• Ik heb altijd als ik veel stil sta, last van mijn benen. Het begint pas een paar uur nadat ik stil heb gestaan. Vroeger had ik er niet zoveel last van, vanaf mijn 16de ineens wel. Vooral na veel werken of winkelen kreeg ik er dan heel erg veel last van. Ik heb twee maanden gewerkt bij de V&D en ik dacht dat mijn benen gewoon weer moesten wennen aan het vele staan, maar ik heb echt elke dag last ervan gehad als ik moest werken, zo erg dat ik ook tijdens het werk af en toe moest gaan zitten.
    Mijn benen voelen heel raar aan, van mijn onderbenen tot aan mijn heupen. Ik kan geen fijne houding vinden om in te zitten en word er echt enorm rusteloos van. Vandaag heb ik echt maar een half uurtje stilgestaan en ik heb er nu ontzettend last van, terwijl ik er de laatste tijd juist minder last van had. D: Wel het bekende last van mijn voeten na lang winkelen, maar verder niet. Nu heb ik ook niet echt last van mijn voeten. Na een uur hardlopen heb ik er ook totaal geen last van omdat ik niet stil sta.

    Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die dit herkennen of weten wat het is. Ik ben er wel eens voor naar de dokter geweest, maar die vond gewoon dat ik moest wennen aan lang staan en het vanzelf over zou gaan. Nu heb ik ook wel eens dat mijn heupen uit de kom gaan, dit kan ik zelf ook doen en doet verder geen pijn, hoewel het een vervelend gevoel is als het plots gebeurd, maar ook daarvoor kon de dokter niks vinden (zijn foto's gemaakt en zo) en ik weet niet of het er iets mee te maken heeft.


    Your make-up is terrible

    Voel je het toevallig ook in je knieeën?


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Shawn schreef:
    Voel je het toevallig ook in je knieeën?


    Ja, behoorlijk.


    Your make-up is terrible

    Loop je toevallig op speciale zolen? Omdat mijn voeten verkeerd staan voel ik het ontzettend dan mijn beenspier tekort is, waardoor het kraakbeen in mijn knieën als het ware overbelast raakt. Dit begint na een kwartier met een ongemakkelijk gevoel waarbij ik mezelf geen houding kan vinden maar loopt daarna uit op pijn.
    Misschien langs een fysiotherapeut in plaats van arts?

    [ bericht aangepast op 14 juli 2015 - 23:42 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Shawn schreef:
    Loop je toevallig op zolen? Ik heb ontzettend slechte knieeën. Mijn voeten staan verkeerd waardoor ik het verschrikkelijk voel dat mijn beenspier als het ware te kort is. Daardoor raken voornamelijk m'n knieeën overbelast omdat een groot deel van de druk op het kraakbeen komt te staan. Hierdoor sta ik misschien net een kwartier en ik heb ongeveer hetzelfde gevoel wat jij beschrijft, iets waardoor je jezelf geen houding weet te geven al loopt het bij mij uit op pijn en moet ik dus regelmatig gaan zitten.
    Misschien eens langs een fysiotherapeut in plaats van een arts om te kijken of die iets weet?


    Nee, maar ik had wel ander soort schoenen aan dan normaal. Eigenlijk zijn het juist echt goede schoenen, haha.
    Maar dat is wel een goede tip.
    Hoe voelt het als je beenspieren te kort zijn dan? o.o Zijn ze ook echt te kort, of voelt het alleen maar zo?


    Your make-up is terrible

    Als je stil staat, overstrek je je benen dan?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    Als je stil staat, overstrek je je benen dan?


    Wat is overstrekken?


    Your make-up is terrible

    Een vriendin van mij had ongeveer hetzelfde, bij haar stond uiteindelijk haar heup niet goed waardoor 1 been korter was. Toen ze zolen kreeg had ze geen last meer. Ik zou inderdaad even naar de fysiotherapeut gaan.


    Seasons will change, but I shall remain

    Furiosa schreef:
    (...)

    Wat is overstrekken?


