• Hoi mensen, ik heb even jullie hulp nodig.

    Vrijdag begint onze toetsweek, die duurt 6 dagen.
    Een vriendin van mij (die sowieso gaat afstromen als ze overgaat) staat er heel slecht voor, en ik weet dat als ze in haar eentje gaat leren, ze het onderschat (of andere dingen gaat doen die helemaal niets met school te maken hebben) en blijft zitten. Die vriendin heeft ook ADD dus is sowieso snel afgeleid.

    Nu heb ik haar dus voorgesteld om samen te gaan leren, en dan vooral voor vakken waar ze onvoldoende voor staat, maar ook voor vakken waar ze nu een magere voldoende voor staat en als ze voor de toets van dat vak onvoldoende haalt, onvoldoende komt te staan.

    Ze vond het goed om samen te gaan leren, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
    Van sommige vakken zijn er oefentoetsen, maar die maken we in de les al. We kunnen in ieder geval extra opdrachten gaan maken.

    Maar hoe leer je samen? Hebben jullie tips?
    Alvast bedankt!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ligt eraan. Wat moet je leren? Woordjes, geschiedenis of wiskunde? Elk vak heeft een andere manier van leren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Fabsel schreef:
    Ligt eraan. Wat moet je leren? Woordjes, geschiedenis of wiskunde? Elk vak heeft een andere manier van leren.


    Uh, eigenlijk alles.

    Een voordeel is dat die vriendin geen MO's heeft in de toetsweek (ze heeft een vrijstelling voor die vakken).

    Maar verder:
    - Levensbeschouwing (godsdienst)
    - Geschiedenis (ik ben er zelf heel goed in, al zeg ik het zelf)
    - Wiskunde
    - Economie
    - Scheikunde
    - Engels (leestoets havo eindexamen, dus dat wordt vooral oefenen met die dingen)
    - Aardrijkskunde
    - Natuurkunde
    - Frans
    - Biologie
    - Nederlands


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ga ook voor geschiedenis samen leren met een vriendin en we gaan naar een koffiebar #NietTeJong
    Meestal overlopen we samen de theorie en bespreken de bronnen/documenten. Dan ondervragen we elkaar jaartallen, definitie, etc zodat we elkaar zwakke punten kennen zodat ze die nog eens extra kunnen leren.
    Ohja, we gebruiken elkaars notities :'D Daar kan je ook wel dat uithalen, omdat de ene iets beter aanduidde dan de ander of juist iets heel anders erbij heeft gezet, etc.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 11:27 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    Ik ga ook voor geschiedenis samen leren met een vriendin en we gaan naar een koffiebar #NietTeJong
    Meestal overlopen we samen de theorie en bespreken de bronnen/documenten. Dan ondervragen we elkaar jaartallen, definitie, etc zodat we elkaar zwakke punten kennen zodat ze die nog eens extra kunnen leren.
    Ohja, we gebruiken elkaars notities :'D Daar kan je ook wel dat uithalen, omdat de ene iets beter aanduidde dan de ander of juist iets heel anders erbij heeft gezet, etc.


    Hoe bedoel je met elkaars notities gebruiken? Haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Lupton schreef:
    (...)

    Hoe bedoel je met elkaars notities gebruiken? Haha


    Tijdens de les maakt zij andere schema's dan ik en noteert zij andere puntjes, etc. dus ik zie bijvoorbeeld een belangrijk stukje uit H37 over het hoofd, maar dan heb ik het alsnog geleerd omdat zij het wel had genoteerd, etc. mijn notities zijn allesbehalve volledig :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    (...)

    Tijdens de les maakt zij andere schema's dan ik en noteert zij andere puntjes, etc. dus ik zie bijvoorbeeld een belangrijk stukje uit H37 over het hoofd, maar dan heb ik het alsnog geleerd omdat zij het wel had genoteerd, etc. mijn notities zijn allesbehalve volledig :')


    Oh, ja, dat gaat hem niet worden denk ik. Ik ben de enige in de klas die notities maakt tijdens de lessen (behalve bij geschiedenis, dan let ik vooral goed op en sla ik het op in m'n hoofd terwijl andere mensen dan wel noteren). Dus dat wordt 'm niet.

    Maar als het wel zou kunnen dan had het wel een handige tip geweest ja


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Elkaar overhoren is het eerste waar ik aan denk. Niet alleen degene die overhoord wordt, maar ook degene die het overhoort leert daarvan. En verder misschien oefeningen maken en de antwoorden samen bespreken of zo?

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 15:12 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    Elkaar overhoren is het eerste waar ik aan denk. Niet alleen degene die overhoord wordt, maar ook degene die het overhoort leert daarvan. En verder misschien oefeningen maken en de antwoorden samen bespreken of zo?


    Oh ja, thanks, dat is een goed idee!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly