• Hey!
    Ik had even een vraagje, ik vind namelijk longboarden en pennyboarden er zo gaaf uit zien. Ik vond vroeger skateboarden en waveboarden altijd al leuk en nu lijkt dit me ook wel leuk om is te proberen. Ik weet alleen niet wat ik nou moet kopen een pennyboard of een longboard, ik denk dat ik voor penny ga want dat is wat kleiner om mee te nemen. Ik heb nu alleen wat vragen haha, dus voor de mensen die er eentje hebben (of een longboard), zouden jullie die kunnen beantwoorden voor me?
    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    - Doe je het vaak?
    - Is het moeilijk?
    - Waar doe je het meestal?

    Alvast bedankt (:

    Ik houd me liever vast aan een echt skateboard, die long boards en penny boards zien eruit alsof ze uit de speelgoed winkel komen ;p

    LaughingJack schreef:
    Ik houd me liever vast aan een echt skateboard, die long boards en penny boards zien eruit alsof ze uit de speelgoed winkel komen ;p


    Ja ik heb een beetje probleem dat als ik nu weer op een skateboard ga staan dat ik gelijk weer asfalt aan het happen ben denk ik haha.

    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Ik heb mijn longboard bij de speelgoedwinkel gehaald :') het is van het merk streetsurf als ik me niet vergis (dat merk verkoopt ook waveboards). Die bevalt me eigenlijk best wel goed. Je zou in de sportzaal kunnen kijken of op Large.nl/Large.be.

    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Vijf minuten a tien minuten, maar ik denk dat dat verschilt per persoon. Ik heb voordat ik mijn longboard kocht eerst vijf minuten zitten kwijlen bij GIFs :')

    - Doe je het vaak?
    Als ik de tijd heb wel...

    - Is het moeilijk?
    In het begin is het wel even wennen aan de hoogte van mijn longboard. Ik had ook echt geen idee hoe ik vooruit moest komen, maar toen ik er achter was hoe het in elkaar stak, legde ik met gemak een rondje in de wijk af. Longboards vind ik zelf fijn omdat je erg ver kan komen met één keer afzetten.

    - Waar doe je het meestal?
    Eigenlijk op elke verharde weg. In het park, op straat, het fietspad.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Foist schreef:
    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Ik heb mijn longboard bij de speelgoedwinkel gehaald :') het is van het merk streetsurf als ik me niet vergis (dat merk verkoopt ook waveboards). Die bevalt me eigenlijk best wel goed. Je zou in de sportzaal kunnen kijken of op Large.nl/Large.be.

    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Vijf minuten a tien minuten, maar ik denk dat dat verschilt per persoon. Ik heb voordat ik mijn longboard kocht eerst vijf minuten zitten kwijlen bij GIFs :')

    - Doe je het vaak?
    Als ik de tijd heb wel...

    - Is het moeilijk?
    In het begin is het wel even wennen aan de hoogte van mijn longboard. Ik had ook echt geen idee hoe ik vooruit moest komen, maar toen ik er achter was hoe het in elkaar stak, legde ik met gemak een rondje in de wijk af. Longboards vind ik zelf fijn omdat je erg ver kan komen met één keer afzetten.

    - Waar doe je het meestal?
    Eigenlijk op elke verharde weg. In het park, op straat, het fietspad.


    Thanks!

    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Ik heb mijn Pennyboard op internet gekocht voor ongeveer 120 euro (Hij was wat duurder omdat ik perse de pastel kleur wilde). Het is gewoon de originele, dus hij is super fijn ^^
    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Ik denk dat ik het in een dag wel door had, en na een paar dagen echt goed was. Op een Pennyboard leren skaten is over het algemeen moeilijker en gevaarlijker dan op een longboard, omdat ze klein zijn en heel snel onder je weg rijden als je niet gewend bent aan de manier waarop je balans moet houden.
    - Doe je het vaak?
    Best wel! Ik gebruik hem heel vaak omdat hij zo compact is en aan m'n rugzak kan hangen. Ik loop eigenlijk nauwelijks meer, omdat het voor mijn gevoel altijd te sloom gaat haha
    - Is het moeilijk?
    In het begin ja, daarna niet meer!
    - Waar doe je het meestal?
    Overal eigenlijk, ik heb geen vaste plek.


    I solemnly swear that I am up to no good.

    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?

    Mijn longboard is van Globe en mijn gewone skate van Jart. Beiden gekocht in een skatewinkel, wat ik ook zou aanraden. Die mensen hebben er verstand van en kunnen je helpen naar jouw vereisten. Je ligt wel al snel aan 100 euro. (voor een gewone skate rond de 150 omdat je zelf je onderdelen kiest) Met een gewone skate moet je wel meer inspanning leveren, dan met een longboard. Ik vind het beiden fijn, maar wel heel anders. Je moet zelf uitzoeken wat je het fijnst vindt. Desnoods probeer je er eerst een paar uit. Ik koos zelf voor geen grote longboard, maar voor een kleinere. Ik heb deze:



    - Hoe lang deed je er over om te leren?

    Ik heb vroeger nog geskated, dus voor mij ging dit redelijk snel. Mijn vriend leerde dit wel erg snel. Je mag er geen schrik voor hebben en met het evenwicht zal je wel even moeite hebben, maar als je veel oefent, komt dit wel in orde!

