Baelor schreef:
(...)
Little bit kort door de bocht, is 't niet? Het is niet omdat ik Moderne Talen - Wetenschappen ga doen, dat ik het erg moeilijk heb met wiskunde - ik heb gewoon absoluut geen zin om te leren voor mijn wiskunde in een zevenuursrichting. Daarbij bestaat LaWeWi officieel niet, dat is geen officiële richting en op je diploma staat dan nog steeds Latijn - Wiskunde.
Dat is niet wat ze bedoelt volgens mij
Ik denk dat ze nu al heeft besloten dat ze graag mee zou doen aan het ingangsexamen en ze vraagt zich af welke richting daar het best op aansluit en haar het best voorbereid. Persoonlijk zou ik dan gaan voor Wetenschappen - Wiskunde, omdat die vakken toch zwaar bevraagd worden op het examen. Daarnaast kan je ook verschillende buitenschoolse voorbereidingscursussen volgen. Zo is er bijvoorbeeld een vijfdaagse in Leuven die ieder jaar opnieuw gehouden wordt.
En ze had het over wetenschappen, niet wiskunde
Wat denk ik wel logisch is, omdat je in Latijn wel wat minder wetenschappen krijgt dan in de richting
wetenschappen. Ook al is de richting misschien niet officieel, wil dat niet zeggen dat je geen extra voorbereiding krijgt als zij daar op school meer wetenschappen bij krijgt dan mensen die in 'gewoon' Latijn wiskunde zitten. Het gaat er niet om wat op je diploma staat, maar op wat je gezien hebt.
[ bericht aangepast op 30 juli 2015 - 21:51 ]
What would Emma do?