    Je knieën zeg maar helemaal strekken. Hierdoor kunnen je knieën opslot raken.
    De volgende keer als je lang moet staan kan je er misschien opletten om je benen licht gebogen/een kleine knik er in te houden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nee, ik voel het niet dat ze te kort zijn, maar als ik m'n fysio moet geloven loopt daardoor m'n spier ietwat scheef over het gewricht, waardoor de druk dus op m'n kraakbeen komt te staan en dat is dan het ongemakkelijke gevoel / de pijn die ik voel. En betreft dit soort klachten kan je beter maar een therapeut, met mijn huisarts werd het ook niks haha


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    Kishimoto schreef:
    (...)

    Je knieën zeg maar helemaal strekken. Hierdoor kunnen je knieën opslot raken.
    De volgende keer als je lang moet staan kan je er misschien opletten om je benen licht gebogen/een kleine knik er in te houden.

    Oooh. Nou ja, mijn knieën gaan dus nooit op slot, daar heb ik geen last van. Mijn ik overstrek ze wel, denk ik.

    Shawn schreef:
    Nee, ik voel het niet dat ze te kort zijn, maar als ik m'n fysio moet geloven loopt daardoor m'n spier ietwat scheef over het gewricht, waardoor de druk dus op m'n kraakbeen komt te staan en dat is dan het ongemakkelijke gevoel / de pijn die ik voel. En betreft dit soort klachten kan je beter maar een therapeut, met mijn huisarts werd het ook niks haha


    Huisartsen... Haha. Ik heb ondertussen wel een nieuwe omdat de oude met pensioen is, dus misschien moet ik het gewoon nog eens proberen. En als het niet werkt, gewoon naar de fysio. Thanks! Ik hoop wel dat het niet iets serieus is.


    Your make-up is terrible

    Shawn schreef:
    Loop je toevallig op zolen? Ik heb ontzettend slechte knieeën. Mijn voeten staan verkeerd waardoor ik het verschrikkelijk voel dat mijn beenspier als het ware te kort is. Daardoor raken voornamelijk m'n knieeën overbelast omdat een groot deel van de druk op het kraakbeen komt te staan. Hierdoor sta ik misschien net een kwartier en ik heb ongeveer hetzelfde gevoel wat jij beschrijft, iets waardoor je jezelf geen houding weet te geven al loopt het bij mij uit op pijn en moet ik dus regelmatig gaan zitten.
    Misschien eens langs een fysiotherapeut in plaats van een arts om te kijken of die iets weet?

    Ik zou je inderdaad aanraden om een doorverwijzing naar de fysiotherapeut te vragen. Mijn vader mist bijvoorbeeld een centimeter onder één van zijn voeten. Hij heeft pas rond in zijn dertiger jaren en correctie gekregen, helaas te laat om zijn rug genoeg te kunnen herstellen, maar hij heeft er wel een stuk minder last van. Mijn moeder heeft eveneens zooltjes en mijn zus ook. Bij mij werd er ook gedacht dat ik zooltjes nodig had, maar mijn bekken waren het probleem. Mijn schouders waren zo scheef als een hoepeltje. Inmiddels weet ik hoe het los moet krijgen en heb ik er heel veel minder last van.
    Misschien een beetje nutteloos, maar het zijn allemaal dingen die verholpen zijn door de fysiotherapeut en de podotherapeut. Ik zou als ik jou was gewoon aangeven dat je ook last hebt van je knieën en dat je denkt dat het met je houding te maken heeft en dat je graag een doorverwijzing wilt naar de fysiotherapeut. Ik heb dat (toen ik last had van mijn rug) toen ook tegen mijn dokter gezegd en die deed daar niet moeilijk over.
    Heel veel mensen hebben tegenwoordig last van hun houding en een bezoekje aan de fysiotherapeut kan helemaal geen kwaad. Better safe than sorry, zou ik zeggen. ^^
    Succes, Nikki!


    Deep inside, I've never felt alive

    Het hoeft ook niets serieus te zijn, misschien valt het op te lossen door op speciale zolen te gaan lopen (al zijn die wel echt asociaal duur) of is het überhaupt niets, maar als het wel iets serieus is is het handig er wel sneller bij te zijn.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.