Vandaag hadden we bij ons op school het herkansingsmoment, wat inhoudt dat je maximaal 3 toetsen mag herkansen.
In tegenstelling tot veel klasgenoten, hoefde ik slechts één ding te herkansen: rekenen.
Voor de meeste mensen is dat geen probleem, voor mij is het een ramp.
Ik heb namelijk dyscalculie (voor uitleg, zie spoiler).
Dus ik ruim 2 weken kei hard leren, herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.
En vanochtend was dus het moment van de waarheid en ik heb kei hard gefaald.
In plaats van een hoger punt heb ik zelfs lager weten te scoren dan de eerste keer.
Ik was er zeker van dat ik hoger zou scoren, ik hoefde per slot van rekenings slechts 0,3 hoger te scoren om gemiddeld een 5 te staan (en dus over te gaan).
Maar nu is het de vraag of ik uberhaupt doormag naar het volgende leerjaar (want je laatste punt telt, niet het hoogste punt).
En dat is niet eerlijk, want dan wordt ik voor de zoveelste keer afgerekend op het feit dat ik een "beperking" heb.
School kan me niet helpen, want hun handen zijn "door de overheid op hun rug gebonden."
Het enige wat ze doen en dus ook kunnen is mij te dwingen iets te doen waartoe ik niet in staat ben: op een niveau rekenen dat veelte hoog is voor mij.
Ik krijg maandag te horen of ik gezakt ben, of eventueel woensdag nog de toets mag herkansen.
Maar ik ben bang dat al zou ik woensdag herkansen, dat mijn punt niet hoog genoeg is...
So, I'm sad.
I'll lick the poison from right off your kiss