• Hi

    Goed, ik kan hier een ontzettend lang verhaal van gaan maken, maar ik zal het proberen kort te houden.

    Ik ben biseksueel. Vorig jaar, in de brugklas, werd ik voor het eerst op een meisje. Na een paar maanden heb ik het haar verteld, en dat vond ze kortgezegd niet zo leuk.
    Ik heb sinds ik het verteld heb (1 jaar en 4 maanden geleden) nog een maand heel soms contact met haar gehad, maar daarna heeft ze letterlijk gezegd dat ze wilde dat ik haar met rust liet.
    Dat deed ik toen ook. Ook al vond ik het vreselijk, ik wilde het niet ongemakkelijker voor haar maken
    Dus heb ik meer dan een jaar geen woord meer met haar gewisseld.

    En ik dacht dat ik eroverheen was, maar dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Sinds een paar weken heb ik er opeens weer heel veel last van. Dat heb ik vaker gehad, dat het opeens weer terugkwam, maar dat duurde nooit langer dan 2 weken.
    Nu dus wel.
    Het is nu opeens weer bijna zo erg als vlak nadat ik het gezegd had. En dat terwijl ik dacht dat het beter ging - ik heb een 'terugval' gehad, laten we maar zeggen.

    Omdat ik het gisteren echt niet meer trok heb ik aan 2 vriendinnen advies gevraagd, maar de ene zei 'je kan het beter laten' en de ander zei 'ik weet het niet'.
    Gisteravond laat had ik bedacht om haar vandaag een briefje te geven, met daarop dat ik haar wilde spreken. 'Ik wacht op je in het park. Als je komt, betekent het dat je wilt praten. Als je niet komt, betekent het dat je niet wil praten. Dan zal ik je ook echt met rust laten.'
    Ik heb dat uiteindelijk toch niet gedaan, omdat een vriendin zei dat ze toch niet zou komen opdagen.

    Nu is mijn vraag aan jullie: wat zal ik doen?
    Want met haar praten lijkt me de enige oplossing. Ik heb haar een jaar met rust gelaten zodat ze het los kon laten, maar elkaar negeren is voor mij niet de ideale manier om iets op te lossen.
    Een jaar lang heb ik mezelf lijn gedaan zodat zij er geen last van had. Zou ik dan niet voor één keer contact op kunnen zoeken om het op te lossen? Eén keer aan mezelf denken?
    Of moet ik haar toch maar met rust laten en wachten tot het overgaat? Ik weet namelijk niet of ik dat kan, aangezien het na al die tijd nog nauwelijks minder is geworden.

    En daarbij, als ik iets doe, is er tenminste een kans dat het beter wordt. Als ik niks doe, wordt het niet slechter, maar ook niet beter.

    UPDATE: Ik ben niet meer verliefd op het meisje in kwestie. Het enige wat ik wil bereiken is dat we normaal tegen elkaar kunnen doen. Het voelt alsof ik mezelf pas kan vergeven voor de hele situatie als zij dat ook heeft gedaan, maar ik weet niet of ze dat al heeft gedaan.

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 16:16 ]


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Gezien het schooljaar waar je momenteel in zit, neem ik aan dat je nu 14 bent. Aangezien ik die leeftijd allang ben gepasseerd en ook rond die tijd erachter kwam dat ik op beide geslachten viel, hier wat advies.
    1. Er zwemmen veel meer vissen in de zee dan dat ene meisje.

    2. Je kan niemand dwingen om verliefd op je te worden en/of met je om te gaan.

    3. Begrijp dat het ontzettend ongemakkelijk voor haar moet zijn, het idee dat een ander meisje verliefd op je is terwijl je zelf nooit zo naar meisjes hebt gekeken en ook niet de behoefte hebt om met een meisje te gaan.

    4. Laat het los. Hoe moeilijk het momenteel ook lijkt, hoe ongelooflijk kut het er momenteel uitziet, gewoon loslaten. Lees een boek, luister huilende mix-cd's met zielige liedjes van Kelly Clarkson en Taylor Swift er op, schrijf het van je af in honderden gedichten waarvan je vastbesloten bent dat je de gedichten aan haar gaat geven (maar het uiteindelijk niet doet) en slaap heel veel, dat helpt.

    5. Leg jouw problemen niet bij haar neer. Zij kan er niets aan doen dat je haar nog steeds leuk vindt, ze kan niet opeens minder leuk worden. Ga geen gesprek met haar aan over het feit dat je nog steeds verliefd op haar bent, want wat heeft zij daar aan? Wat kan zij eraan veranderen? Helemaal niets. Tenzij ze plots ook biseksueel blijkt te zijn en ook smoorverliefd op jouw is, kan ze je probleem (of verliefdheid) niet oplossen, vraag dit ook niet van haar door briefjes naar haar te sturen en met haar te willen praten in het park.

