• Hoi! Ik was nu elke dag mijn haar met shampoo. Nu wil ik dat verminderen, maar als ik één dag niet was is mijn haar meteen vet. Ik moet een halve bus droogshampoo gebruiken, wil het er een beetje fatsoenlijk uit zien. Als ik mijn haar alleen nat maak met water, is het wel minder vet. Alleen ik vroeg me af of je haar wassen met alleen water ook slecht is? Maakt dan je hoofdhuid weer opnieuw talg (o.i.d.) aan? Of gebeurt dat alleen met shampoo?

    Zodra je haar vettig wordt moet je eigenlijk volhouden en nog een paar dagen niet je haar wassen. Dat is alleen wel lastig als je in het openbaar moet zijn. Ik heb ook gehad dat mijn haar elke dag gewassen moest worden. Een andere shampoo kan helpen (vooral shampoos waar geen sulfaten/parabenen/siliconen in zitten).
    Met alleen water wassen heb ik geen ervaring.

    [ bericht aangepast op 14 juni 2015 - 23:56 ]

    Ik was het soms zonder water, dus eigenlijk gewoon uitspoelen na een training ofzo wanneer het nog geen tijd is om mijn haar te wassen.
    Maar ik probeer het te vermijden want ik vind dat mijn haar sneller vet wordt wanneer ik het was zonder shampoo. Maar ik heb bijna geen andere keuze omdat ik een watersport doe en na een training is mijn hele outfit en ikzelf kletsnat van kanaal/rivierwater en dan wil ik het er wel uit hebben. =P
    Maar anders als het nog geen tijd is om mijn haar te wassen en ik wil douchen, dan zet ik mijn haar in een klem op mijn hoofd zodat het niet nat kan worden.

    Ikzelf kan ruim een week zonder het met shampoo te wassen. Maar ik heb daar heel hard op liggen 'sparen' en de laatste maanden train ik nog amper vanwege het studeren en moet ik mijn haar niet meer gewoon nat maken met water, dus dat valt ook mee. De reden waarom ik dat zolang heb gemaakt, is omdat ik een actieve zomer voor de boeg heb en soms niet meer ga hebben dan enkel een wastafel. Ik vond het interessanter om dan mijn 'wasgedrag' maar uit te stellen dan te leren hoe je comfortabel je haren wast in een wastafel waar ik niet van wil weten wat er al allemaal mee gebeurd is. :')
    Het is moeilijk hoor, maar ik heb er ook aan maanden aan liggen werken van om de 2 dagen, naar om de week te gaan. Want je moet er natuurlijk wel netjes uit blijven zien. Enkele haarstijlen leren waarin het 'vette' haar minder opvalt, is ook handig.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury