Hm, ik weet niet precies wat ik vind, eigenlijk. Ik ben niet per se tegen - ik ben het op zich met Jip/Wiarda eens en ik vind het juist een heel slimme manier om het probleem van spam bij groeps-pb's te voorkomen - maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg nodig vind, eigenlijk. Mededelingen die voor alle deelnemers bij een wedstrijd bedoeld zijn, kunnen ook in het topic worden geplaatst.
En het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe dit in de praktijk gerealiseerd zou worden, maar ik vraag me af of dit niet nog meer tot vaste groepjes op Q zou leiden. Dan zit je er echt bij of niet. Dat is niet zoals op het forum, waar iedereen je topic binnen kan wandelen, zelfs in praattopics zoals die in het off-topic forum of al de fantopics. Aangezien mensen de laatste tijd al steeds klagen dat het forum niet meer zo gezellig is "als vroeger" denk ik niet dat het een positieve bijdrage zou hebben als je mensen de optie geeft om privé te praten in groepen.
Maar goed, het ligt er dus echt aan hoe zo'n systeem precies in elkaar zou zitten of dat überhaupt een probleem zou kunnen zijn. Als in de groep maar één persoon naar anderen kan pb'en en niet iedereen naar elkaar, is het al opgelost.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan