• Sinds gisteren gedraagt mijn vis zich dus echt heel raar. Hij ligt heel vaak stil op de bodem van de bak, op de steentjes, gewoon op zijn buik. Net alsof hij dood is, maar hij ademt nog wel. En als ik dan dichterbij kom, zwemt hij plots heel snel recht en een beetje schokkerig. Ook hapt hij hele grote happen lucht en heel snel, zo doet hij normaal gezien nooit. Een stukje van zijn staart is ook heel fel oranje-rood geworden wat hij voordien ook niet had.
    Ik weet dat het misschien een beetje belachelijk lijkt omdat het 'maar een vis' is, maar ik wil toch echt niet dat hij doodgaat hoor. Dus heeft iemand misschien al ooit iets gelijkaardigs aan de hand gehad?


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Wij hebben een keer ons aquarium verschoont en er te koud water ingedaan, daardoor gingen onze vissen ook raar doen en net doen alsof ze dood waren. Misschien dat het aan de temperatuur ligt van het water?


    Life is a beautiful struggle

    Misschien kun je anders hier even een kijkje nemen?
    Oh ik wil je helemaal niet bang maken maar ik typte de symptonen in op Google en dit was de eerste site die tevoorschijnkwam. Misschien moet je zelf nog even verder op Google kijken

    [ bericht aangepast op 11 juni 2015 - 22:11 ]


    Life is a beautiful struggle

    Martinez schreef:
    Misschien kun je anders hier even een kijkje nemen?
    Oh ik wil je helemaal niet bang maken maar ik typte de symptonen in op Google en dit was de eerste site die tevoorschijnkwam. Misschien moet je zelf nog even verder op Google kijken

    Dankje!
    Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met zijn bak schoon te maken want ik durf hem niet zomaar medicijnen te geven (:


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Onze vis deed dat ook ooit, en die was de volgende dag dood. Ik wil je niet bang maken, maar ik zal wel oppassen. Ik weet niet zeker of onze vis alle symptomen had, maar hij lag in ieder geval heel stil op de bodem op z'n buik, maar ademde nog wel. :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Een vis van ons had ook net hetzelfde en die stierf na een tijdje. Ik hoop dat je vis beter wordt!


    16 - 09 - '17

    kan verschillende oorzaken hebben: vertoning van de paringstijd of de zwemblaas is stuk gegaan. Mocht het laatste van toepassing zijn, kun je helaas niks meer doen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Awh, ik ben geen dierendokter, maar het kan aan vuil of koud water liggen? Maar die kan ook gewoon baby visjes krijgen.


    -

    SamWinchester schreef:
    kan verschillende oorzaken hebben: vertoning van de paringstijd of de zwemblaas is stuk gegaan. Mocht het laatste van toepassing zijn, kun je helaas niks meer doen

    Maar ik heb maar één vis dus kan hij dan ook de kenmerken van paringstijd hebben?


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.