    - Doe je het vaak?

    Vroeger was het mijn vervoersmiddel, maar nu minder. Ik doe het vaak als het mooi weer is om even van alles te genieten en om te ontspannen.

    - Is het moeilijk?

    Neen, ik vind van niet. Desnoods vraag je iemand die je kan helpen met het evenwicht: je hand vasthouden ed. Maar je bent er erg snel mee weg, zeker als je longboard koopt. Heel veel mensen doen het en die kunnen het ook.

    - Waar doe je het meestal?

    Op goede wegen! Met veel bulten of putten ga je meteen vallen of ergens blijven haperen, dus zoek goede wegen waar je gemakkelijk op kan rijden. Er zijn heel veel leuke plekken!


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Bedankt!!

    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?;
    @Skateshop online heb ik mijn pennyboard gekocht, hij is supergoed en rijdt superfijn!
    - Hoe lang deed je er over om te leren?;
    Totaal niet lang, ik had al veel tutorials gekeken en kon er al gelijk stukjes mee rijden. Nu kan ik het veel subtieler maar het gaat behoorlijk snel.
    - Doe je het vaak?
    Bijna elke dag aangezien ik wel eens ergens heen moet en geen zin heb om mijn fiets te pakken is dat ding ideaal.
    - Is het moeilijk?
    Ligt bij ieder verschillend denk.
    - Waar doe je het meestal?;
    Buswegen, asfalt maar ook weleens op de stoep aangezien het soms nog weleens lukt als er maar geen bulten inzitten.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Griekseyoghurt schreef:
    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?;
    @Skateshop online heb ik mijn pennyboard gekocht, hij is supergoed en rijdt superfijn!
    - Hoe lang deed je er over om te leren?;
    Totaal niet lang, ik had al veel tutorials gekeken en kon er al gelijk stukjes mee rijden. Nu kan ik het veel subtieler maar het gaat behoorlijk snel.
    - Doe je het vaak?
    Bijna elke dag aangezien ik wel eens ergens heen moet en geen zin heb om mijn fiets te pakken is dat ding ideaal.
    - Is het moeilijk?
    Ligt bij ieder verschillend denk.
    - Waar doe je het meestal?;
    Buswegen, asfalt maar ook weleens op de stoep aangezien het soms nog weleens lukt als er maar geen bulten inzitten.


    Thanks!

    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Op aliexpres voor €80 ofzo. Een longboard, namelijk deze beauty:


    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Geen idee, ik doe ook snowboarden dus had het snel onder de knie. Tis niet heel moeilijk moet wel zeggen dat je aktijd meer kan leren.
    - Doe je het vaak?
    Laatste tijd minder vaak maar meest echt wel 1 keer per week, vooral met lekker weer
    - Is het moeilijk?
    Meh niet heel erg. Je staat vrij stevig dus vallen doe je niet. Maar hoge bergen vind ik wel eng xD
    Waar doe jij het meestal?
    In de buurt, wij hebben helaas alleen rechte en platte wegen


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Op aliexpres voor €80 ofzo. Een longboard, namelijk deze beauty:


    Dit is een dropthrough board, speciaal voor stevigheid, bochten en lange afstanden. Rijd heel fijn en lekker soepel. Zeker een aanrader!
    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Geen idee, ik doe ook snowboarden dus had het snel onder de knie. Tis niet heel moeilijk moet wel zeggen dat je aktijd meer kan leren.
    - Doe je het vaak?
    Laatste tijd minder vaak maar meest echt wel 1 keer per week, vooral met lekker weer
    - Is het moeilijk?
    Meh niet heel erg. Je staat vrij stevig dus vallen doe je niet. Maar hoge bergen vind ik wel eng xD
    Waar doe jij het meestal?
    In de buurt, wij hebben helaas alleen rechte en platte wegen


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb er geen maar een vriend van mij heeft een echte Penny en die is echt supergoed! Hij veert ook goed mee en is echt top kwaliteit, ook handig mee te nemen.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Laleah schreef:
    - Waar heb je je longboard/pennyboard gekocht en is die fijn/goed?
    Op aliexpres voor €80 ofzo. Een longboard, namelijk deze beauty:


    - Hoe lang deed je er over om te leren?
    Geen idee, ik doe ook snowboarden dus had het snel onder de knie. Tis niet heel moeilijk moet wel zeggen dat je aktijd meer kan leren.
    - Doe je het vaak?
    Laatste tijd minder vaak maar meest echt wel 1 keer per week, vooral met lekker weer
    - Is het moeilijk?
    Meh niet heel erg. Je staat vrij stevig dus vallen doe je niet. Maar hoge bergen vind ik wel eng xD
    Waar doe jij het meestal?
    In de buurt, wij hebben helaas alleen rechte en platte wegen


    Oeee die is nice!

    Die hierboven is echt gaaf.

    Ik longboard, maar dat wist je al. Bij www.streetsurfshop.nl hebben ze er vrij veel en een goede klantenservice.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    LeScorpion schreef:
    Die hierboven is echt gaaf.

    Ik longboard, maar dat wist je al. Bij www.streetsurfshop.nl hebben ze er vrij veel en een goede klantenservice.


    Dankje! (: