• Hallo allemaal!!

    Zoals jullie misschien wel weten, ben ik een fanatiek haakster van met name diertjes, in mijn vrije tijd.



    Al vaker heb ik de vraag gehad, of ik die haaksels ook verkocht. Nee, zei ik dan. Ik weet niet goed hoe dat moet. Verder maak ik trouwens met name haaksels die ik puur maak vanuit een boekje. Niet creatief dus, vind ik zelf. En in de haakwereld zijn er al zo veel creaties van o.a. Christel Krukkert.

    Een paar dagen geleden kwamen de buren koffie drinken en toen kwam ik naar beneden met twee Kater Theo's in mn handen.


    M'n buurvrouw was zoo enthousiast! Zo enthousiast, dat ik steeds weer naar boven ging, tot uiteindelijk mijn hele verzameling op de tuintafel lag. 'Ohh en die is leuk, ohh enig!'
    Mijn buurvrouw vroeg hoeveel het schaap (van de foto hierboven) en de kikker uit mijn verzameling, kostte.
    Uiteindelijk heeft ze de kikker van me gekocht. Het schaap wil ik zelf houden, want ik ben van plan om alle creaties uit het boekje 'Haakparty op de boerderij' te maken en zelf te houden, maar binnenkort maak ik nog wel een schaap voor m'n buurvrouw.



    Maar, het was dus een feit! Ik had voor t eerst een creatie verkocht!! Ik heb een aantal keer al iets op bestelling gemaakt, maar nog niet iets verkocht wat ik al gemaakt had.

    Nu ben ik er steeds meer van overtuigd dat het misschien daadwerkelijk een goed idee is om een aantal haaksels te gaan verkopen. Via een facebookpagina ofzo? Mijn kamer word nog al vol en het kost nog al veel geld, aangezien ik goede kwaliteit katoen gebruik. Maar ik heb geen idee hoe je zo iets regelt. Hoe kom je aan bekendheid? Hoe kom je aan kopers? Is er iemand die hier ervaring mee heeft, waar ik eens mee kan sparren?
    In ieder geval heb ik al eerste een goede naam nodig. En daar kan ik dus niet opkomen. Ik wil wel een beetje iets orgineels en/of grappigs, niet standaard van 'Emma Haakt' ofzo. Iemand ideeën??

    Verder ben ik op dit moment bezig met mijn eerste echt creatieve haakproject. Ik ben namelijk een pop aan het haken die mij moet voorstellen. Geen patroon dus, gewoon zelf uitvogelen. Eerst had ik haar in het rond gehaakt, zoals bij al die diertjes, maar een mens is niet rond.. een mens is min of meer ovaal. Dus dat hele lichaam weer uitgehaald en ovaal gehaakt. Nu is ze goed (: Op dit moment bezig met de haren. Allemaal krullen aan het haken x)
    Geen foto's, want ze heeft nog geen kleren aan ;p

    Voor zo ver mijn topic over haken, als er al iemand is die het interesseert x)

    Liefs, Emma

    Ik ben nu bezig met de haren van mn pop