Valkyries schreef:
(...)
Ik kan me echt totaal in je woorden vinden, Donar. Ik zeg dan ook altijd eerder dat ik spiritueel ben aangelegd dan een bepaalde religie of levensstijl aanhang. Ik ben zelf dan ook heel nuchter ingesteld en sta gewoon graag met m'n beide benen op de grond. Van dat heel zweverig gedoe moet ik ook niet veel hebben, evenals mensen die ook echt veel te zweverig doen en naast hun schoenen lopen omdat ze 'bijzonder' zijn, die 'zweefteven' zoals je het zo goed verwoord. Ik hou me bezig met het spirituele - zoals jij ook beschrijft - en durf ook zeker wel te zeggen dat ik m'n 'talenten' op dat vlak heb, maar het is echt wat je zegt: zoek een goede balans en ga niet in alles het 'paranormale' zien.
Zelf hou ik me bezig met de dingen waar ik me goed bij voel, niet omdat het bij een bepaalde religie of levensstijl hoort - want wicca zijn valt voor mij eerder onder een levensstijl aanhangen, en niet iets wat je wilt doen omdat het je interessant lijkt...
mooie aanvulling!
Ik heb iets tegen wicca. Ik heb me er ook voldoende in verdiept om er iets van te mogen vinden. Wicca benoemd zich als iets origineels en ouds. Eigenlijk is het helemaal niet oud, het is juist vrij modern. ze hebben een hoop tradities, rituelen en gewoontes vanuit verschillende volken en tijden genomen en hun draai eraan gegeven. Niets alechts hoor, maar doe niet alsof het puur wicca is.
denk maar aan de sabbats, de meipaalviering word in engeland nog veel gedaan. Dat is een oude traditie die daar nog leeft. Kerstmis, halloween komen ook terug in de sabbats die allemaal terug komen van oa de germanen.
wat mij opvalt is dat de jongeren die zich wiccan noemen daar zo goed als niets van weten omdat ze zich niet verdiepen.
als ik mij zo heftig zou binden aan een religie zou ik de onderste steen naar boven halen.
dat is ook een beetje mijn punt van geloof in het algemeen, mensen klampen zich vast nemen alles aan voor waar maar onderzoeken niets.
ook een mooie, heel veel wiccans, pagans, ect. Roepen dat de wereldsgodsdiensten slecht zijn, manipulatief en brainwashing ect. Maar eigenlijk doen zij vaak hetzelfde.
iemand heeft kanker, oooh dat is karma van een vorig leven. Jaaaa daar moet je doorheen anders kom je niet verder. Sodeflikker op, karma uit een vorig leven? Zelfs al is het zo, in dit leven heeft die gene er erg veel mee te doen. Mijn nekharen staan al meteen overeind.
net zoals alle fakers die mensen een verkeerd advies geven, bijv. Medische/geestelijke hulp afraden.
In mijn "carriere" als kaartlezeres heb ik heel goed geleerd wanneer ik iemand ga aanraden om een dokter of psycholoog te raadplegen. Leuk dat ik dan misschien een tientje misloop, jammer dan. Ik doe dit om iemand te helpen, niet om rijk van te worden.
het jammere van al die "mediums" die dat wel willen is dat ik daardoor minder mensen kan helpen. Dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik in het dagelijks leven over mijzelf vertel. Voor je het weet word ik uitgemaakt voor oplichter, verschrikkelijk mens ect.
Helemaal gratis doen kan ook niet. Mensen denken dan dat je lezingen een grap zijn. Helaas maar waar...
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.