• Ik doe nu sinds februari de pick up point bij de supermarkt. Dat betekend dat ik.klanten moet begroeten. De dozen van de klanten moet zoeken en dan die in hun auto zetten en dat de klanten moet laten afrekenen. De dozen met boodschappen worden eerder die dag geleverd.
    Nu was er afgelopen week iets fout gegaan bij het hoofdkantoor. Ze hadden twee naam stickers om gewisseld, waardoor ik dus de verkeerde boodschappen aan iemand mee gaf. Deze belde later boos op. Normaal ben ik niet degene die een klacht afhandelt maar nu kreeg ik spontaan een telefoon in mijn handen geduwd met de medeling dat ik het maar moest oplossen. Het gesprek liep niet als volgt en toen ik netjes vroeg of de klant met de boodschappen terug wilde komen Omdat ik bijna zeker wist dat er iets verwisseld moest zijn, kreeg ik als antwoord: 'zorg maar dat je het zeker weet en anders laat ik lekker deze boodschappen hier staan.'
    Dus ik alles uitgezocht en tot de ontdekking gekomen dat de stickers verkeerd geplalt waren. Ik terug gebeld en netjes gevraagd en alles uitgelegd. Na een tijdje wilde hij dan toch de boodschappen komen omwisselen. Ik heb netjes mijn excuses aangeboden en een bos bloemen gegeven.
    Alleen nu heeft de goede man een klacht ingediend en het hele verhaal verdraaid. Dat hij een klacht indienen, oké. Heel begrijpelijk. Maar hij heeft het verhaal zo verdraaid dat ik het net lijkt alsof het mij allemaal niks uitmaakte en dat hij zelf een oplossing moest zoeken. Ook vond hij het niet normaal dat hij zelf terug moest komen. Het leuke is nog dat mijn werk van mening was dat ik zelf maar de boodschappen had moeten ophalen bij hem. Ik zie mezelf al gaan op mijn fiets met 6 pakken 1,5l melk. En ik snap dat het heel vervelend wad voor die man maar ik heb alleen maar mijn best gedaan om een goede oplossing te bedenken en dan krijg je dit. Terwijl het zo vaak is gebeurd dat ik een andere collega wel zelf de fout maakt Door tassen om te wisselen en daar wordt natuurlijk niks van gezegd. Maar als er een keer iets gebeurd wat in de eerste instantie niet mijn fout was, dan krijg ik natuurlijk gezeik.
    Dus ben ik vandaag op het matje geroepen. Nadat dit gebeurd was kreeg ik een of andere paniek aanval die ik de laatste tijd veel heb en heb ik mezelf opgesloten in de wc totdat ik rustig was.
    Maar nu komt het. Morgen moet ik weer pick up point draaien en dit is de zoveelste nare gebeurtenis die ik daar meegemaakt hebt en ik wil niet. Bij de gedachten alleen al rollen de tranen al over mijn wangen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Dat is echt super naar; en naar je verhaal te geloven heb je eigenlijk naar beste kunnen gehandeld; zelfs verre dan dat. Je baas is echt een rotzak door zo te doen.

    Ikzelf heb ook wel eens problemen gehad dit jaar op stage; niet dat ik op het matje geroepen werd of iets dergelijks; maar dat ik me niet fijn op plek voelde en dus continu stress had. Nu ik binnenkort naar een nieuw stageplaats ga, heb ik min of meer rust gevonden voor mijzelf, omdat ik weet dat alles beter gaat worden; of althans dat hoop ik.

    Moraal van het verhaal; Je bent nog jong; vergissingen maken is menselijk en het is gemeen hoe ze je nu de kop indrukken. Misschien kan je proberen ergens anders te solliciteren en dan ontslag in te dienen zodra je een nieuw baantje kan krijgen. Dit klinkt moeilijk en is zeker een grote stap, maar dit kan zo ook niet.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Wtf. D: Dat vind ik echt niet normaal van ze. Ik snap heel goed dat je dat niet wilt en er zulke aanvallen van krijgt, maar hou jezelf wel voor dat het echt niet jouw schuld was! Je hebt het desondanks heel goed en professioneel opgelost en die mensen zijn gewoon geldbeluste klootzakken. Ik kan je niet zo goed advies geven over wat je nu moet doen, want ik zou namelijk de neiging hebben om niet op te komen dagen. Dat is natuurlijk niet de beste optie, al klinkt het vast heel erg aanlokkelijk.

    *hug*


    Your make-up is terrible

    Dat is echt een heel vervelende situatie. Naar wat ik kan lezen, heb je het heel goed afgehandeld. Je hebt volgens mij gewoon pech gehad met de klant. Als die geen klacht had gemaakt en dan nog eens de feiten had verdraaid, had je geen problemen gehad. Het is natuurlijk niet fijn als je aan zo'n gebeurtenis herinnerd word, iedere keer als je gaat werken.

    Heb je misschien de mogelijkheid een dagje af te bellen?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    Dat is echt een heel vervelende situatie. Naar wat ik kan lezen, heb je het heel goed afgehandeld. Je hebt volgens mij gewoon pech gehad met de klant. Als die geen klacht had gemaakt en dan nog eens de feiten had verdraaid, had je geen problemen gehad. Het is natuurlijk niet fijn als je aan zo'n gebeurtenis herinnerd word, iedere keer als je gaat werken.

    Heb je misschien de mogelijkheid een dagje af te bellen?


    Nee, afbellen gaat niet lukken. Tenzij ik mezelf ziek meld en zelfs daar doen ze moeilijk over.


    "Ignite, my love. Ignite."