    6. Je bent 14, je bent nog jong. Dit zijn problemen die je rond deze leeftijd altijd hebt, maar het vervaagd. Over een paar jaar maak je je zorgen over je zorgverzekering en je college's die je hebt gemist en wens je terug te gaan naar de middelbare school waar alles net ietsjes makkelijker was. Laat je middelbare school niet ruïneren door in een verliefdheid te blijven hangen die echt over gaat, al helemaal als de liefde niet wederzijds is. Ik wil niet negatief klinken, absoluut niet, maar als het nu al één jaar en vier maanden duurt, is er een hele, hele kleine kans dat het ooit iets wordt tussen jullie, hoop daar ook niet op. Ga verder.

    Jouw visje vind je echt wel in die mega-grote zee.


    Levensgenieter.

    Sorry als het niet duidelijk was, maar ik ben niet meer verliefd op haar, en ik probeer haar al zeker niet te dwingen verliefd op me te worden. Het enige wat ik wil is dat we normaal tegen elkaar kunnen doen.


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Ro schreef:

    6. Je bent 14, je bent nog jong. Dit zijn problemen die je rond deze leeftijd altijd hebt, maar het vervaagd. Over een paar jaar maak je je zorgen over je zorgverzekering en je college's die je hebt gemist en wens je terug te gaan naar de middelbare school waar alles net ietsjes makkelijker was. Laat je middelbare school niet ruïneren door in een verliefdheid te blijven hangen die echt over gaat, al helemaal als de liefde niet wederzijds is. Ik wil niet negatief klinken, absoluut niet, maar als het nu al één jaar en vier maanden duurt, is er een hele, hele kleine kans dat het ooit iets wordt tussen jullie, hoop daar ook niet op. Ga verder.

    Jouw visje vind je echt wel in die mega-grote zee.


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    KellyHoranXx schreef:
    Sorry als het niet duidelijk was, maar ik ben niet meer verliefd op haar, en ik probeer haar al zeker niet te dwingen verliefd op me te worden. Het enige wat ik wil is dat we normaal tegen elkaar kunnen doen.


    Dan is mijn advies alsnog van toepassing. Loslaten, je kan haar niet dwingen.


    Levensgenieter.

    Ik zou het loslaten. Het kan misschien heel lastig zijn maar zij heeft duidelijk laten weten dat ze geen contact meer wilt hebben.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gezien jullie niet echt vrienden waren (wat ik begrijp uit het verhaal) zou ik het naast je laten liggen en niet op die gevoelens ingaan (de drang om met haar te praten).

    Ik snap dat je het goed wil maken, maar hoe zou je dat dan willen? Je kan best zeggen dat je het negeren zat bent, maar wat wil je ermee bereiken? Wat wil je precies? Want als het zo is gelopen, lijkt me de kans klein dat dat "nare gevoel" weggaat. Als het bij haar ervoor heeft gezorgd dat ze niet meer "normaal" tegen je kan doen, denk ik niet dat ze dat nog gaat verbeteren.


    Insanity is all around us.

    Een van mijn vriendinnen is een hele tijd lang op een goede vriendin van ons verliefd geweest, wat ze uiteindelijk heeft opgebiecht toen de verliefdheid over was. Ze heeft nu verkering met een ander meisje en er zijn helemaal geen ongemakkelijke momenten tussen hen en het meisje op wie ze vroeger verliefd was, in tegendeel: de vriendschap is er juist veel sterker door geworden. Wat ik daarmee wil zeggen, is dat het dus heel goed mogelijk is, goede vrienden worden met iemand op wie je vroeger een crush had. Maar dan moet zij dat natuurlijk ook accepteren en moet je er écht heel zeker van zijn dat je haar niet meer leuk vindt en er geen problemen mee hebt om in de friendzone te zitten en te blijven zitten. Bovendien, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de meid in kwestie nogal afgeschrikt is nu ze weet dat je verliefd op haar bent (geweest). Niet iedereen is zo ruimdenkend en de kans bestaat dat ze niets meer met je te maken wil hebben, hoe hard dat ook klinkt. Ik zou haar nu in ieder geval duidelijk maken dat je niet meer verliefd op haar bent en enkel vriendschap met haar wilt, geen relatie of wat dan ook. En dan kijken hoe ze daarop reageert natuurlijk.

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 17:44 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it