• Hee,

    Ik heb de canon eos 70D voor fotografie en film. Nu ben ik net wat begonnen met mij te verdiepen in de verschillende mogelijkheden met de canon 70d maar ik snap er eerlijk gezegd vrij weinig van, hoe krijg ik de juiste scherpte/belichting etc. Iemand die mij hiermee kan helpen en tips kan geven?

    Hier 1 filmpje, die ik gisteren heb gemaakt. Klik aub wel op 1080p voor de beste kwaliteit want anders krijg ik straks advies over de scherpte haha.



    Nogmaals, tips zijn erg welkom! Ik wil er graag meer over leren!

    Gr!

    [ bericht aangepast op 3 juni 2015 - 3:15 ]

    Voor goed scherpte beeld moet je eerst helemaal inzoemen. Dan scherp stellen en dan kan je je juiste kader maken. Goede belichting doe je gewoon met lampen ofcourse. Je kan wel je iso aanpassen op je camera of je schutter. Je schutter regelt hoe lang je lens open staat, dus hoeveel licht je binnen laat en je iso is je lichtgevoeligheid. Maar je moet uitkijken dat daarmee je beeld niet gaat ruizen.

    Zelf heb ik magic lantern op me camera, waardoor die instellingen veel makkelijker zijn en ik nog veel meer kan instellen, dus je moet zelf even zoeken hoe je dat moet doen. Aangezien ik zelf ook een 600D body heb.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2015 - 7:19 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    TylerJoseph schreef:
    Voor goed scherpte beeld moet je eerst helemaal inzoemen. Dan scherp stellen en dan kan je je juiste kader maken. Goede belichting doe je gewoon met lampen ofcourse. Je kan wel je iso aanpassen op je camera of je schutter. Je schutter regelt hoe lang je lens open staat, dus hoeveel licht je binnen laat en je iso is je lichtgevoeligheid. Maar je moet uitkijken dat daarmee je beeld niet gaat ruizen.

    Zelf heb ik magic lantern op me camera, waardoor die instellingen veel makkelijker zijn en ik nog veel meer kan instellen, dus je moet zelf even zoeken hoe je dat moet doen. Aangezien ik zelf ook een 600D body heb.


    Dank je wel voor je berichtje! Ik heb zelf de 500d hiervoor gehad, deze kon helaas niet automatisch scherpstellen bij video. Vandaar dat ik nu de 70D heb aangeschaft. Deze kan automatisch scherpstellen tijdens filmen dus daar hoef ik gelukkig niks mee te doen. Alleen zoals je zegt, bij het licht etc is het wel vervelend soms, ik weet niet hoe ik het juiste licht kan creëren.

    buffyxangell schreef:
    (...)

    Dank je wel voor je berichtje! Ik heb zelf de 500d hiervoor gehad, deze kon helaas niet automatisch scherpstellen bij video. Vandaar dat ik nu de 70D heb aangeschaft. Deze kan automatisch scherpstellen tijdens filmen dus daar hoef ik gelukkig niks mee te doen. Alleen zoals je zegt, bij het licht etc is het wel vervelend soms, ik weet niet hoe ik het juiste licht kan creëren.


    Je moet uitkijken met automatisch scherpstellen dat je het niet gaat zien, midden in je shot. Bij ons in de klas is het ten strengste verboden om automatisch te zoemen. Als er namelijk iets beweegt, gaat je schermpte aanpassen en dat kan heel lelijk worden.
    Maarja ik moet het straks professioneel kunnen, dus dat is allemaal wat strenger dan voor een hobby.

    Licht is altijd lastig en lampen zijn niet te betalen. Ik weet niet of er nog een draaischrijfje naast je fotokop zit. Maar dat zijn stops. Daar kan je ook je beeld lichter of donkerder mee maken.
    En anders. Er staat vanalles over op internet en als het goed is heb je er een handleiding bij gekregen.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''