• Aangezien ik een nieuwe land probeer te bedenken en die dus ook een naam moet hebben en de inwoners van het land ook, vraag ik mij af hoe het zit met de naam voor de inwoners.

    Want bijvoorbeeld iemand uit Armenië noem je een Armeen/Armeniër, maar iemand uit Argentinië noem je een Argentijn terwijl beide landen eindigen met nië.

    Dus weet iemand hoe dit precies zit?

    (Aangezien ik geen fouten wil maken en hier heel erg benieuwd naar ben)


    Physics is awesome

    Zijn daar regels voor dan? D:
    Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.


    26 - 02 - '16

    Volgens mij zijn er geen regels. En als die er zijn dan is het mij niet opgevallen :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik denk niet dat daar regels voor zijn. Gewoon wat het best klinkt.


    Ex astris, sciencia

    Rebirthing schreef:
    Zijn daar regels voor dan? D:
    Ik zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.


    Dat weet ik niet, maar aangezien je heel wat regels hebt in Nederland wat de taal betreft, dacht ik hier zullen vast ook wel regels zijn.


    Physics is awesome

    Serenata schreef:
    Volgens mij zijn er geen regels. En als die er zijn dan is het mij niet opgevallen :')


    Dat wordt dan nog leuk, kan ik nadat ik de land naam heb gekozen ook gaan uitproberen wat het beste klinkt als naam voor de inwoners. Ach ja, steek ik wel tijd in het verhaalidee.


    Physics is awesome

    Daar zijn zo ver ik weet geen regels voor. Gewoon kijken wat jij het leukst vindt klinken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mulford schreef:
    Ik denk niet dat daar regels voor zijn. Gewoon wat het best klinkt.


    Maar dan is het soms ook een kwestie van smaak, denk ik? Want wat een iemand makkelijk uit te spreken of het beste vind klinken, kan een ander iemand misschien heel moeilijk uit te spreken te vinden of niet goed klinken.


    Physics is awesome

    JBarakat schreef:
    Daar zijn zo ver ik weet geen regels voor. Gewoon kijken wat jij het leukst vindt klinken.


    Hopelijk kan ik mijn eigen creaties uitspreken.


    Physics is awesome

    Daar zijn niet echt vaste regels voor, en aangezien jij de naam van het land al zelf kiest, lijkt het me logisch dat je in de naam van de bewoners ervan ook helemaal vrij bent.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Er zijn niet echt regels voor als je het zelf bedenkt.
    Hier zijn wat voorbeelden om je op weg te helpen;
    Nederland-Nederlanders
    Engeland-Engelsman
    Frankrijk-Fransman
    België-Belgen
    Amerika-Amerikanen
    nu als je de eerste 3 bekijkt, zie je dat de manier waarop we de naam voor de inwoners bedenken nergens op slaat
    Oftewel, alles mag, maar vaak zit een deel van de naam van het land er in verwerkt.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Barrow schreef:
    Daar zijn niet echt vaste regels voor, en aangezien jij de naam van het land al zelf kiest, lijkt het me logisch dat je in de naam van de bewoners ervan ook helemaal vrij bent.


    Ja, maar als er een regel zou zijn als een land eindigt met een klinker dan moet je er dit achter zetten of dit aanpassen, dan was het wel makkelijker.

    Ik maak er vast iets leuks van.


    Physics is awesome

    Fennec schreef:
    Er zijn niet echt regels voor als je het zelf bedenkt.
    Hier zijn wat voorbeelden om je op weg te helpen;
    Nederland-Nederlanders
    Engeland-Engelsman
    Frankrijk-Fransman
    België-Belgen
    Amerika-Amerikanen
    nu als je de eerste 3 bekijkt, zie je dat de manier waarop we de naam voor de inwoners bedenken nergens op slaat
    Oftewel, alles mag, maar vaak zit een deel van de naam van het land er in verwerkt.


    Dat lijkt mij wel logisch, een deel vande naam van het land anders is het waarschijnlijk niet duidelijk over welke mensen/inwoners je het hebt.


    Physics is awesome

    Je kan ook gewoon Engelsen en Fransen zeggen, als je het hele volk benoemt. ^^
    In ieder geval, ik weet niet hoe jouw zelfbedachte land heet, maar ik zou gewoon wat puzzelen om erachter te komen wat jij het beste vindt klinken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Fabsel schreef:
    Je kan ook gewoon Engelsen en Fransen zeggen, als je het hele volk benoemt. ^^
    In ieder geval, ik weet niet hoe jouw zelfbedachte land heet, maar ik zou gewoon wat puzzelen om erachter te komen wat jij het beste vindt klinken.

    Wow, ja, totaal vergeten xD Goedemorgen xD
    Maar het is in elk geval wel duidelijk wat ik bedoelde.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fabsel schreef:
    Je kan ook gewoon Engelsen en Fransen zeggen, als je het hele volk benoemt. ^^
    In ieder geval, ik weet niet hoe jouw zelfbedachte land heet, maar ik zou gewoon wat puzzelen om erachter te komen wat jij het beste vindt klinken.


    Eerlijk gezegd weet ik ook nog niet de naam van het land. Ik ben nog bezig met de naam.

    Waarschijnlijk werd het iets leuks en iets wat uitspreekbaar is.


    Physics is awesome