• Geen idee waar dit hoort
    Omdat ik staatsexamen doe heb ik naast het centraal eindexamen van elk vak nog een mondeling examen. Gister had ik mijn eerste drie examens. Van de drie ging er maar 1 goed, terwijl het 3 vakken waren waar ik normaal allemaal heel goed in ben. Ik denk dat dit andere vooral slecht gingen omdat ik zo zenuwachtig was en die examinatoren mij nog zenuwachtiger maken. Hebben jullie tips om de zenuwen onder controle te houden? Ik heb veel geleerd voor mijn examens en weet dat ik in principe allemaal voldoendes moet kunnen halen, maar door de zenuwen ga ik dingen vergeten of ben ik bang dat ze niet goed zijn.
    In de komende 2 dagen heb ik nog 7 mondelingen en die moet ik goed maken omdat ik anders zak.
    Iemand tips?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Wat bij mij heel erg helpt is door van tevoren vaak tegen jezelf te zeggen; ik kan dit!
    Dat geeft toch meer vertrouwen waardoor de zenuwen minder zijn. Ook moet je goed letten op je ademhaling. Ik heb vaak dat ik een onregelmatige ademhaling heb tijdens stress en dat werkt alleen maar averechts.

    In zulke situaties gebruik ik vaak Bach druppels. Dit is geen pil of medicijn met bijwerkingen. Simpelweg een middeltje dat ontspant, dat bestaat uit allerlei natuurlijke ingrediënten. Misschien kun je dat eens proberen.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2015 - 16:07 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel