• Hoi allemaal,
    Hebben jullie een inspiratie boost voor een verhaal wat geschikt is voor de doelgroep 11/13 wat een beetje griezelig is?
    Ik kan er wel wat mee! Ook als het niet per se een griezelverhaal is!
    Ik ben namelijk bezig met het schrijven van een verhalenbundel (niet op Q). Als je een paar verhalen wilt weten, klik dan op de Spoiler knop hieronder.


    Het eerste verhaal heet Duik in het diepe. Het gaat over het meisje Rebella (12 jaar). Ze hoort stemmen vanuit het water die haar willen meesleuren in de diepte. Ze valt flauw als ze op het schip wacht waarop ze moet blijven met haar ouders en broertjes. Dan word ze wakker in het schip en het eindigt ermee dat het schip zinkt. De meeste mensen kunnen niet meer gered worden en de stemmen lokken haar weer. Dus springt Rebella in het water. Het klinkt best cru maar dat valt wel mee hoor.

    Het tweede verhaal gaat over Joost (12) en die wil een oude ruïne bezoeken. Zijn vriend Bram wordt meegenomen door iets en Joost gaat hem zoeken. Uitendelijk blijkt Bram een vampier te zijn en bijt hij Joost.

    Verhaal 3 heet Ingemetseld en het gaat over Lilly (12) die wordt ontvoerd door een paar jongens van nog geen 30. Ze wordt ingemetseld in een kleine ruimte met een klein gat waar licht door komt. Ze willen losgeld hebben maar Lilly weet dat ze dan alsnog dood zal gaan. Dan blijkt een van de jongens pas 14 te zijn en hij verzorgd Lilly een beetje door haar soms stiekem wat eten en water te geven. Hij probeert haar vrij te krijgen want hij wil helemaal niet dat zijn broers haar gevangen houden.

    Verhaal 4 gaat over een meisje wat een bos in struikelt omdat ze boos is en ruzie heeft gehad. Daar wordt ze geteisterd door haar ergste nachtmerries. Uiteindelijk vindt haar broer haar en komt alles goed.

    Verhaal 5 gaat over het zusje van Paul wat ontvoerd wordt. Er worden vingerafdrukken gevonden van de dader. Maar het zijn geen vingerafdrukken maar een tentakelspoor. Samen met zijn vriendin Annabelle gaat hij zijn zusje zoeken. Dan komt hij bij een lange smalle gang waar hij doorheen moet maar daar zijn erge dingen (wat weet ik nog niet :3 ).

    Verder had ik nog een verhaal uit het zichtpunt van een spin die uiteindelijk doodgemept wordt en iets over een boswachter die eigenlijk een weerwolf is. Ik had nog een paar kleine ingevingen maar als jullie nog iets leuks weten zal ik kijken of ik er iets mee kan!

    Als je nog iets leuks weet, hoor ik het graag! Ik kijk wel of ik er iets mee kan. Zo niet, kan ik er nog een klein iets van maken en op Q zetten!
    Alvast heel erg bedankt!
    X Kira


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider

    Bij verhaal 3 zou je de jongen van 14 uiteindelijk door die andere jongens laten vermoorden omdat ze erachter komen dat hij de gevangene helpt.
    Verhaal 5 zou ze je best wel een goede horror verhaal kunnen maken.;)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Paul van Loon heeft geloof ik griezenverhalen voor die leeftijdscategorie. Misschien kan je uit zijn boeken wat inspiratie halen voor je eigen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Thnx :)


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider