• De stelling van deze week luidt:
    Dieren in videoclips is mishandeling

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gewoon, heel algemeen, dieren in videoclips? Dan nee, natuurlijk niet. Er gebeuren vast wel foute dingen en het is belangrijk om rekening te houden met het dier, maar als je gewoon een camera op een hond of aap of rat of weet ik veel richt, heeft dat beestje daar echt geen last van.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Eens en Onees. Het ligt eraan hoe het dier word behandeld. Als het een hond is die gewoon getraint is om op commando iets te doen en dan word beloond is er niks mis mee. Als het een diersoort is die niet in gevangenschap hoort en getraint word dan vind ik het niet kunnen.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 9:01 ]

    (Voor sommige dieren vind ik het eigenlijk al mishandelling om ze in de buurt van een aantal artiesten te zetten, want damn, sommige klinken live echt slecht :') )

    Maar in principe oneens. Kijk, als je een paar honden, die verder gewoon in alle vrijheid rond kunnen lopen, in je videoclip zet, vind ik het prima. Wel heb ik er algauw iets op tegen als je leeuwen, tijgers, etc. gaat gebruiken, omdat deze dieren van zichzelf gewoon niet tam zijn en ze dan dus algauw "veilig" in een kooitje opgeborgen worden. Daar heb ik moeite mee. Het is een wat mij betreft respectloze behandeling, al is het dan natuurlijk nog steeds geen mishandeling. In mijn ogen wordt een dier pas mishandeld als het lijdt onder hetgeen wat de mens hem aandoet en ik heb niet het idee dat dieren eronder lijden als ze in een videoclip gezet worden, over het algemeen.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik weet het niet hoor, want een dier in en video is ht echt dierenmishandeling maar het ligt er wel aan hoe ze worden behandelt.


    tiptoe through the tulips...

    Hangt van het filmpje af, als het een filmpje is over een hond/kat/konijn/overig iets doet uit zichzelf, nee. Ik heb wel filmpjes gezien van mensen die kikkers prikken met stokjes om ze te laten schreeuwen, dat vind ik dan wel niet kunnen.


    wat was dit ookalweer

    Nee, zolang je het dier niet mishandelt, is het geen dierenmishandeling om gewoon een dier te filmen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Zolang je het dier met respect behandeld? Nee. Maar zoals AwkwardTurtle ook al zegt; "Voor sommige dieren vind ik het eigenlijk al mishandeling om ze in de buurt van een aantal artiesten te zetten", gewoon omdat ze die dieren rare kleding aandoen of andere dingen en ja. Dat vind ik wel mishandeling.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2015 - 12:16 ]


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    Gewoon, heel algemeen, dieren in videoclips? Dan nee, natuurlijk niet. Er gebeuren vast wel foute dingen en het is belangrijk om rekening te houden met het dier, maar als je gewoon een camera op een hond of aap of rat of weet ik veel richt, heeft dat beestje daar echt geen last van.


    Queer zijn is gewoon alles

    Over het algemeen is mijn antwoord nee. De meeste dieren kunnen hun eigen ding doen, spelen vaak geen cruciale rol in het desbetreffende filmpje en veel gedomesticeerde dieren in videoclips (denk aan honden, katten, paarden) vinden het vaak leuk om (samen met hun trainer) te werken.
    Het wordt een ander verhaal als de dieren kledij aan moet of diverse kunstjes moet uitvoeren die vaak op een dieronvriendelijke manier worden aangeleerd (ik heb het dan met name over de niet-gedomesticeerde dieren, bv. tijgers).


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Het filmen van dieren op zich is geen dierenmishandeling. Die dieren hebben dat namelijk niet door, tenminste, dat denk ik niet. Vaak zijn dieren juist nieuwsgierig en drukken de hun neus tegen de lens. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe de dieren behandeld worden wanneer ze in gevangenschap leven. Over het algemeen zijn (gedomesticeerde dieren) huisdieren te trainen maar dieren die niet gedomesticeerd zijn, kan je eigenlijk niet trainen of temmen. Zij kunnen alleen wat bijgebracht worden door ze bang te maken. Als een dier bang gemaakt wordt heb je zo'n dier in je macht en zal hij alles doen wat jij wilt. En dat is wel complete mishandeling.


    Who thinks sunshine brings happiness, has never danced in the rain.

    Hangt er van af natuurlijk. Ieder dier is anders dan een ander. De ene kan beter tegen stress. Ook hangt het er van af over welke situatie het gaat. Niet iedere producent of wat dat ook is, behandelt de dieren met even veel respect.
    Tegen het gebruik van wilde dieren ben ik volledig tegen, tenzij ze gewoon in hun natuurlijke habitat gefilmd worden zonder gestoord te worden.


    What would Emma do?

    Nee.


    Een leuke Fanclub voor iedereen die van Harry Potter houdt!

    Square schreef:
    Gewoon, heel algemeen, dieren in videoclips? Dan nee, natuurlijk niet. Er gebeuren vast wel foute dingen en het is belangrijk om rekening te houden met het dier, maar als je gewoon een camera op een hond of aap of rat of weet ik veel richt, heeft dat beestje daar echt geen last van.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oneens. Het hoeft niet per definitie mishandeling te zijn. Niet alle dieren hoeven werkelijk te "acteren", dus dan is er sowieso niets mis mee en dieren die dat wel moeten, worden ook niet meteen slecht behandeld.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Als ze het dier slecht behandelen is het vreselijk, maar als ze het dier goed verzorgen en er voorzichtig mee zijn vind ik het wel kunnen.


    Niemand kan de DonderClan overwinnen!