• Mijn vraag is heeft iemand van jullie al reeds ervaring ermee? En blijft henna ook permanent net zoals haarverf of krijg ik mijn natuurlijk haarkleur helemaal terug? Want ik heb van nature uit donker bruin haar maar toch echt geen zwart maar ik zou eens voor een tijdje graag zwart hebben maar dan toch weer mijn naturel kleur.


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Mijn moeder zegt altijd dat ze die niet wilt omdat ze bang is dat ze oranje word. Ik weet niet of dat kan gebeuren tough, geen ervaring mee helaas.:')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik! Ik heb mijn haar van donkerbruin naar acajou/roodbruin geverfd met henna. Nou weet ik dus absoluut niks van gewone haarverf af, dus kan ik het daar ook niet mee vergelijken, maar er zijn sowieso heel wat plus-, maar ook minpunten aan hennaverf. Als je je haar zwart wilt hebben met henna, dan zul je hoogstwaarschijnlijk een product moeten gebruiken dat niet 100 procent henna is, aangezien die een heel erg rode kleur geeft. Als je je haar dus daarmee wilt verven omdat het beter is voor je haar - en trust me, de henna die ik gebruikte (100 procent henna, kleur rouge ardent) was echt geweldig voor m'n haar, in plaats van het af te breken krijg je er juist gezond glanzend haar van - dan zou ik toch wel echt kijken wat er verder in zit van ingrediënten en advies vragen aan een winkelmedewerker. Je moet hennaverf wel ontzettend lang in je haar laten zitten, absoluut geen drie uur zoals bij mij op de verpakking stond vermeld, maar je moet er zeker een nachtje mee slapen - negen uur erin laten zitten dus. Het erop krijgen is echt een knoeiboel en heel aangenaam ruikt het niet, maar het geeft wel echt een gezonde glans aan je haar. Ik heb het er nu al drie weken in zitten en ik merk niet dat het z'n kleur verliest. In tegendeel, ik krijg soms juist de vraag of ik het niet toevallig opnieuw heb gedaan, aangezien het na een paar keer wassen blijkbaar veel opvallender werd bij mij. Oranjeachtig is het zeker niet, eerder het soort rood dat sterk neigt naar bruin. Ik weet overigens niet hoe het met normale haarverf zit, maar wat je wel mag verwachten is dat je badwater er tijdens het haren wassen heel erg oranje uit kan zien, maar dat is normaal en je zult niet merken dat er kleur uit je haar is weggetrokken of zo. Verder, nou ja, ik kan er een fucking lange post over schrijven, maar vraag maar raak. Ik persoonlijk vind het een geweldig product om te gebruiken en ook heel goedkoop (voor, like, een euro bij de Marokkaan te vinden), alleen nogal een knoeiboel om te gebruiken en ik zou er echt mee gaan slapen, want anders kan het effect misschien wat te vaag zijn. (:

    [ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 23:43 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it