten (AK): Iedere Super heeft ENKELE van deze krachten. Ik ga er geen limiet opzetten, maar denk een beetje na (; Zorg ook dat je AK bij je UK passen!

    • Vliegen
    • Telepathie (Dit werkt niet op andere Supers)
    • Bovenmenselijke fysieke kracht
    • Snelheid
    • Bovenmenselijke conditie
    • Snellere, maar geen gecontroleerde genezing. Dit is niet te vergelijken met een genezende Unieke kracht. Bvb: sneetjes hebben nog steeds enkele uren nodig om volledig te verdwijnen.
    • In het donker zien
    • Betere zintuigen (2)
    • Gevoelens en leugens aanvoelen. Je weet echter niet wat de leugen is, en gevoelens/emoties kunnen verwarrend zijn.


    Invullen:
    • Naam:
    • Leeftijd (16 - 19) + Schooljaar (pak dat we ons systeem van jaren pakken, dus 6 middelbare jaren):
    • Uiterlijk:
    • Karakter:
    • Geschiedenis/Achtergrond:
    • Extra:
    • Relaties:
    (• Krachten:)
    (• Identiteit bekend of onbekend): (Weet iedereen dat je een Super bent, of enkel de Supers die het van anderen kunnen zien?)


    Faceclaims:
    • Xanthe: Cody Christian
    • Qing: Simon Nessman & Gabriella wilde
    • Lucca: Holden Nowell & Alexandra Daddario
    • Judith: Freya Mavor
    • Amber: Gina Vaia
    • Ilona: Danielle Campbell


    Regels:
    Regels van MSV:
    • Wordt in de derde persoon geschreven.
    • Geen minimum- of maximumwoordenaantal.
    • Voorafgaande stukken/posts niet herhalen
    • Iedereen schrijft in dezelfde tijd. Wij schrijven in de verleden tijd!
    • Hetgene dat als eerste geschreven blijft geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.

    Standaard RPG/MSV regels:
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Reserveringen blijven maximum 48 uur staan!
    • Maximum twee rollen per persoon
    Om de twee dagen kunnen posten!
    • Geen geruzie OOC
    • 16+ mag, mits het deftig blijft en je weet waarover je schrijft.
    • OOC in spoiler/tussen haakjes [ ], ( ), < > of in het praattopic
    • We schrijven met de dubbele aanhaling [ "..." ]


    Als er nog vragen of opmerkingen zijn, aarzel niet om ze te posten!

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 22:40 ]


    Mhm?

    Heeft er iemand interesse in een familie relatie met mijn jongen? Hij is een onbekende Super, en hij is blind.
    Hoogstwaarschijnlijk ga ik vandaag / morgen de rol in elkaar zetten want heb al wat ideeën.


    Patriots schreef:
    Heeft er iemand interesse in een familie relatie met mijn jongen? Hij is een onbekende Super, en hij is blind.
    Hoogstwaarschijnlijk ga ik vandaag / morgen de rol in elkaar zetten want heb al wat ideeën.


    Ik heb Kendall eventueel, maar zij is wel een bekende hero. Dus ik weet niet of dat dan erg logisch is..


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Monachopsis schreef:
    (...)

    Lilly is altijd vrij! Het klinkt ook wel leuk xd Milly en Lilly xd


    Is goed ! :3 Misschien één van de weinige 'normals' waar ze zich niet ongemakkelijk voelt ofzo? :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Patriots schreef:
    Heeft er iemand interesse in een familie relatie met mijn jongen? Hij is een onbekende Super, en hij is blind.
    Hoogstwaarschijnlijk ga ik vandaag / morgen de rol in elkaar zetten want heb al wat ideeën.


    Ik heb eventueel mijn jongen? ^^'


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Raccoon schreef:
    (...)

    Is goed ! :3 Misschien één van de weinige 'normals' waar ze zich niet ongemakkelijk voelt ofzo? :3


    Prima :) Al mag Milly Juve niet aanraken wil ze de pijn en zwaarte van zijn kracht niet voelen :)


    Mhm?

    Monachopsis schreef:
    (...)

    Prima :) Al mag Milly Juve niet aanraken wil ze de pijn en zwaarte van zijn kracht niet voelen :)


    Daar zal ik opletten hehehe :3 Al weet Milica niet wat zijn kracht inhoud :x het zou dus best eens kunnen dat ze dat eens uit wilt proberen en dan gaat ze erg veel spijt hebben :')


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Patriots schreef:
    Heeft er iemand interesse in een familie relatie met mijn jongen? Hij is een onbekende Super, en hij is blind.
    Hoogstwaarschijnlijk ga ik vandaag / morgen de rol in elkaar zetten want heb al wat ideeën.


    Ik heb nog mijn onbekende villain maar ik zie dat al genoeg mensen zich hebben aangeboden, dus laat het maar weten. :')


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Iemand nog interesse in een relatie met Kalani!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    Iemand nog interesse in een relatie met Kalani!


    Misschien Milli? Ze is een mede villain? :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ziegler schreef:
    Iemand nog interesse in een relatie met Kalani!

    Wat we in Whatsapp hebben gezegd dan? :3


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    BIitzkrieg schreef:
    (...)
    Wat we in Whatsapp hebben gezegd dan? :3


    Yesss! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Raccoon schreef:
    (...)

    Misschien Milli? Ze is een mede villain? :3


    Ik ga haar even bekijken! c:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ziegler schreef:
    (...)

    Yesss! c:


    Nu ben ik nieuwsgierig O.O


    Mhm?

    Ziegler schreef:
    (...)

    Yesss! c:

    Je mag het al neerschrijven hoor. Ik moet zo nog weg


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Monachopsis schreef:
    (...)

    Nu ben ik nieuwsgierig O.O

    Hehe :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque