Sommige katten houden er niet van om op hun buik geaait te worden. Mijn poes Ash die doet een moord om er geaait te worden en houd het uren vol. Maar mijn andere kat Baloe die bijt je helemaal lek als je ook maar 1x aan zijn buik komt.
Zie het het zelfde als, sommige mensen vinden het niet fijn gekriebelt te worden in hun nek, andere vinden het een lekker ontspannen gevoel.
En omdat katten niet kunnen praten lossen ze het op met bijten/blazen/krabben.
Pootjes vinden alle katten die ik ken niet leuk, dan krijg ik inderdaad ook een krab of bijt van ze...
Het kan zijn dat het een kat is die niet aanhankelijk is. Dit valt niet af te leren. Alleen te belonen als hij het een keertje wel goed doet. Dit geeft trouwens geen garantie dat het effect blijvend is. Ook kan het liggen aan de kat zelf, als hij altijd buiten geweest is en in de natuur dan vind hij het niet fijn om opgetilt te worden, want hij was eerst altijd 'vrij'. En als je hem dan optilt voelt hij zich 'gevangen'. Dit is het zelfde als, probeer maar eens een wild hert te gaan aaien, dit willen ze ook niet, maar een hert die zal gaan vluchten, een kat die laat het merken door te bijten/krabben.
[ bericht aangepast op 27 mei 2015 - 14:33 ]
Don't trust anyone . . .